לא רק ישראל: אינטל תשקיע 33 מיליארד ד' בהקמת מפעלים בגרמניה

החברה תקים שני מפעלים במגדבורג, כחלק מהמגמה שלה להרחיב את ייצור השבבים ● הקנצלר שולץ: "זהו צעד חשוב עבור גרמניה" ● בתחילת השבוע פורסם שאינטל תרחיב את כוח ייצור השבבים שלה גם בישראל

קנצלר גרמניה, אולף שולץ.

אינטל ממשיכה בתוכניות הרחבת כוח הייצור שלה: החברה חתמה אתמול (ג') על הסכם עם ממשלת גרמניה, שלפיו היא תשקיע 33 מיליארד דולר בהקמת שני מפעלים לייצור שבבים במגדבורג. לפי הכרזה של הקנצלר, אולף שולץ, מדובר בהשקעה הזרה הגדולה ביותר אי פעם במדינה. כחלק מהעסקה תקבל אינטל שליש מסכום ההשקעה כסובסידיה ממשלתית – סכום שגדול בכשלושה מיליארד דולר מזה שהציעה הממשלה בברלין בתחילת המשא ומתן. גם סכום ההשקעה של אינטל צמח מאוד, בין היתר מאחר שכעת מדובר בשני מפעלים ולא באחד.

ההכרזה הזו מגיעה לאחר שבסוף השבוע חשפה אינטל כי תבנה מפעל שבבים בפולין בהשקעה של 4.6 מיליארד דולר, כשמיד לאחר מכן נודע שהיא תגדיל את סכום ההשקעה במפעל שאותו היא בונה בקריית גת ב-15 מיליארד דולר, מעבר להשקעה הראשונית של 10 מיליארד.

אינטל, בהתאם לאסטרטגיית ה-IDM 2.0, משקיעה כעת סכומים עצומים בבנייה של מפעלי ייצור שבבים בארצות הברית ובאירופה – וגם בישראל, כדי להרחיב את היריעה, להיות קרובה יותר ללקוחות ולהציע את עצמה כיצרנית שבבים עבור חברות שבבים שאין להן מפעל ייצור. זאת, לא רק מאחר שהיא מוכרת כיום פחות מעבדים, אלא בגלל הצפי שהיקף הייצור של השבבים בעולם יעלה במכה מאות מיליארדי דולרים עד 2030, אז הוא יחצה את קו הטריליון. אינטל רוצה, מן הסתם, נתח משמעותי מהשוק הזה.

לפי אינטל, לפחות 7,000 אנשים יועסקו בבניית המפעלים בגרמניה, והם אמורים לייצר כ-3,000 מקומות עבודה לאנשי המקצוע הטכנולוגיים ועוד עשרות אלפי מקומות עבודה באקו-סיסטם.

"הסכם זה הוא צעד חשוב עבור גרמניה כמקום לייצור היי-טק – ועבור החוסן שלנו", אמר שולץ לאחר החתימה. "עם ההשקעה הזו, אנחנו מדביקים את הקצב הטכנולוגי שבו מתקדמים הטובים בעולם, ומרחיבים את היכולות שלנו לפיתוח ייצור שבבים והאקו-סיסטם סביב זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים