חברת הפודטק ברוול השלימה גיוס של 18.5 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי ישתמש בכספים כדי להמשיך במאמצים להפקת חלבון בר קיימא ממיקרו-אצות

מפתחת חלבונים אלטרנטיביים. חברת הפודטק ברוול.

חברת הסטארט-אפ ברוול (Brevel) – המפיקה חלבון אלטרנטיבי לתעשיית המזון ממיקרו-אצות – השלימה סבב גיוס Seed של 18.5 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי NevaTeam Partners – קרן הון סיכון בתחומי האגרי-פוד טק, המנוהלת על ידי שי לוי ונדב פרס – וקרן EIC של האיחוד האירופי. בסבב השתתפו מגוון קרנות נוספות מתחומי המזון והאקלים ושותפים אסטרטגיים מתוך תעשיית המזון העולמית. הסבב כלל המרה למניות של השקעות SAFE קודמות, בסכום כולל של כ-8.5 מיליון דולר, לרבות מענקים.

יספקו חלבון אלטרנטיבי מהצומח לעולם. מיקרו-אצות.

יספקו חלבון אלטרנטיבי מהצומח לעולם. מיקרו-אצות. צילום: ShutterStock

כמויות גבוהות של חלבון ממיקרו-אצות

ברוול מפיקה חלבון לתעשיית המזון שמקורו במיקרו-אצות, שהן אצות חד תאיות, הידועות ביכולתן לספק חלבון בר-קיימא בתפוקה מסחרית ובמשאבים מינימליים. החלבון של ברוול ייחודי בכך שטעמו ניטרלי והינו חסר צבע וריח, כך ניתן לשלבו בכל מוצר מזון בקלות רבה ולספק ערך תזונתי גבוה. בנוסף, בזכות הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה, החלבון אותו היא מספקת יכול להתחרות במחירים של החלבונים הצמחיים המובילים בתעשייה, כמו אפונה וסויה, ולהוות פתרון גלובלי ללב תעשיית המזון.

השימוש בחלבון של ברוול עתיד לאפשר ליצרניות מזון אלטרנטיבי ממקורות צמחיים כגון אוטלי (Oatly), ביונד מיט (Beyond Meat), אימפוסיבל פודס (Impossible Foods), רידיפיין הישראלית ואחרות, להביא לצרכנים מוצרים במחירים אטרקטיביים, טעימים ומזינים יותר מכל מוצר שקיים כיום על המדף. 

פריצת הדרך הטכנולוגית של ברוול היא בפיתוח מערכות הגידול הייחודיות, שלראשונה בעולם מאפשרות שילוב של פרמנטציה (התססה) בקנה מידה תעשייתי יחד עם תאורה פנימית בריכוז גבוה. הפיתוח הטכנולוגי מאפשר לגדל מיקרו-אצות בקצב פי 100 גבוה יותר מאשר בגידול מסורתי תחת אור השמש, ועדיין לבצע פוטוסינתזה לצורך הפקת ערך תזונתי גבוה ותכונות פונקציונליות ייחודיות של החלבון (מרקם, ג'לציה, הקצפה וכיוצא בזאת).

פתרונות טכנולוגיה מנסים להיאבק בו. משבר האקלים.

פתרונות טכנולוגיה מנסים להיאבק בהשלכותיו. משבר האקלים. צילום: BigStock

משבר האקלים דרבן את הקמת החברה

ברוול הוקמה בשנת 2017 על ידי שלושת האחים למשפחת גולן – יונתן גולן, המשמש מנכ"ל החברה, עידו גולן (ה-CTO) ומתן גולן (ה-COO) – מתוך הבנה ששינויי האקלים הקיצוניים הצפויים בעשורים הקרובים מחייבים מציאת מקורות מזון בני קיימא חדשניים, ושיטות ייצור מהפכניות, שיוכלו לתת מענה להזנת כלל האנושות.

הפקת חלבון לתעשיית המזון בשיטה אותה ברוול פיתחה תאפשר חיסכון של מעל 98% בשימוש בשטח ומים, ויותר מ-95% מפליטות גזי החממה ביחס למקורות מהחי, ותייתר את הצורך בשימוש בכימיקלים, חומרי הדברה וזיהומים נוספים. כל זאת לצד שמירה על עלויות המאפשרות את שילובו בכל מוצר צריכה ובכל משק בית.

בחברה מועסקים כיום כ-25 עובדים באתר הפיילוט בצפון הנגב, כאשר הם צפויים לעבור בחודשים הקרובים למתקן ייצור חדש בקרית גת. המפעל החדש, המתקדם ביותר מסוגו בעולם לגידול מיקרו-אצות כמקור חלבון לתעשיית המזון, משתרע על שטח של כ-2,500 מ"ר, וממנו תתחיל החברה לייצר ולשווק חלבון בר-קיימא באופן מסחרי ליצרניות מזון ברחבי העולם.

ברוול עובדת כיום עם מגוון רחב של חברות מזון גלובליות, אשר מחפשות מקורות חלבון חדשניים, זאת על מנת לספק מענה לצרכי הטעם, המרקם, הצבע והמחיר אותם דורשים הצרכנים במוצרים אלטרנטיביים, כגון תחליפים למוצרי חלב, גבינות, בשר, גלידות ומוצרים אחרים שמקורם אינו מן החי. מבין החברות הגלובליות איתן ברוול מפתחת מוצרים חדשניים מנויות גם שתי שותפות אסטרטגיות, שאף השתתפו בסבב הגיוס הנוכחי בחברה.

כספי ההשקעה ישמשו את החברה להרחבת פעילותה שהיא מקווה שתהפוך אותה לספקית חלבון אלטרנטיבי מהמובילות בעולם. לצורך הגדלת כושר הייצור, החברה מייצרת שיתופי פעולה עם שותפים מקומיים, להקמת מפעלים בקנה מידה מסחרי גדול כדי לספק את החלבון הנדרש באזורים שונים בעולם. בין השאר החברה מקיימת שת"פ עם קיבוץ יטבתה, במטרה להקים בדרום הנגב את אחד ממתקני הפרמנטציה הגדולים בעולם, לגידול והפקת חלבון לתעשיית המזון ממיקרו-אצות.

המתקן שיוקם בסמוך לקיבוץ יטבתה, יכיל מיכלי התססה בהתבסס על הטכנולוגיה של ברוול, הצפויים לייצר בשיא התפוקה בנפח של 900,000 ליטר, על מנת לתמוך בביקוש העולמי הגובר לחלבונים אלטרנטיביים.

החזון: עתיד תזונתי בר-קיימא לכדור הארץ

"סבב הגיוס המשמעותי סולל לחברה את הדרך לקראת מימוש החזון שלנו לעתיד תזונתי בר-קיימא לעתיד כדור הארץ", אומר יונתן גולן, מנכ"ל ומייסד שותף של ברוול. "אנחנו ערוכים ומוכנים לקפיצה הבאה שלנו – ייצור בקנה מידה עולמי של החלבון שלנו, שיהיה חלק אינטגרלי במוצרי מזון בריאים, טעימים וידידותיים לסביבה בכל משק בית".

"לאחר שעקבנו בתקופה האחרונה אחרי התקדמותה המרשימה וההישגים של ברוול, אנחנו מאמינים שהחברה תהיה אחת החברות המובילות בתעשיית החלבון האלטרנטיבי הגלובלית, ואנחנו שמחים להיות שותפים במסע שלהם לעבר היעד הזה", אמר שי לוי, שותף מנהל בקרן הון סיכון NevaTeam Partners, שגם מצטרף לדירקטוריון החברה. "אנחנו מאמינים שפריצת הדרך הטכנולוגית של ברוול תאפשר הפקת חלבון אלטרנטיבי איכותי במחיר תחרותי, כחלק מההתמודדות עם משבר המזון הגלובלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים