המגמות החמות שיאפשרו למנמ"רים לסייע לארגונים לחזור לשגרה

בינה מלאכותית משופרת, מעבר לענן בצורה רחבה ומערכות אוטונומיות הם חלק מהמגמות שגרטנר צופה שיעמדו על סדר היום של המנמ"רים בתקופה הקרובה

הדברים הבולטים על סדר יומם של המנמ"רים. אילוסטרציה: BigStock

מנמ"רים רבים ברחבי העולם עסוקים בימים אלה בתכנון ובפיתוח פתרונות שיאפשרו לארגונים שלהם לחזור לשגרה במהלך 2022. חברת המחקר גרטנר פרשה בפני פורום של מנמ"רים ומנכ"לים את האסטרטגיות הטכנולוגיות הטובות ביותר שלדעת המומחים שלה יהיו במוקד ההתעניינות ושמומלץ להם לשים לב אליהן. באופן כללי, גרטנר מזהה את הבינה המלאכותית המשופרת, מעבר לענן בצורה רחבה והמערכות האוטונומיות כתחומים החמים שיעמדו על סדר היום שלהם.

מומחי גרטנר הסבירו שב-2022, המנכ"לים יעסקו רבות בשאלה עד כמה הארגון שהם מנהלים דיגיטלי. בנוסף, הם יעסקו בהרחבת אפשרויות האי-קומרס של הארגון, במקומות שזה רלוונטי. המשימות האלה יפלו על כתפי המנמ"רים, וכדי ליישם אותן הם צריכים לוודא שיש להם את התשתיות המתאימות. בין היתר, המנמ"רים צריכים לתת תשובות לאתגרי העבודה ההיברידית, שהולכת ומסתמנת כסביבת העבודה החדשה. לצורך כך, ארגונים יצטרכו להרחיב את ההשקעה שלהם במעבר לענן ובהגנת הסייבר.

לדברי חוקרי גרטנר, בגלל האילוצים שהקורונה הביאה אתה, ארגונים רבים הפכו למבוזרים, באופן שהעובדים, הספקים והלקוחות שלהם, מפוזרים במקומות שונים. לצורך כך, מנמ"רים יישמו כלי שיתוף וניטור, כמו גם כלים לניהול תמיכה מרחוק, והם מחפשים באופן מתמיד מודלים עסקיים חדשים, שיגבירו את האמון והקשר עם הלקוחות.

גם בתחום הבינה המלאכותית יש צפי להגברת הפעילות הרבה מעבר למה שמקובל כיום, בין היתר על ידי שימוש נרחב יותר בצ'טבוטים ויישום שיטות מתקדמות של למידת מכונות, ש-"לומדות את הארגון, יוצרות קודי תוכנה ומסייעות לצוות המקצועי לנהל טוב יותר". גם הנהלות ומנכ"לים מפנימים שהבינה המלאכותית היא כבר לא בגדר ניסוי ועל פי גרטנר, בתוך שלוש שנים 10% מהארגונים שייאמצו שיטות AI מתקדמות ישלשו את הכנסותיהם.

בגרטנר מציינים שגם הטמעת המערכות האוטונומיות תקבל תאוצה, כדי לאפשר להתאים את שיטות העבודה לצרכים החדשים. מנמ"רים יישמו מערכות כאלה בתחומים שיש להן תועלת מובהקת בהם, כמו במערכות אבטחה בקווי ייצור מורכבים ורגישים, למשל בארגונים ביטחוניים, שבהם מרכיב האבטחה הוא קריטי.

הכול למען שיפור חוויית הלקוח

כל הפעילות הזו תתנקז, בסופו של דבר, למטרה המרכזית של כל ארגון רלוונטי: שיפור החוויה הדיגיטלית של הלקוח. שליש מהארגונים שגרטנר דיברה אתם צופים שהם ישכללו את יכולות קבלת ההחלטות כדי ליצור חוויות לקוח טובות יותר.

השורה התחתונה: השנה הבאה תהיה השנה שבה המנמ"רים יכשירו את התשתיות המתאימות, שיאפשרו לארגונים להשלים את ההערכות לקראת חזרה מלאה לפעילות. נכון להיום, התחזיות האלה תואמות לדיווחים על השיפור בנתוני מגפת הקורונה ולאווירת האופטימיות, שמשפיעה על העסקים ועל שגרת החיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים