עוד יכולות מבוססות GPT-4 – הפעם לקידוד אפליקציות

הענקית מרדמונד - שהשקיעה בטכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת של OpenAI מיליארדים - הכריזה בשבוע שעבר (ה') על Power Platform Copilot, שהוא כלי המאפשר למפתחים לבקש מה-AI לבנות במקומם יישומים

שותפה על מלא שהוסיפה את GPT-4 לעוד ועוד ממוצריה. מיקרוסופט, המשקיעה הגדולה של OpenAI.

מיקרוסופט ממשיכה "להפציץ" את המשתמשים בשירותיה בכלים מבוססי הדור הבא של הבינה המלאכותית. בשבוע שעבר (ה') הענקית הציגה הוספה חדשה ומשדרגת לכלי לשימוש במקום העבודה, Microsoft Power Apps, שלדבריה עתידה לשנות את אופי הפיתוח בלואו-קוד או הפיתוח ללא קוד.

ענקית התוכנה, כידוע, מושקעת בכ-10 מיליארד דולר ב-OpenAI, שהיא החברה העומדת מאחורי GPT-4 – מודל שפה מתוחכם, הרביעי בסדרת GPT, אשר שוחרר ב-14 במרץ.

כעת, כאמור, מיקרוסופט הוסיפה את היכולות המתקדמות הללו לשירות שלה ששמו Power Platform – פלטפורמת פיתוח דלת-קוד, המאפשרת למשתמשים ליצור יישומים עם פקודות טקסט פשוטות באמצעות ChatGPT. החברה בישרה ששורת כלי בינה עסקית ופיתוח אפליקציות בתוך Power Platform – כולל Power Virtual Agent ו-AI Builder – עודכנה עם היכולות החדשות, בעלות הפוטנציאל לייתר את עבודת המקודדים. 

למעשה החידוש יספק את העוצמה של AI Copilot הן ליצרני האפליקציות והן למשתמשי הקצה שלהם ב-Power Apps. עם Copilot יכול בעצם כל אחד לבנות אפליקציה, כולל לשלוט בנתונים שמאחוריה, רק על ידי תיאור, בשיחה עם הצ'אטבוט.

עוד שירות שהשתדרג ביכולות AI מתקדמות. Microsoft Power Apps.

עוד שירות שהשתדרג ביכולות AI מתקדמות. Microsoft Power Apps. צילום: ShutterStock

"ישנה את האופן שבו אנו בונים ומתקשרים עם יישומי תוכנה"

החברה עדכנה על החידוש באתרה וציינה כי: "היום, אנו מכריזים על Copilot מבוסס AI של הדור הבא ב-Microsoft Power Apps, אשר ישנה את האופן שבו אנו בונים ומתקשרים עם יישומי תוכנה".

במיקרוסופט הבהירו עוד כי עם כוח מודלי השפה הגדולים (LLM – מודלים בסיסיים של למידת מכונה המשתמשים באלגוריתמי למידה עמוקה כדי לעבד ולהבין שפה טבעית, ומאומנים על כמויות אדירות של נתוני טקסט, כדי ללמוד דפוסים ויחסי ישויות בשפה – ג"פ), "אנו מתקדמים לשלב הבא באבולוציה של הפשטת קוד – עוברים מקוד מותאם אישית, ללואו-קוד, ליצירת שפה טבעית שבה האדם והמכונה עובדים זה לצד זה כדי לבנות יישומים יחד". עוד הסבירו בחברה ש-"מפתחים יוכלו לבנות את היישומים העסקיים שלהם פשוט בתוך שיחה בשפה טבעית אינטואיטיבית עם Copilot ב-Power Apps".

לפי הבטחותיה של החברה, מעכשיו, עם Copilot ב-Power Apps, כל מתעניין יוכל, לפחות תיאורטית, ליצור בקלות אפליקציה באופן מיידי.

מיקרוסופט סיפקה מספר דוגמאות לאפשרויות שנפתחות מעכשיו בפני משתמשים, למשל: ליצור יישום שעות עבודה והוצאות, כדי לאפשר לעובדים להגיש דו"חות דרכו; או לבנות אפליקציה לאוטומציית התהליך הידני של יצירה ואישור חשבוניות לקוחות; או ליצור אפליקציית הצטרפות עובדים, שתדע לאסוף מידע על המועסקים החדשים ולשתף איתם תוכן הדרכה ומודול למידה.

ריאן קנינגהם, סמנכ"ל Power Apps, שכתב על החידוש באתר, ציין כי באותו האופן שבו הצ'אטבוט משנה את פיתוח האפליקציות, "הדור הבא של הבינה המלאכותית מחולל גם מהפכה באופן שבו משתמשים מבצעים שאילתות ואינטראקציה עם הנתונים שלהם".

לדבריו, "עם בקרת Copilot ב-Power Apps, יצרני אפליקציות יכולים לתת למשתמשים שלהם את היכולת לקבל תובנות אינטליגנטיות לגבי הנתונים באפליקציות שלהם, באמצעות חווית צ'אט ובשיחה. משתמשים יכולים להשתמש בשפה טבעית כדי ליצור שאילתות ולחדד את הניתוח שלהם, הכל בעזרת עוזר AI המוטמע ישירות באפליקציה הפועלת. בין אם משתמש צריך להבין את השינויים במלאי שלו, להעריך את הזמן הממוצע להשלמת משימה, או לחקור איזה מהקמפיינים שלו הניבו הכי הרבה הכנסות, בקרת Copilot מוכנה להאזין, לנתח ולדווח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים