"הדרך לחילוץ יותר מהמידע הארגוני – עם MRI למסמכים"

"כיום, חלק ניכר מהמסמכים בארגונים הוא בבחינת 'קופסה שחורה' של מטוס, הם לא נגישים ולא ניתנים לעיבוד, ולכן צריך סורק, MRI, שיאפשר להניב מהם ערך עסקי", אמר אורן אטיה, ארכיטקט מערכות ביבמ ישראל

אורן אטיה, ארכיטקט מערכות ביבמ ישראל.

"בכל ארגון נאגרות כמויות רבות של מידע, יש בו הררי תוכן של מסמכים לסוגיהם. האתגר הוא לנהל אותם באופן הנכון, על מנת לחלץ מהם כמה שיותר תובנות שיניעו לפעולות עסקיות בעלות ערך. כיום, חלק ניכר מהמסמכים הללו הוא בבחינת 'קופסה שחורה' של מטוס, הם די 'נעולים', לא נגישים ולא ניתנים לעיבוד. לכן הם נדרשים למעין סורק, 'MRI', כדי שניתן יהיה להניב מהם ערך עסקי", כך אמר אורן אטיה, ארכיטקט מערכת ביבמ ישראל.

אטיה דיבר בכנס שערכו הסניף הישראלי של הענק הכחול ו-IFN מקבוצת יעל. האירוע התקיים היום (ה') בבית יבמ בפתח תקווה, בהשתתפות נציגי עשרות לקוחות שתי החברות ותחת הכותרת "רוצים לקבל יותר מהמידע הארגוני?".

הוא ציין כי "הפתרון שלנו כולל ארבעה שלבים, לאחר פענוח המידע מהמסמכים והנגשה שלו: השלב הראשון הוא בחירת המידע מהמסמכים, הזרקה ושילוב של הדאטה – למשל לנציגי שירות לקוחות, לטובת ייעול הטיפול. השלב השני הוא עריכת חיפוש במידע ובקבצים המאוחסנים, עם מנוע חיפוש ארגוני, שפועל בכל חתך חיפוש שייבחר על ידי המשתמש.ת. אז מגיע השלב השלישי, של ביצוע פעולות בהתאם, למשל השוואה בין המידעים והתנעת תהליכים עסקיים בארגון. לבסוף, מבצעים הפקת תובנות מהנתונים, על ידי לקיחת המסמכים המפוענחים ושילוב שלהם בכלי ווטסון דיסקברי. זו מערכת מקצה לקצה, לטובת חיפוש מידע וקבלת תובנות. כך, למשל, ניתן לערוך ולקבל תמונת מצב של מכתבי שחרור מבית חולים, לפי חתך גיל או תסמינים, כדי לחשוף מי חזר לבית החולים כחולה אחרי כחודש".

"הסריקה נעשית עם פלטפורמה עשירה במנועי סריקה", ציין אטיה. לדבריו, "פתרונות Document MRI הם בעלי יכולות סריקה, חילוץ וניתוח נתונים, וכוללים גם את החידוש של מנוע IOCR שיבמ תשלב בגרסה הבאה של הפתרון".

"ייחודיותו של הפתרון היא בזיהוי ברמה גבוהה של מילים ונתונים בשפה העברית, בשיעור של יותר מ-95%. זה נעשה, בין השאר, בשל פיתוח ממעבדות המו"פ של יבמ בחיפה, שפיתחו מערכת OCR ייעודית. כך, חילוץ המידע נעשה מכל מסמך – PDF, וורד, תמונות בתצורות, מסמכים כגון דרכונים ותעודות זהות, מיילים כולל גוף המייל וקבצים מצורפים. כלל הפעולות נעשות גם על מסמכים המצויים בתנאים לא מיטביים – מקומטים או מוכתמים עם הצללות".

שי בנאים, מנכ''ל יבמ ישראל

שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל צילום: ניב קנטור

שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל, פתח את האירוע ואמר כי "משיחות שאני עורך עם מנמ"רים.יות עולה שלצד אתגר איומי הסייבר, כל ארגון וארגון רוצה להיות מונע על ידי מידע, מבוסס נתונים. לכן, יש לבחון מהי הדרך הנכונה למנף את הדאטה בארגון לטובתו".

"בשנתיים האחרונות", ציין בנאים, "יבמ שינתה את האסטרטגיה שלה, וכיום היא ממוקדת אך ורק בטכנולוגיה. המטרה שלנו היא להוביל בחמישה עמודי פעילות: ענן היברידי, מבוסס רד האט ותשתית קונטיינרים של Open Shift; טיפול מעמיק בנתונים תוך הכנסת רכיבי בינה מלאכותית – באחרונה הכרזנו על Watsonx; מיכון; הגנת סייבר – לא מכבר רכשנו בעשרות מיליוני דולרים את פולאר סקיוריטי הישראלית, שמסייעת לחברות ולארגונים לגלות, לנטר ולאבטח מאגרי נתונים בענן ותוכנה כשירות באופן רציף; ומחשוב קוואנטי – בנובמבר האחרון השקנו מחשב קוואנטי עוצמתי ביותר בעולם, עם מאות אלפי משתמשים. טכנולוגי זו תשנה את העולם בתעשיות רבות".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים