יום הגאווה 2023

יום הגאווה 2023: "המאבק טרם הסתיים"

לכבוד יום הגאווה שחל היום (ה'), נועם זדה, סמנכ''לית שיווק תחום הגיימינג ב-טיקטוק לאזור EMEA וחברת קהילת הלהט"ב, מספרת על האחריות שלה לקידום מסרי הקהילה בפרט והשוויון וההכלה בכלל ברשת החברתית הפופולרית

נועם זדה, סמנכ''לית שיווק תחום הגיימינג ב-טיקטוק לאזור EMEA.

"כמו נערים ונערות גאים.ות רבים, הייתי גם אני ילדה בת 14 מכפר סבא – בארון. לקח כמה שנים עד שהבנתי שזו היא המהות שלנו, וזה מה שבונה את האישיות שלנו. אני מכירה בכך שכלהט"בית, שהיא מנהלת בהיי-טק וחיה בתל אביב, לי ולאחרים כמוני יש פריווילגיות שאין לכלל הקהילה. מאוד חשוב שנזכור את זה: המאבק לא נגמר, נמשיך להשתמש בכוח שיש לנו כדי להמשיך לדחוף, לשנות ולהזיז, כל אחד בחלקת האלוהים שלו, עבור כולם", כך אמרה נועם זדה, סמנכ"לית שיווק של תחום הגיימינג בטיקטוק (TikTok) לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

בראיון לקראת יום הגאווה, אשר חל היום (ה') אמרה זדה כי "המסר שלי לקהילה הגאה הוא שבסופו של יום, גאווה חוגגים כל השנה – לא רק היום והשבוע. על כל אחד ואחת למנף את היכולות שלו, בכל תפקיד, כדי לקדם את האג'נדה השוויונית שלנו ואת ה'אני מאמין' שלה ושלו – על מנת לתרום ליותר קבלה, הכלה ופתיחות". לדבריה, "תמיד יש לקדם ולתמוך האחד בשנייה, כדי לעשות עולם טוב, מגוון ומכיל יותר. בעיני, גאווה היא ביטוי עמוק ומשמעותי של אהבה, קבלה עצמית והיכולת להיות נאמן לעצמך".

עדיין מחכים לשוויון

זדה הרחיב ואמרה כי "גאווה היא גם קריאה לפעולה. היא מעניקה לי השראה לתמוך באופן פעיל ולעודד קולות שבשוליים, להתנגד לאפליה ולטפח סביבה מכילה לכולם. זו הזדמנות לחנך, להעלות מודעות ולקדם שינוי חברתי חיובי".

זדה עוסקת בשיווק זה יותר מעשור, ומתמחה בשיווק ומיתוג בחברות טק גלובליות. היא שימשה בעברה כסמנכ"לית שיווק של טיקטוק ישראל, יועצת חיצונית במיקרוסופט ישראל, וכן הייתה דירקטורית שיווק ב-888 וב-Wix.

"לי, כמו לכל איש.אשת שיווק", אמרה זדה, "יש יכולת להשפיע על מסרים שמקדמים שוויון וגיוון, הן בארגון, והן בישראל בכלל. כך לדוגמה, כשעבדתי ב-Wix, התא הגאה בחברה ערך קמפיין חוצות מקורי, והצבנו שילוט חוצות בנתיבי איילון 'אתם מחכים בפקקים? אנחנו מחכים לשוויון'. למסרים הללו יש כח לעצב את המציאות. חברות ההיי-טק מהוות חלק חשוב בתעשייה המקומית, ולכן יש להן אפשרות להוביל שינוי רחב לקידום השוויון בישראל".

לדבריה, "אני מצויה במקום בו יש לי השפעה ונגיעה לנושאים מגוונים בקהילה, וזה נלווה לתחושת אחריות גדולה. לא פעם אני בוחרת לנקוט עמדה בנושאים בוערים לקהילה – ולעשות זאת באופן פומבי, גם אם הדבר כרוך המחיר. יש חשיבות של ייצוגיים מגוונים בקמפיינים ציבוריים".

להיות ה-'אני האמיתי' בסרטוני הטיקטוק. אילוסטרציה.

להיות ה-'אני האמיתי' בסרטוני הטיקטוק. אילוסטרציה. צילום: ShutterStock

"טיקטוק חוגגת הכלה וגיוון כל ימות השנה"

"כך", אמרה, "טיקטוק חוגגת הכלה וגיוון כל ימות השנה: מוצר הארגון מנכיח ומספק נראות לקהילה ועובדי החברה מהקהילה – מועצמים. חודש הגאווה הוא זמן שיא לחגיגות, אבל תוכן להטב"קי בטיקטוק אינו מסתכם רק בחודש אחד. הפלטפורמה שלנו שוברת סטריאוטיפים וחוגגת גיוון כל השנה: היא מעניקה למשתמשים יכולות ביטוי עצמי ותחושת שייכות לקהילה והעצמה שלה".

"מחקרים שאנחנו שמבצעים בקרב המשתמשים", ציינה זדה, "העלו כי שלושה מתוך ארבעה משתמשים אומרים ש-טיקטוק הוא מקום שבו הם יכולים לבטא את עצמם בגלוי ו-71% מהמשתמשים אומרים כי הם מרגישים שהם יכולים להיות ה-'אני האמיתי' שלהם בפלטפורמה".

זדה סיכמה בציינה כי "כל חברה, ולא רק מההיי-טק, יכולה לקדם נושאים של קבלה, הכלה ושוויון: זה כרוך בנראות, ושזור לאורך כל חיי העובד.ת בחברה – מתהליכי הגיוס ועד לקשר עם מקבלי ההחלטות בה. בתפקידי הקודם בטיקטוק ישראל הייתי שותפה באירועים של הקהילה הגאה. נתתי תמיכה וייעוץ והייתי מעורבת בקמפיינים להעלאת המודעות. תמיד צריך לחשוב מה עוד ניתן לשפר, וכיצד ההון האנושי יכול לתרום לחברות היי-טק. בסופו של יום, גיוון זאת לא רק מילה יפהֿ – אלא מהות שתורמת לארגונים ודרכה ארגונים תורמים לחברה. קידום הקהילה צריך לבוא לידי ביטוי מעבר לייצוג בלבד. ארגונים צריכים ליישם באופן אקטיבי מדיניות ויוזמות המטפחות תרבות מכילה ותומכת, הכוללת מתן שוויון הזדמנויות מלא, קידום גיוון בתפקידי ניהול בכירים ויצירת סביבת עבודה בטוחה ונוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים