נשיא מיקרוסופט: "התפתחות ה-AI – כמעט כמו המצאת הדפוס"

בראיון איתו ב-CBS, מזהיר בראד סמית', נשיא ענקית הטק, כי יש לשמור על הבינה המלאכותית תחת "שליטה אנושית" וממליץ על הוספת מנגנוני בלימה

בראד סמית', נשיא מיקרוסופט.

"במובן מסוים, התפתחות הבינה המלאכותית היא כמעט כמו המצאת הדפוס, שמחזירה אותנו לאחור, לשנות ה-1400", אמר אמול בראד סמית', נשיא מיקרוסופט, בראיון ל-CBS. "ביסודה, זו המצאה שיכולה לעזור לכולנו לחקור, ללמוד יותר, לתקשר יותר, לברור נתונים בצורה טובה יותר, והשימושים שלה נמצאים כמעט בכל מקום".

לדבריו, בינה מלאכותית יכולה לזהות דפוסי נתונים שבני אדם לבדם אולי לא יוכלו, וניתן להשתמש בה למטרות רבות ושונות, כולל אבחון מחלות ואיתור אנשים באסון. הוא הוסיף כי בינה מלאכותית היא "כבר חלק מהחיים שלנו", ואמר שהיא יכולה לעשות יותר כדי לעזור לבני אדם לעשות דברים. "אם יש לכם שואב רומבה בבית, הוא מוצא את דרכו במטבח שלכם באמצעות בינה מלאכותית כדי ללמוד איך לעקוף מכשול. אז זה לא בהכרח מסתורי כמו שאנחנו לפעמים חושבים. ובכל זאת, זה נעשה עוצמתי יותר", אמר.

על רקע הפופולריות הגואה של תוכנות ה-AI, העלו מחוקקים ומומחי טכנולוגיה חששות בנוגע לשימוש בתוכנה. מוקדם יותר השנה אף קראו מומחים להשהות את פיתוח הבינה המלאכותית, והזהירו כי הטכנולוגיה עלולה להעמיד "סיכונים לחברה".

גם סמית' בראיון עמו הזהיר, כי יש לשמור על בינה מלאכותית תחת "שליטה אנושית" כדי "לשמור עליה בטוחה".

"אז בכל פעם שיש לך משהו שבבסיסו יכול לעשות טוב, אבל יכול גם לגרום נזק, אתה מוסיף מנגנון בלימה", אמר סמית'. "אתה שם בלם בטיחות, בלם חירום. כך אנחנו צריכים גם לחשוב על בינה מלאכותית – לא מפני שזה על סף של גרימת משהו שנהיה מודאגים ממנו, אלא בגלל שאנחנו צריכים לעשות את זה לפני שזה מגיע לנקודה הזאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים