"2023 – שנת מפנה ב-ICT, של התפכחות וחישוב מסלול מחדש"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים: "הטכנולוגיה מגדירה סדר חדש - ליתר דיוק: אי סדר עולמי חדש"

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

" השינויים בעולם ה-IT כל כך גדולים, שהם מחייבים אותנו לעצור, לנתח את שעברנו במרוץ הטכנולוגי, להביט קדימה ולשאול האם וכיצד אנחנו רוצים להמשיך מכאן. 2023 אינה עוד שנה רגילה – היא תיזכר כשנה של שינוי בתפיסה ושל התפכחות, שבה אנו מביטים בראשונה על ההתפתחויות הטכנולוגיות בהתלהבות מהולה בדאגה ובחשש", כך לפי אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר במליאה המרכזית של בינת אקספו 2023, הכנס השנתי של החברה, שנערך היום (ה') בתל אביב בפעם ה-18, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים. הכנס נערך תחת הכותרת Leading with EmPASSION.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"בעשור האחרון", אמר בן צור, "חיינו השתנו לבלי הכר בשל הטכנולוגיה. ענקיות הטכנולוגיה הפכו למעצמה שלישית דיגיטלית, וזה משפיע על כל תחום: הטכנולוגיה מגדירה סדר חדש – ליתר דיוק: אי סדר עולמי חדש".

בתערוכה שלצד הכנס שולבו יצירות אמנות מבוססות AI, בהשראת אומנים גדולים, דוגמת ואן גוך, פיקאסו, יאיוי קוסמה, פרידה קאלו ודאלי.

"השנה", ציין, "מהווה נקודת מפנה במהפכת המידע – מהפרק הדיגיטלי לפרק הבא, ה-AI. העוצמה הפוטנציאלית הגלומה בבינה המלאכותית מחייבת אותנו, עתה יותר מתמיד – לעצור ולבחון איך הולכים מכאן הלאה, איך נערכים לשילוב AI בשנים הקרובות. סקר שנערך בקרב מנכ"לי חברות ענק העלה, ש-42% מהם התייחסו ל-AI כטכנולוגיה העלולה להחריב את העולם בתוך שנים ספורות. בכירים רבים בהיי-טק העולמי ומחוצה לו פנו לממשל בארה"ב וביקשו לבלום את התפתחות כלי AI, מעבר ל-ChatGPT4, ולהגדיר רגולציות שיגנו על אזרחי העולם".

לדברי בן צור, "הבינה המלאכותית לא תחליף את העובדים והעובדות. ארגונים יישמו אוטומציה כדי לחסוך עלויות ולשחרר עובדים, אבל זו טעות. העובדים הם נכס, הם יכולים להתחבר לכלי AI ולייצר פתרונות טובים ומקצועיים יותר. האתגר הוא לחבר את ה-AI בצורה חיובית לעשייה שלנו. עם זאת, הרבה מקצועות ישתנו ויתחלפו. חלק מהאנשים לא ימצאו את עצמם במרחב החדש מיד – אבל מי שיידע להעצים את הצד האנושי עם כלי AI יביא לשינוי גדול עם עובדים בעלי ערך גבוה".

בתחילת המאה, אמר, "דמיינו שנחיה בעולם גלובלי בטוח, שקט וירוק יותר. אבל אנחנו רואים תהליכים הפוכים: מלחמות, התחמשות, פגיעה בסביבה, רגולציות, התכנסות – מגלובליזציה לדה-גלובליזציה וגבולות שמורמים מחדש. לפני 20 שנה 50% מאוכלוסיית העולם חיה בשלטון דמוקרטי, וכיום – רק 30%. גם משבר ההתחממות הגלובלית מתעצם, והנזקים מחייבים את המנהיגים לפעול במרץ לעולם ירוק יותר, תחום שיהיה מרכזי בעשייה שלנו".

"בשנים האחרונות", ציין מנכ"ל בינת, "ארגונים רבים השקיעו בטרנספורמציה דיגיטלית. אלא שרק ארגון אחד משמונה הצליח להטמיע שינוי אמיתי. אלה שהצליחו והתמידו בכך לפחות שלוש שנים – השיגו שיפור ניכר ברווחיות. בצל עלויות שרשרת האספקה, המחסור בעובדים, העלייה בהוצאות ה-IT ושערי הריבית העולים, פועלים הארגונים תחת סד אילוצים לא פשוט, שמביא לגידול בהוצאות ופוגע ברווחיות. זאת לצד הגידול באיומי הסייבר ובעלויות האבטחה. הענן מגדיל אף הוא את ההוצאות ומקשה על השליטה בתקציבי ה-IT: 60% ממשתמשי הענן מדווחים שהעלויות גבוהות מהתכנון, ורק 50% מהם אמרו שהשיגו את המטרות בענן".

"הלחץ הכלכלי והגידול בעלויות", ציין, "מחזיר את המנהלים לחשיבה של עלות והתייעלות. הנפגעים מכך הם המוצר, השירות וחוויית הלקוח. יש תחושה שהמנהלים הולכים ומאבדים את האג'יליות הניהולית בניסיון להגדיל את האג'יליות התפעולית לעובדים ולמפתחים".

לדברי בן צור, "ארגונים צריכים לעשות ארבעה דברים: ארגון וטיוב המידע; שילוב של שירותים מנוהלים; הכשרה והעצמה של העובדים; והשקעה בפישוט המערכות והתהליכים הארגוניים". למנהלים, הוסיף, "הייתי מציע לא לנהות אחרי העדר, לחזור לחשיבה פנימית, לצמצם ספקים, לדייק את המצפן הארגוני, לא לוותר על שירות ברמה גבוהה ועל חוויית לקוח, לחבק את העובדים ולאפשר להם סביבה יוצרת ומשמעותית". לדבריו, "הפשטות הופכת לחיונית ביכולת שלנו לתפקד. המרדף ארוך השנים אחר פיצ'רים חייב להתחלף בחשיבה על ערך, והאם הוא נחוץ. שילוב של שירותים מנוהלים, חלקי או מלא – יסייע להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים".

"אם נחזיר את השליטה לידנו", סיכם בן צור, "נוכל לצלוח את התקופה המאתגרת הזו ולבנות ארגון מותאם לעתיד, שמשתנה במהירות גדולה. הזדמנויות רבות נפתחות בפנינו עכשיו. עלינו להנהיג מחדש, להעצים את העובדים, לבנות גישה אמפטית ללקוחות ולאסוף סביבנו עובדים עם רצון ותשוקה ליצירה ולהצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים