אופרה אחרת: גם דפדפן אופרה מציע כעת גרסה מגובה ב-AI ג'נרטיבית

בפוסט המקדם את הדפדפן החדיש נכתב שבשימוש בו יזכו הגולשים ב-"סיוע מועיל מבוסס בינה מלאכותית מ-ChatGPT ובמידע עדכני מהאינטרנט עם Aria - הסייעת החכמה של הדפדפן

תפסק סיוע מועיל מבוסס בינה מלאכותית מ-ChatGPT, ומבוסס מידע עדכני מהאינטרנט. Aria שמוטמעת באופרה.

אופרה (Opera) – דפדפן ותיק שמשתרך מעט מאחור לעומת הפופולריות של המתחרים, כרום וספארי מבית גוגל ואפל (בהתאמה) – משתדרג גם הוא בבינה מלאכותית יוצרת. בבלוג החברה העלו פוסט חגיגי ובו נכתב: "אנחנו נרגשים לפרסם את החדשות הגדולות ש-Opera One, הגלגול האחרון של דפדפן האופרה, כאן ומוכן להורדה!"

לטענת החברה, Opera One, שהוא שמו של הדפדפן המוכר, "קיבל מהפך משמעותי". מדובר בשינוי שכולל עיצוב מחודש, אך לא בו העיקר. "דמיינו שבנינו מחדש את אופרה מהיסוד, וסללנו את הדרך לעידן חדש שבו AI הוא לא רק תוסף, אלא חלק מרכזי של חווית הגלישה שלכם", נכתב בפוסט.

מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT.

מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT. צילום: מיקרוסופט

גלישה חכמה עתידה לשבש את הסדר הקיים

ה-AI במתכונתה החדשה, באופן כללי ובכמה זרועותיה, יודעת לענות טוב יותר על צרכי המשתמשים ואף ליצור במקומם שפע של תכנים, ביניהם בעיקר איורים גרפיים וציורים, טקסטים כתובים בסוגות שונות ואפילו סרטוני וידיאו.

כחלק מהשיבוש המאסיבי שמתחילה להסב בזמנים אלו באינספור תחומים, הבינה המלאכותית הג'נרטיבית – שפרצה לחיינו בהובלת ChatGPT של OpenAIגם חלק מהדפדפנים, שדרכם כולנו גולשים באינטרנט ואף מחפשים תכנים, החלו מגבים עצמם בחצי השנה האחרונה ב-AI מתקדמת, מבריקה וחדשנית.

זה התרחש כבר בכרום, שגוגל מציעה בו כיום כלי חיפוש חכם ויוצר בשם בארד, ומפתחת עבורו עוד שלל כלים במסגרת פרויקט מאגי (Project Magi). זה קרה גם ב-אדג' ובבינג, הדפדפן ומנוע החיפוש של מיקרוסופט, המגובה כיום ביכולות מודל השפה הגדול GPT, במהלך שנחשב כמאיים על הגמוניית החיפש של גוגל עד מאוד. מאידך, לעת עתה זה לא אירע ב-ספארי של אפל.

השינוי הזה עתיד להשפיע על מידת הפופולריות של דפדפני האינטרנט השונים, כשבמהלך החדש אופרה, אחד הדפדפנים המוכרים אך לא מהבולטים בהם, למעשה מחרה מחזיקה אחרי המהלכים המוקדמים יותר שביצעו ענקיות הטק באדג' וכרום (שעדיין משתדרגים כל העת), וכל זאת במסגרת מלחמת דפדפנים וכלי החיפוש שנערכת במגרש משחקים אחר וחדש לגמרי.

אתר Oberlo פרסם באחרונה דירוג עדכני להיקפי השימוש בדפדפנים השונים, שעדיין לא מסמן מהפך גדול בהרגלי השימוש שלנו. באתר נכתב כי "במאי 2023, כרום של גוגל הוא דפדפן האינטרנט המוביל בעולם עם נתח שוק עולמי של 62.85% – ובמילים אחרות, יותר משישה מכל עשרה אנשים משתמשים בכרום כדי לגלוש באינטרנט". עוד צוין בסקר כי ספארי של אפל נמצא במקום השני עם 20.72%, כש-Microsoft Edge ו-אופרה הם שני דפדפני האינטרנט הבאים ברשימה, עם נתחי שוק של 5.31% ו-2.82% בלבד (בהתאמה). פיירפוקס ו-Samsung Internet של מוזילה סוגרים את רשימת ששת דפדפני האינטרנט המובילים בעולם עם נתחי שוק של 2.77% ו-2.5% (בהתאמה).

אבל לפי כל התחזיות, שילובי ה-AI היוצרת בדפדפנים בהחלט יכול ועתיד להפוך את הסדר הקיים על פיהו.

מה התחדש באופרה?

כחלק מהשקת המוצר החדש, אופרה חשפה את Aria, מעין סייעת וירטואלית המובנית באופן מקורי בדפדפן. Aria מאפשרת למשתמשים לשפר את היצירתיות והפרודוקטיביות שלהם על ידי רתימת יכולות היצירה של ה-AI לטובתם. באמצעותה ניתן לערוך חיפוש מידע חכם באינטרנט, ליצור טקסט או קוד, או שתחולל בעבורכם מענה, למשל, לשאילתות אודות מוצר שלכם.

למוצר יש שלל שימושים וזרועות (עליהם ניתן ללמוד מסרטון התדמית שהועלה ליוטיוב), כשאחת מהחוזקות שכבר ברור שיש ל-Aria היא שהסייעת מופעלת על ידי מנוע ה-Composer AI של אופרה, מתחברת ל-GPT של OpenAI ומביאה תוצאות בזמן אמת מהאינטרנט.

היכולת לחפש תוצאות עדכניות דרך שירות ה-AI הג'נרטיבית כבר מוטמעת אמנם במנוע בינג, אך באופן שלא מספק תוצאות יצירתיות; ובמקביל, כלי הצ'אט ChatGPT בגרסתו החינמית פשוט לא עושה זאת עדיין ויודע "רק" ליצור תוכן בהתבסס על מידע עד שנת 2021 ולא על כזה חדש יותר ועדכני.

המשמעות היא שדרך אופרה החדשה אפשר כעת כבר למנף את כוחות ה-AI כדי לאסוף מידע רלוונטי מהאינטרנט שישולב בטקסט או אולי במכתב או פוסט שאתם מבקשים מהכלי לנסח.

לפי אופרה, Aria היא גם מומחית בתמיכת לקוחות, ומכירה את כל רזי התמיכה של הדפדפן כך שביכולתה להגיב לשאלות הגולשים.

באופרה מציינים גם כי מה שבאמת מייחד את ה-AI שלה הוא השליטה שיש לגולשים על הכלי, כשהם יכולים לבחור האם להיתמך בשירותי הבינה המלאכותית – אם לאו.

 Aria כבר זמינה להורדה ולהפעלה במחשבי מק של אפל, במחשבים מבוססי לינוקס או חלונות, כמו גם בניידים הפועלים על מערכות ההפעלה iOS ו-אנדרואיד (בגרסאות בטא בלבד).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. י.ש

    היי, לפני הבינה המלאכותית כשלחצתי על סכום בדולרים הוא המיר מידיית לשקלים. לאין זה נעלם? תודה!

אירועים קרובים