הופסק המשא ומתן של אינטל לרכישת סי-פייב, המתחרה של ARM

אינטל ביקשה לרכוש את החברה, המתכננת שבבים המבוססים על ארכיטקטורת RISC-V, הנחשבת למתחרה לארכיטקטורה של Arm, אך נראה שכרגע סי-פייב מתכוונת להישאר עצמאית

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

המשא ומתן בין אינטל לחברת סי-פייב (SiFive), המתכננת שבבים המבוססים על ארכיטקטורת RISC-V, הגיע לסיומו ללא תוצאות. לפי דיווחים קודמים הציעה אינטל לחברה הצעירה סכום של כ-2 מיליארד דולר, אך למרות זאת המשא ומתן לא הבשיל.

אינטל, שראתה כיצד אנבידיה מציעה 40 מיליארד דולר לסופטבנק תמורת Arm, ומגיעה לידי הסכמה עם חברת האחזקות, פנתה במסגרת תוכנית IDM 2.0 שלה לסי-פייב כסוג של פיצוי, אם אפשר לומר כך. ארכיטקטורת RISC-V נחשבת כסוג של מתחרה לארכיטקטורה שמציעה ARM הבריטית, והיא גם זולה יותר ליישום מכיוון שאינה דורשת דמי רישוי.

לא ברור מדוע אינטל החליטה לוותר בינתיים על העסקה, כי החברה החליטה שלא להגיב לשאלות בנושא. ייתכן שהקשיים שבהם נתקלת אנבידיה באישור העסקה עם Arm, כשלעיתים קרובות נדמה שהעסקה בסופו של דבר לא תגיע אל קו הסיום שלה, גרמו לאינטל לבחור בינתיים לשבת בצד ולהמתין להתפתחויות.

גם בסי-פייב לא שחררו הצהרה רשמית בקשר להפסקת השיחות. עם אמרו, כי "אבן יסוד באסטרטגיה שלנו היא שיתוף פעולה עם חברות חדשניות ומובילות בתחום הטכנולוגיה, ואינטל ממשיכה להיות שותפה מוערכת שלנו".

נכון לעכשיו, ההערכות הן שחברת ההזנק, שכבר גייסה 185 מיליון דולר, מתכוונת להישאר עצמאית, אם כי היא אינה סוגרת את הדלת בפני מכירה עתידית.

דרך אגב, בין המשקיעים בחברה נמצאות אינטל עצמה, וגם יצרנית שבבי הזיכרון ומוצרי האחסון SK Hynix.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים