נגעה בשמיים: אנבידיה עברה את הרף של טריליון דולר – לכמה שעות

שער המניה חצה את הקו במהלך המסחר אתמול (ג') והפך את אנבידיה לחברת השבבים הראשונה שעושה זאת ● אחר כך הוא ירד, והוריד את שווייה ל-992 מיליארד, אבל נראה שהחברה תחצה אותו שוב - ותישאר במועדון הטריליון

הצטרפה למועדון הטריליון - לזמן קצר, לפחות בינתיים.

אנבידיה הפכה אתמול (ג'), ולו לזמן קצר, ליצרנית השבבים הראשונה אי פעם ששווי השוק שלה חוצה את הקו של טריליון דולר. בשיא המסחר הגיע שער המניה שלה ל-419 דולר, אבל בסיומו הוא ירד ל-401 דולר – כארבעה דולר פחות מהשער שהיה משאיר אותה מעל לקו זה. עם סגירת המסחר, השווי של החברה היה "רק" 992 מיליארד דולר.

ההימור החזק של אנבידיה על תחום הבינה מלאכותית, ההכרזות האחרונות של החברה בתערוכת המחשב הגדולה קומפיוטקס, שיתופי פעולה רבים בעולם ה-AI ובמיוחד מחשבי העל לשימושי בינה מלאכותית שעליהם היא הכריזה באחרונה (כולל Israel-1 המקומי) הביאו לעליית שער המניה שלה בשנה האחרונה וכאמור, למעמד הכספי הכי גבוה מבין כל יצרניות השבבים.

לאחר שני רבעונים רעים מבחינת הכנסות, בעיקר מאחר שהחברה הודתה שהיא ייצרה יותר מדי כרטיסי מסך, וכדי להיפטר מהמלאי לפני השקת דור חדש היא נאלצה למכור אותם יחסית בזול, אנבידיה סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 7.2 מיליארד דולר ורווח של שני מיליארד. אלה אמנם לא תוצאות השיא שאנבידיה רשמה בתקופת הקורונה, שבה הביקוש לכרטיסי מסך היה גבוה במיוחד, אבל זו התאוששות יפה לעומת תוצאות הרבעונים הקודמים.

עוד היבט מיוחד מראה את הכיוון שחברת הענק הולכת אליו: הכנסות שיא בתחום המכירות לדאטה סנטרים, שם מרוכזים עסקי הבינה המלאכותית שלה, עם יותר מ-4.2 מיליארד דולר – כמעט פי שניים מההכנסות מכרטיסי המסך, שגם הן התאוששו אחרי שלושה רבעונים של ירידה חזקה.

אנבידיה היא החברה השביעית שמצטרפת למועדון טריליון הדולר, והיא לא הראשונה שעברה את הקו וחזרה למטה. זה קרה גם לטסלה ולמטא, החברה האם של פייסבוק, שבינתיים לא חזרו למועדון הטריליון, וגם למיקרוסופט, אמזון ואלפבית, החברה האם של גוגל, שכן חזרו אל מעל לקו. חברת טריליון הדולר שמאז שחצתה את הקו הזה לא ירדה מתחתיו היא אפל. ההערכה בשוק היא שגם אנבידיה תתייצב כחברה במועדון היוקרתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים