רשות ני"ע: "חברות שהושפעו מקריסת בנק SVB חייבות בדיווח מיידי"

תאגיד חייב לדווח לרשות באופן מיידי במקרה שיש לו "חשיפה מהותית ל-SVB, סכומים מהותיים המופקדים בבנק, אשראי מהותי או מסגרת אשראי מהותית ממנו", מסרה הרשות

ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך.

חברות שהושפעו מקריסת בנק SVB חייבות לדווח על כך מיידית לרשות ניירות ערך – כך הבהירה הרשות בפרסום שהוציאה היום (א') בעקבות קריסתו של "הבנק של ההיי-טק" בסוף השבוע. ברשות מצטרפים להערכות הרווחות בעולם שלקריסה תהיה (ולמעשה כבר יש) השפעה על ענף ההיי-טק, ובכלל זה בישראל.

בסוף השבוע החליטו הרגולטורים בארצות הברית לסגור את בנק SVB (סיליקון ואלי בנק) ולמנות את הגוף הפדרלי המתאים לכונס נכסים שלו, לאחר שמניות הבנק רשמו בשבועיים האחרונים צניחה של 60%. מאחר שמרבית הלקוחות של הבנק הן חברות היי-טק, למהלך זה יש ועוד תהיה, ככל הנראה, השפעה רבה על הענף. לא מעט חברות, בהן ישראליות, החלו להוציא את הפיקדונות שלהן מבנק SVB עם תחילת הקריסה.

"אנחנו עוקבים אחרי השפעת האירועים על שוק ההון הישראלי"

ברשות ניירות ערך הישראלית אומרים כי היא "עוקבת אחרי ההשפעה של האירוע על שוק ההון הישראלי, ובכלל זה השפעותיו על התאגידים המדווחים בישראל והשלכות מערכתיות אפשריות. להערכת סגל הרשות, לסגירת SVB עשויות להיות השלכות על תאגידים מדווחים בענפים עסקיים שונים, ובמרכזם ענף ההיי-טק".

בפרסום מהיום מבקשת הרשות להבהיר שתאגיד שמדווח לה "נדרש לפרסם דיווח מיידי בהתאם להוראות תקנה 36 לתקנות ניירות ערך, באם לסגירת SVB יש השפעה מהותית או עשויה להיות לו השפעה מהותית על פעילותו. כמו כן, התאגיד נדרש בדיווח מיידי באם עשויה להיות השפעה משמעותית על מחיר ניירות הערך שלו. בכלל זה, על תאגיד כאמור להוסיף ולעדכן באופן שוטף ורציף על התפתחויות מהותיות בנדון".

לדבריה, תאגיד חייב לדווח לה באופן מיידי במקרה שיש לו "חשיפה מהותית ל-SVB, סכומים מהותיים המופקדים בבנק, אשראי מהותי או מסגרת אשראי מהותית ממנו", נכתב בהודעת הרשות.

למה כולם דואגים?

הסיבה לכך שנפילת SVB גרמה זעזוע ברחבי העולם היא, כאמור, היותו הבנק של תעשיית ההיי-טק. על פי ערכות זהירות, הבנק מממן כמחצית מענף הסטארט-אפים בארצות הברית, והוא המממן הגדול ביותר של תעשיית ההיי-טק, לרבות חברות גדולות ומבוססות, וקרנות הון-סיכון שמתמחות במימון חברות בענף. הדאגה היא שההתמוטטות של הבנק תשפיע באופן קשה וחריף על תעשיית הסטארט-אפים במדינות השונות.

בישראל הוחלט על הקמת צוות בראשות מנכ"ל האוצר, עו"ד שלומי הייזלר, שיורכב מנציגי משרד זה, בנק ישראל, רשות ניירות ערך ורשות החדשנות. הצוות יהיה בקשר עם תעשיית ההיי-טק המקומית, הקרנות והמוסדות הפיננסים בישראל ובארצות הברית, לצורך קבלת נתונים וניתוח ההשפעה האפשרית של ההתמוטטות על המשק הישראלי, וככל שיידרש, לגיבוש מענה לחברות המקומיות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צייץ אתמול (ש') בחשבון הטוויטר שלו כי "אני עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות האמריקני SVB, שמייצרת משבר עמוק בעולם ההיי-טק. קיימתי מרומא שיחות עם בכירים בהיי-טק בישראל, ובשובי לארץ אדון עם שרי האוצר והכלכלה, ועם נגיד בנק ישראל, על היקף המשבר. במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההיי-טק בישראל, ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות, שמרכז פעילותן בארץ, לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה. כלכלת ישראל חזקה ויציבה, והדבר בא לידי ביטוי גם במשבר זה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוני2

    נו, אז מה יש להוגי הדעות של אנשים ומחשבים לומר כעת אחרי שכל מי שהוציא את כספו מהארץ נפל בפח? תזהרו לא להבריח מוחות, כי אם הכסף אבד לכו תדעו מה יקרה להם :))) אגב, מקווה שלמרות הכתבות החד צדדיות שלכם נגד הרפורמה, את הכסף שלכם השארתם בארץ

    1. שרון

      אף אחד לא הוציא את כספו מהארץ והעביר ל SVB. SVB קרס בגלל גל משיכות עצום ולא פקדונות.

אירועים קרובים