טל הרמתי, משרד האוצר: "תעודות זהות חכמות – ברבעון הראשון של 2011"

"ההכנות של המפעל לייצור תעודות הזהות החכמות הושלמו, והוא החל לייצר בשבוע שעבר", אמר הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי ● לדבריו, תעודת הזהות החכמה היא "הפרויקט החשוב ביותר והכי משמעותי לישראל"

"הפרויקט החשוב ביותר והכי משמעותי לישראל הוא תעודת זהות חכמה. לצערנו, הוא החל ב-2002 וחווה יותר מדי עיכובים ומהלכים משפטיים. ברבעון הראשון של 2011 תונפקנה התעודות הראשונות לאזרחי מדינת ישראל", כך אמר טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר.

הרמתי דיבר במסגרת כנס המנמ"רים החצי שנתי, שהתקיים היום (ב'), זו הפעם השביעית, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מנמ"רים בכירים, והנחו אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי.

לדברי הרמתי, "ההכנות של המפעל לייצור תעודות הזהות הללו הושלמו, והוא החל לייצר בשבוע שעבר". הוא ציין, כי "רשות האוכלוסין במשרד הפנים, הגורם הדוחף והמבצע של הפרויקט, מתמודדת עם לא מעט קשיים". הרמתי הזכיר, כי לפני שבועיים עבר בכנסת חוק המאפשר לממשלה להיות "גורם מאשר" לתעודות הזהות, במסגרת ממשל זמין. "זה יקרה בחצי שנה הקרובה", אמר.

"המשמעות של הנפקת תעודות הזהות הדיגיטליות היא מרחיקת לכת ומהווה מהפכה בצריכת שירותי הממשלה", אמר. "כך, יתייתרו הצורך בהגעה ובחתימה פיזית, שכן באמצעות תעודת הזהות הדיגיטלית ניתן יהיה לבצע שורה של פעולות".

"הממשלה תעבור לענן בשנתיים הקרובות"

הרמתי תיאר את תהליכי הוועדה לבחירת המנמ"ר הממשלתי, שיהיה בעל סמכויות נרחבות ותחומי אחריות רבים בעולם ה-IT הציבורי. לדבריו, הוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בחודש הבא. "מינוי התפקיד יהווה קפיצת מדרגה לדרך שבה הממשלה מתייחסת ותתייחס למיחשוב", אמר.

הוא הוסיף, כי העובדה שמערך המיחשוב הממשלתי יעבור לעבודה במיחשוב ענן תניב לממשלה יכולת לספק יותר שירותים עבור המשתמשים והארגונים במגזר הציבורי, דוגמת בתי הספר. הוא העריך, כי המעבר יקרה בשנתיים הקרובות. "אנחנו הולכים לכיוון קונסולידציה של תשתיות, ובסופו של דבר – בכל משרדי הממשלה יבוצעו תהליכי וירטואליזציה, שהם היסוד למימוש תפיסת הענן".

לגבי פרויקט ה-DRP הממשלתי אמר הרמתי, כי "בסופו של יום, לכל משרדי הממשלה תהיה תוכנית היערכות מאסון. במסגרתה יהיו לממשלה אתר אחד או שניים, שבהם ימומשו התשתיות של שעת חירום".

בקרוב, אמר הרמתי, ייצא משרד האוצר למכרז ליצירת תשתית ECM מרכזית. "מדובר בפרויקט סע"ר (ר"ת סביבת עבודה מרכזית), שיספק לממשלה תשתית לניהול המסמכים בארגוני הממשלה השונים".

בהתייחסו למכרז בתי התוכנה, אמר הרמתי, כי "הוא הסתיים. יש עוד אי אילו מחלוקות משפטיות, אבל הוראת השעה יצאה לדרך לפני שבועיים". הוא כינה אותו "מהפכה בשוק בנוגע להעסקת עובדי מיחשוב במגזר הממשלתי".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Yash

    כשלון ידוע מראש - חבל על הזמן והכסף הציבורי

  2. טל הרמתי

    תענוג לקבל פרגונים. תודה. בסוף יש כאלה שעושים - ועושים הרבה - ויש כאלה שמדברים, יועצים, ומסתתרים בפחדנות אחרי שמות מזוייפים בטוקבקים. מי שקצת מבין בעשייה הממשלתית יכול לראות שמדובר במעש רב - ומי שלא - פשוט לא מעניין אותי. למיכל ודוד - אתם מוזמנים לפנות אלי ישירות. הדואר שלי חשוף ופתוח. טל

  3. דוד

    טל דיבורים כמו חול ... כל פרויקט שאתה נוגע נהרס תראה איך כולם ברחו לך בממשל זמין למה להמשיך להרוס תסיק מסקנות אישיות

  4. מיכל

    אותם מילים ואותם הבטחות בכל כנס כבר שנתיים. עשייה בפועל - אין!! דיבור- כעוף החול

  5. תמיר

    הי, התחיל ב2002? אם תבדוק זאת , תראה שהוא לראשונה החל כאשר אריה דרעי היה שר הפנים, בערך לפני כ20 שנה. לא יאומן, אך זאת האמת. בגלל ההפקרות הזאת, אלפי בני אדם מזייפים את התעודות הכחולות המצ'וקמות באמצעות אמצעים פשוטים כגון פינצטה ודבק פלסטיק  

אירועים קרובים