מהם התפקידים והמעמד החדשים של המנמ"ר?

יותר ויותר הנהלות מטילות על המנמ"ר עוד תפקידים - מנהל דיגיטל ראשי, מנהל טכנולוגיה ראשי וכדומה, ויחד אתם מעלה אותו לקומת ההנהלה ● מה זה כולל בדיוק?

לתשומת לב המנמ"רים שרוצים להיות מנכ"לים.

תפקידו של המנמ"ר התפתח והשתנה באופן ניכר בשנים האחרונות. אפשר לומר שהמנמ"ר מעורב כמעט בכל תחום בארגון. סקר של האתר CIO העלה ש-77% מהמנמ"רים חשים שיפור במעמדים, ועל פי סקר אחר, 82% מהם מאמינים שתפקידם הופך להיות יותר דיגיטלי וממוקד חדשנות.

חברת המחקר גרטנר ממפה את התפקידים של המנמ"ר כך: מלבד התפקיד המסורתי, הוא משמש כמנהל דיגיטל ראשי ומנהל טכנולוגיה ראשי או ראש תחום טכנולוגיה. בארגונים מסוימים המנמ"ר אחראי גם על נתונים וחדשנות, ויש כאלה שבהם הוא מגיע לעמדת סגן נשיא בכיר, או סגן נשיא למו"פ ולחדשנות. עובדה זו מאפשרת למנמ"ר אפשרויות קידום רבות יותר והזדמנויות קריירה חדשות.

בחברת הייעוץ דלויט סבורים שארגונים רואים חשיבות רבה בשילוב המנמ"ר כשותף חשיבה אסטרטגי, מאחר שיש להם את היכולת להביא לשולחן זוויות חשיבה שאין ליתר המנהלים. בכך הם מתכתבים עם התפיסה של מיקוד בחוויית השירות ללקוח ומענה לציפיותיו.

תפקידים חדשים, ציפיות ישנות

למרות שלל התפקידים שיש למנמ"ר, הציפיות ממנו לא משתנות. בראש ובראשונה, הציפייה היא שהפתרונות שהוא מביא ישפיעו על התוצאות העסקיות של הארגון. הדרך שלו לעשות זאת היא בכלים שהוא מעמיד לטובת הארגון כדי לגרום לזה לקרות. בנוסף, הוא ממותג כמי שנמצא בין האחראיים ישירות לתוצאות, ולכן אחד מתפקידיו הוא לחשוב כל הזמן איך לשנות את העסק ולהביא את החדשנות למועצת המנהלים.

לצד התפקידים החדשים, אסור למנמ"ר לזנוח את התפקיד המרכזי של מנהיגות, טיפוח כישרונות, בחירת אנשים נכונים וקידומם

גרטנר סבורה שיש עוד תיאור תפקיד שהולם את המנמ"ר: קצין תוצאות טכנולוגי. זאת, מאחר שיותר ויותר מנמ"רים לא מנהלים קו ייצור אחד של פתרונות, אלא יוצרים שיתופי פעולה שמאפשרים לשלב פתרונות שונים עם שירותים. בכך הם מאפשרים לבעלי התפקידים האחרים בארגון לבצע דיגיטציה מלאה ולא להיות תלויים בקו אחד של פתרונות. בתוך זה מייחסים למנמ"ר שילוב פתרונות AI וכלים שמאפשרים פיתוח קוד בקלות. מצב זה מאפשר למנמ"ר להתפנות מהעיסוק השוטף בתפעול הטכנולוגיה ולהתמקד יותר בכך שהפתרונות שבהם הוא משתמש יניבו תוצאות עסקיות טובות לארגון.

מעבר לכל זה, המנמ"רים הם מנהלים של קבוצות עובדים. הארגונים דורשים מהם יכולת ניהולית גבוהה, הכוונה והעמדת מטרות בפני העובדים, והחדרה של מוטיבציה ורצון להצליח בהם. בכך המנמ"ר הופך את העובדים לשותפים מלאים באתגרים של הארגון. לכן, לצד התפקידים החדשים, אסור למנמ"ר לזנוח את התפקיד המרכזי של מנהיגות, טיפוח כישרונות, בחירת אנשים נכונים וקידומם.

השורה התחתונה: העידן חדש לא רק שינה את מעמדו של המנמ"ר בארגון, אלא גם יצק תוכן חדש לאופי התפקיד שלו, כמו גם לאחריותו ולציפיות ממנו. זוהי תופעה שהולכת ומתגברת, והיא גם אחראית לשינויים בפרופיל של המנמ"רים שמתקבלים בימינו לעבודה בארגונים. זאת, משום שההנהלות מבינות שללא הדיגיטציה, הארגונים שלהם לא יוכלו לשרוד.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים