המערכת שתסייע לאתר סייעות לגני הילדים במועצה האזורית שומרון

המועצה החלה בפרויקט להטמעת מערכת אסיסטנט של סנסורי, במטרה למלא את החוסר בסייעות שקיים בה ● דברים נוספים שהיא מאפשרת הם דיווח נוכחות ומעקב של מנהלי המחלקות הרלוונטיות אחרי סטטוס הגן, למשל האם חסרה בו סייעת או לא

אביטל מרלמלשטיין, מנהלת מחלקת קדם יסודי במועצה האזורית שומרון. צילום פרטי

המועצה האזורית שומרון תטמיע במהלך שנת הלימודים הנוכחית מערכת חכמה, שתסייע לה להתמודד עם אחד האתגרים היותר מורכבים של מערכת החינוך בימים אלה: המחסור החמור בסייעות. המערכת נקראת אסיסטנט והיא פותחה על ידי חברת התוכנה הישראלית סנסורי.

המערכת נכנסת לפעולה ברגע שהיא מקבלת הודעה על כך שדרושה סייעת בגן ילדים מסוים. היא יודעת לאתר סייעות רלוונטיות ופונה אליהן אוטומטית, כדי לוודא זמינות ולשבץ אותן לעבודה במהירות האפשרית. בנוסף, הפרויקט כולל הטמעת אפליקציה בטלפונים הניידים של מנהלי הגנים, מחלקת החינוך של המועצה, מחלקת משאבי האנוש שלה – והסייעות.

לדברי אביטל מרלמלשטיין, מנהלת מחלקת קדם יסודי במועצה האזורית שומרון, המערכת, שהיישום שלה החל מוקדם יותר החודש, תיתן מענה לבעיית המחסור בסייעות ב-170 גני הילדים, שאמורות להיות בהם 360 סייעות ב-34 היישובים שמרכיבים את המועצה.

"חיפשנו מערכת שתסייע לרכזות כוח האדם ולמנהלי הגנים להתמודד עם בעיית ההיעדרות של סייעת, שלעתים עלולה לגרום לסגירת הגן והשבתה של ההורים, שיהיו חייבים להישאר עם הילדים בבית", אמרה מרמלשטיין. "מאחר שאנחנו מועצה עם פיזור גיאוגרפי רחב ביותר, האתגר של מציאת סייעת, לעתים ממש ברגע האחרון, הוא מורכב ביותר, ואנחנו מצפים מהמערכת שתיתן לנו את המענה לבעיה חמורה זו".

החזר גבוה בהרבה מההשקעה

עלות ההקמה וההטמעה של המערכת במועצה מוערכת בכמה עשרות אלפי שקלים, כאשר החזר ההשקעה (ה-ROI) שלה צפוי לעמוד על הרבה יותר.

למערכת שמוטמעת יהיו יתרונות נוספים מבחינת ניהול כוח האדם במועצה האזורית: כך, למשל, הסייעות ידווחו באמצעותה על הנוכחות שלהן בגנים, וזה יתאפשר רק מהגן עצמו – דבר שימנע כפילות מבחינת השכר.

יוסי צוררו, מנכ"ל סנסורי. צילום: יח"צ

יוסי צוררו, מנכ"ל סנסורי. צילום: יח"צ

יוסי צוררו, מנכ"ל סנסורי, ציין שהמועצה האזורית שומרון מצטרפת ל-40 רשויות מקומיות שכבר הטמיעו את המערכת, ביניהן עיריות תל אביב-יפו ובאר שבע. היא אף זכתה בפרס החדשנות של המרכז לשלטון מקומי. לדברי צוררו, "הרעיון המרכזי מאחורי אסיסטנט הוא לתת מענה לבעיה ברגע שהיא נוצרת, ולשבץ ממלאת מקום לסייעת לאחר סריקה וקשר עם כל הסייעות שנמצאות במאגר. היא הופכת את העובד באותו הרגע לפרו-אקטיבי, תוך כדי שהיא מאפשרת לו לבצע תהליכים של כוח אדם דרך המערכת, כמו בקשה להיעדרות שאושרה על ידי המנהל, או היעדרות לא מתוכננת".

הוא הוסיף כי "המערכת כוללת גם מודול ניהול חכם למנהלי מחלקת חינוך, שיכולים לראות על המסך את כל הגנים, עם חיווי צבעים לפי סטטוס הגן – האם הוא נפתח או נאלץ לסגור בגלל העדר סייעות, ובגנים שעובדים, המנהל יכול לדעת בזמן אמת מי מהעובדים נמצא ומי נעדר".

סנסורי הוקמה על ידי צוררו לפני 15 שנים, והיא מתמחה בפתרונות לניהול מערכות חינוך בהיבטים שונים. צוררו הוא טכנולוג, שמשמש גם כיועץ למנמ"רים ומעניק שירותי פיתוח תוכנה לחברות.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חן זאוש

    כסייעת שעובדת עם האפליקציה אני רוצה להוסיף שהרבה יותר קל לחפש מחליפה, גם לא צריך להגיע בכל סוף חודש לעירייה, ואפשר לראות את דיווחי השעות כל הזמן

  2. צפורה

    מדהים!!! יכל לשמש להרבה מוסדות אחרים כמו ניהול צווותים בבתי חולים

  3. הניה גולדהבר

    נראה כי תוכנה כמו שפתחה חברת סנסורי תקפיץ את המועצה האזורית כמה שנים קדימה למאה ה-21. הגיע הזמן שתוכנות חכמות כאלו ינהלו בצורה יעילה את המשק. כל הכבוד לחברת סנסורי וליוסי צוררו שעומד בראשה!

אירועים קרובים