אנבידיה מקימה את Israel-1 – מחשב העל החזק ביותר בארץ

לפי החברה, מחשב-העל יאפשר ביצועי בינה מלאכותית שעולים לקצב של עד 8 Exaflops, מה שמעמיד אותו בשורה הראשונה של המחשבים בעולם המיועדים לשימושי בינה מלאכותית

אנבידיה (NVidia) חשפה במהלך תערוכת קומפיוטקס, הנערכת בימים אלו בטייוואן, את Israel-1 – מחשב-על שיוקם במהלך החודשים הקרובים בישראל. לפי החברה, זה יהיה מחשב-העל החזק ביותר בישראל, שמיועד לחישובי בינה מלאכותית, והוא ישמש את החברה לצורך מחקר ופיתוח פנימי עבור הצרכים השונים של החברה, לצורך שיתופי פעולה עם התעשייה הטכנולוגיות וגם כדי לשמש כסוג של תבנית לבנייה של מחשבי-על המבוססים על פלטפורמת Spectrum-X הקניינית של החברה.

לפי החברה, מחשב-העל, שאמור להתחיל לספק אפשרויות שימוש ראשוניות עוד לפני תום השנה הנוכחית, יאפשר ביצועי בינה מלאכותית שעולים לקצב של עד 8 Exaflops, מה שמעמיד אותו בשורה הראשונה של המחשבים בעולם המיועדים לשימושי בינה מלאכותית. עבור ביצועי מחשוב-על קלאסיים יוכל המחשב לספק ביצועים בקצב של עד 135 Petaflops.

Israel-1 יורכב למעשה מ-256 מערכות מחשוב HGX H100 של דל, שמבוססות על המעבדים הגרפיים H100 80GB של אנבידיה. המערכת תכיל בסופו של דבר 2,048 מעבדים גרפיים עם יותר מ-34 מיליון ליבות CUDA, יותר ממיליון מעבדי Tensor מהדור הרביעי, כמו גם 560 מעבדים מסוג BlueField-3 DPU ו-80 מתגי Spectrum-4 – כולם פותחו בישראל.

"בינה מלאכותית היא הכוח הטכנולוגי החשוב ביותר בחיינו, ואנבידיה מחויבת לשמירה על ההובלה שלה בחזית הבינה המלאכותית. Israel-1 מייצג השקעה עצומה עבור אנבידיה, שתאפשר לנו להניע חדשנות בישראל ובעולם כולו", אמר גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב-על ותקשורת באנבידיה.

גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב-על ותקשורת באנבידיה.

גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב-על ותקשורת באנבידיה. צילום: אנבידיה

במקביל, הכריזה החברה על מחשב-על חדש שהיא בונה, המיועד לשימוש גלובלי, בשם DGX GH200, שיהיה זמין קודם כל לחברות הגדולות בעולם כמו גוגל, מטא ומיקרוסופט לצורך ביצועי מחקרים ופיתוחים של מודלי בינה מלאכותית גדולים מאוד.

DGX GH200 יהיה מבוסס על מה שהחברה מכנה שבבי-על: מעבדים מסוג Grace Hopper, שפועלים יחד כמעבד גרפי אחד ענק. במחשב יהיו 256 מעבדים כאלה, שהתקשורת ביניהם תבוצע באמצעות המתגים המהירים החדשים של החברה, המבוססים על טכנולוגיית NVLink ומספקים גישה לעד 144 טרה-בייט זיכרון.

המחשב החדש נוצר כדי לאפשר את פיתוח הדור הבא של מודלי בינה מלאכותית יוצרת תוכן גדולים במיוחד עבור יישומי שפה, מערכות המלצה ומשימות ענק לניתוח ועיבוד נתונים.

"מדובר במנועים הדיגיטליים של הכלכלה המודרנית. מחשב-העל לבינה מלאכותית DGX GH200 משלב את טכנולוגיות המחשוב המואץ והתקשורת המתקדמות ביותר שאנו מציעים כדי להרחיב את גבולות הבינה המלאכותית", אמר אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניב

    והכל בזכות החרדים שממלאים את שורות אנבידיה. הכל בזכות שלא למדו ליבה, ויש להם אדם צארים במצטבר. הכל בזכות המדיניות של סמוטריץ וגפני ודרעי לחלק כסף רק למשפחות עם 7 ילדים ומעלה – כי כידוע רק כך אנבידיה הצליחה – בלימוד תורה ובהשרצת ילדים. כל הכבוד סמוטריץ, מדינות חלוקת כספי המיסים למגזר זה הוכיחה את עצמה!

אירועים קרובים