סטרטסיס מתמזגת עם דסקטופ מטאל בעסקה של 1.8 מיליארד דולר

האיחוד יוצר חברת הדפסה בתלת ממד שתספק פתרונות תעשייתיים של פולימרים, מתכת וקרמיקה משלב התכנון ועד לייצור המוני ● מנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף, ישמש כמנכ"ל החברה המשולבת

ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס.

סטרטסיס הישראלית ודסקטופ מטאל האמריקנית הודיעו באחרונה כי הן מתמזגות, בעסקה של החלפת מניות בשווי של כ-1.8 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם, סטרטסיס צפויה להחזיק קרוב ל-60% מהחברה המשולבת והמנכ"ל שלה, ד"ר יואב זייף, יכהן כמנכ"ל החברה החדשה. ריק פולוף, מנכ"ל דסקטופ מטאל, יהיה יו"ר הדירקטוריון שלה.

בשתי החברות אומרים כי העסקה מייצרת חברה שהיא וואן סטופ שופ לפתרונות בהדפסה בתלת ממד, עם סל פתרונות מגוון שכולל מתכת, קרמיקה ואת הפורטפוליו של סטרטסיס בהדפסה פולימרית. להערכת מנהלי החברות, המיזוג יאיץ את יביא לסינרגיה טכנולוגית ביניהן ויאיץ את הצמיחה שלהן.

בנוסף, על פי סטרטסיס ודסקטופ מטאל, חברה משולבת יוצרת הזדמנויות צמיחה רבות יותר: העסקה תביא לחברת ייצור תוספתי, שתהיה אחת החברות הגדולות בתעשייה. בנוסף, הן מציינות, יש כאן אפשרות להזדמנויות משמעותיות ככל שהייצור התוספתי יגדיל את ההיצע שלו בייצור המוני.

החברה המשולבת תפנה לתעשיות כמו תעופה, רכב ומוצרי צריכה. היא תציע ללקוחות גדולים כקטנים פתרונות מקצה לקצה – משלב התכנון ועד לייצור המוני, כולל רכיבים חלופיים – לאורך כל מחזור החיים של המוצר, לפי דרישת הלקוח.

קניין רוחני מגוון

העסקה תחבר בין הקניין הרוחני המגוון של שתי החברות, עם אלפי פטנטים ובקשות לרישום פטנטים. בנוסף, היא תחבר בין כוח האדם של שתי החברות, שכוללים טאלנטים בתחומים הטכניים בתעשיית ההדפסה בתלת מימד, עם מאות מדענים ומהנדסים ממוקדי חדשנות ופיתוח מוצרים וחומרים מבודלים.

לחברה המשולבת תהיה רשת גלובלית נרחבת, בעלת פוטנציאל משמעותי למכירה צולבת לפירמות מוכרות ומובילות, ובסיס שמונה עשרות אלפי לקוחות תעשייתיים. כמו כן, בשתי החברות צופים חיסכון בעלויות, בשל צמצום הוצאות במכירות, הוצאות כלליות ומנהלתיות, ניהול שרשרת האספקה וטיוב תהליכים תפעוליים.

"המיזוג יאיץ את מסלול הצמיחה של סטרטסיס"

סטרטסיס היא חברה ותיקה: היא נוסדה ב-1989 במינסוטה, ארצות הברית, וב-2012 מוזגה עם אובג'ט גיאומטריס הישראלית – שהוקמה ב-1998. המייסדים והמשקיעים הראשונים באובג'ט היו רמי בונן, חנן גוטהייט וגרשון מילר. המטות של סטרטסיס נמצאים במיניאפוליס וברחובות, ושווי השוק שלה עומד על כ-950 מיליון דולר.

"היום הוא יום חשוב בהתפתחות של סטרטסיס", אמר ד"ר זייף. "המיזוג עם דסקטופ מטאל יאיץ את מסלול הצמיחה שלנו באמצעות יצירת ספקית עולמית בולטת של פתרונות ייצור תוספתי תעשייתי. עם מעמד אטרקטיבי בהיצע מוצרים משלים, צוות מו"פ מנוסה ומאזן איתן, החברה המשולבת תהיה מחויבת לחדשנות מתמדת ושירות מהמעלה הראשונה".

פולוף כינה את העסקה, לא פחות ולא יותר, "רגע מכונן בענף הייצור התוספתי". לדבריו, "המיזוג של שתי חברות אלה הוא נקודת מפנה לקראת השלב הבא בקידום ייצור תוספתי לייצור המוני. יחד עם סטרטסיס נבנה היצע מוצרים חזק אף יותר, עם בסיס לקוחות מגוון מענפי תעשייה ויישומים שונים, כדי להניע צמיחה ארוכת טווח וברת קיימא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים