בריטניה: פייסבוק נקנסה ב-50 מיליון פאונד כי סירבה למסור מידע לרשויות

רשות התחרות הבריטית החליטה לקנוס את הרשת החברתית כי סירבה "באופן מכוון ומודע" להוכיח שהפסיקה את הטמעת הפעילות של גיפי, שאותה רכשה, עד שבחינת הרכישה תסתיים ● פייסבוק: "החלטה לא הוגנת, שיתפנו פעולה"

פאונד, לירה שטרלינג

רשות התחרות בבריטניה החליטה לקנוס את פייסבוק ב-50 מיליון ליש"ט (221 מיליון שקלים) כי היא "לא שמעה להן" וסירבה למסור להן מידע – כך פורסם היום (ד'). זו הפעם הראשונה שבה ניתן בממלכה קנס כה גדול על הפרת סעיף זה.

ההחלטה נוגעת לרכישה של פייסבוק את אתר גיפי (Giphy), שכשמו, משמש ליצירת גיפים – רכישה שבוצעה בסכום של 400 מיליון דולר. לפי הודעת הרשות, פייסבוק סירבה "באופן מכוון ומודע" למסור לה מידע שמוכיח שהיא מילאה אחר ההוראה שלה להפסיק את הטמעת הפעילות של גיפי בתוכה, עד שהרשות תוודא שאין ברכישה משום פגיעה בתחרות. ברשות חושדים שסיבת הסירוב של פייסבוק למסור לה את המידע היא שהחברה לא מילאה אחר ההוראה, והמידע שהיא מסרה היה מוגבל ביותר.

החקירה החלה לאחר שהועלו חששות שפייסבוק תחסום למתחרות שלה ולפלטפורמות אחרות את הגישה לגיפים של גיפי, או שתחמיר את התנאים המאפשרים גישה אליהן. לחילופין, הועלה חשש שפייסבוק תדרוש מחברות שיהיו מעוניינות בגישה זו, כולל רשתות כמו טיקטוק או טוויטר, למסור לה יותר מידע על המשתמשים שלהן.

לצד קנס זה, רשות התחרות הבריטית קנסה את פייסבוק בחצי מיליון פאונד מאחר שהחליפה פעמיים את מנהל התאימות (לרגולציה – י"ה) של החברה במדינה מבלי לקבל את האישור שלה.

החקירה נמשכת

הרשויות בבריטניה מסרו כי הן ממשיכות בחקירת הרכישה של פייסבוק את גיפי, וכי לא התקבלה עדיין החלטה האם לאשר אותה או לא.

מפייסבוק נמסר בתגובה כי "עשינו כמיטב יכולתנו על מנת לענות על דרישות הרשות ולהתאים את הפעולות שלנו אליהן. אנחנו ממש לא מסכימים עם ההחלטה הלא הוגנת שלה להעניש אותנו על המאמץ הרב הזה. נבחן את ההחלטה ונחליט מה לעשות". עוד טענו בחברה כי הרשות לא הסבירה כיצד היא הגיעה דווקא לסכום של 50 מיליון ליש"ט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים