היא כאן: מיקרוסופט השיקה את Windows 11

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הושקה הבוקר (ג'), שש שנים לאחר השקת Windows 10 ● במיקרוסופט מבטיחים כי גרסה 11 קלה יותר להטמעה למחשבים ארגוניים ושמים דגש על עולם הגיימינג

לוגו Windows 11

גרסה חדשה לחלונות: מיקרוסופט השיקה היום (ג') את Windows 11 המדוברת, שכוללת שלל פיצ'רים חדשים ועל פי החברה, מתאימה לעידן העבודה ההיברידית. היא מגיעה שלושה חודשים אחרי שהוכרזה ושש שנים לאחר השקת הגרסה הקודמת – Windows 10. ניתן להוריד אותה מאתר העדכונים של מיקרוסופט – למחשבים תואמים. אלה נדרשים למעבד של 64 סיביות מ-3-4 השנים האחרונות, זיכרון בנפח של 4 ג'יגה-בייט ונפח אחסון של 64 ג'יגה-בייט.

בענקית מרדמונד אומרים כי החברה מתאימה את עצמם לעידן העבודה ההיברידית ומשקיעים בכך משאבים רבים. שליש מהעובדים של מיקרוסופט עצמה עדיין מעדיפים לעבוד מהבית. במקביל, בענקית מרדמונד מציינים שמגפת הקורונה וההשלכות שלה הביאו לזינוק של מכירות Windows 10 ב-35% ולעלייה של 29% בזמן שאנשים מקדישים לעבודה על גבי מערכת ההפעלה המיקרוסופטית. נתון מעניין נוסף הוא ש-67% מהמשתמשים היו מעדיפים לקבל מחשב חדש על פני סמארטפון חדש.

כפועל יוצא מהעבודה המשולבת מהבית ומהמשרד, סאטיה נאדלה, מנכ"ל החברה, הודיע באחרונה כי היא תשקיע בחמש השנים הקרובות סכום לא מבוטל של 20 מיליארד דולר באבטחת סייבר. ההכרזה הזאת משמעותית על רקע העובדה שמיקרוסופט ספגה בחודשים האחרונים פגיעה קשה בתדמית בעקבות מתקפת סולארווינדס. ואם כבר אבטחה וסייבר, Windows 11 מעוצבת בגישת ה-Zero Trust, וכוללת טכנולוגיות אבטחה מובנות חדשות מהשבב הבודד ועד לענן, כמו גם בידוד מבוסס חומרה, הצפנה ומניעת תוכנות זדוניות.

"שדרוג פשוט יותר לארגונים"

הדר לוקר-ארד, מנהלת הפעילות העסקית של 365 במיקרוסופט ישראל, אמרה במסיבת עיתונאים שהחברה ערכה היום לרגל השקת Windows 11 כי השדרוג אליה, בדגש על מחשבים ארגוניים, קל יותר משהיה בין גרסאות קודמות של מערכת ההפעלה. "פרויקטים של שדרוג מערכת ההפעלה במחשבים ארגוניים היו בעבר מסובכים, לקחו הרבה זמן וארגונים היו צריכים לגייס כוח אדם כדי לבצע אותם. Windows 11 מציעה תאימות והמשכיות באמצעות שדרוג יחסית פשוט. אנחנו מציעים לאנשי ה-IT התחייבות לתאימות של 99% מהאפליקציות ותמיכה בחינם במקרים שאין. כמו כן, הם יכולים להשתמש בכלים שהם כבר משתמשים בהם", ציינה.

שומר המסך של Windows 11. צילום מסך: יניב הלפרין

שומר המסך של Windows 11. צילום מסך: יניב הלפרין

פיצ'רים חדשים לגיימרים

מערכת ההפעלה החדשה שמה דגש על עולם הגיימינג, שמתפתח מאוד בשנים האחרונות במזרח התיכון, ובפרט בישראל – עקב האוכלוסייה באזור, שהיא יחסית צעירה ונחשבת מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות יחסית לאזורים אחרים בעולם. Windows 11 כוללת שני פיצ'רים מרכזיים שיעניינו את הגיימרים: Direct Storage, שמוכר מקונסולת המשחקים של החברה, Xbox, ועל פי הענקית מרדמונד מאפשר לטעון משחקים עם פחות צורך בכוח עיבוד – מה שמשאיר יותר ממנו לתמיכה. לדברי מיקרוסופט, הפיצ'ר מוריד ב-40% את כוח העיבוד שמוקדש להעלאה של המשחקים והתכנים המלווים אותם.

יתרונות נוספים במערכת, לדברי מיקרוסופט, הם התאמה שלה לעידן העבודה ההיברידית, עם ממשק שמייתר את המעבר בין כמה חלונות, סנכרון מלא עם Windows 10 והטמעה של שורת הצ'ט של מיקרוסופט טימס בתוך המערכת. כמו כן, לחצן ה-"התחל" ושורת המשימות הוצבו ב-Windows 11 במרכז, כדי להקל על ההתמצאות; לדפדפן ה-Edge נוספו יכולות בינה מלאכותית; שולבו ווידג'טים בהתאמה אישית; יש מחוות חדשות שמשתמשות בשלוש אצבעות, כדי להתאים את המערכת לימניים ושמאליים כאחד; פונקציית העט מותאמת אישית; שורת החיפוש עוצבה מחדש; והתווספו למערכת כלי נגישות נוספים – לרבות תוכניות צליל, ערכות נושא בעלות ניגודיוחת משתנה, ערכות נושא לכתוביות מקודדות; ושיפור בארכיטקטורות המידע בהגדרות ה-Narrator עבור משתמשים עם לקות ראייה. Windows 11 מציעה יכולות נוספות גם בעולם הלמידה ההיברידית, לרבות שימוש במחוות, בקול ובעט של המערכת, כלים שמפחיתים הסחות דעת וחסימת תוכן לא הולם לתלמידים.

בצד הפחות חיובי, המשתמשים בישראל יצטרכו להמתין עוד זמן לא קצר לאפשרות להריץ אפליקציות אנדרואיד ישר מ-Windows 11, כולל טיקטוק ואינסטגרם. המשתמשים בכמה מדינות בארצות הברית יוכלו לעשות זאת בעוד כמה חודשים. במיקרוסופט אומרים כי החנות שלה, Microsoft Store, מכילה בגרסה החדשה מספר שיא של אפליקציות, בהן, בפעם הראשונה, אלה של זום, דיסני + ויישומון "הענן היצירתי" של אדובי. בנוסף, מפתחים וספקי תכנה עצמאיים (ISV's), יוכלו להציע את האפליקציות שלהם למכירה בחנות ללא קשר באיזה פלטפורמה פותחו. עוד חידוש שיעניין את המפתחים הוא שהחברה מכריזה על שינוי הדרגתי במדיניות חלוקת ההכנסות שלה, כך שמפתחי אפליקציות יכולים למכור אותן בעצמם ולקבל 85% מההכנסות.

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: פלי הנמר

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל. צילום: פלי הנמר

לדברי רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, "מערכת ההפעלה החדשה תואמת את אורח החיים הדיגיטלי, שבו פלטפורמת העבודה במחשב מאפשרת התאמה אישית של שולחן העבודה, רציפות מלאה בכל מקום ומכל מכשיר, וממשק שהשימוש בו אינטואיטיבי ומשמש פלטפורמה לעבודה, למשחקים, לתקשורת וליצירה. המערכת מושתתת על שלושה עקרונות מרכזיים – מהירות, נוחות והתאמה אישית, ומעל לכל אבטחה ברמה הגבוהה ביותר, שמותאמת למודלי העבודה ההיברידיים".

כך או כך, בפני מיקרוסופט עומד אתגר לא קטן בהחדרת Windows 11 לשוק. זאת, לאחר ש-1.3 מיליארד המשתמשים ב-Windows 10 כבר התרגלו אליה. לא תורמת לכך העובדה שלעומת ההשקות של הגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה, שהיו בפער של בין שלוש לחמש שנים, הענקית מרדמונד משיקה את Windows 11 שש שנים אחרי גרסה 10.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניר

    הדפוק זה שהם לא תומכים במעבדים דור 7 , מחשב עם 32גיגהראם ו i7 7700 הזוי שלא נותן להתקין!! שמאידך i3 דור 8 זמין לשדרוג/עדכון

אירועים קרובים