מיי הריטג' רכשה חברה צרפתית בתחום ההיסטוריה המשפחתית

הרוכשת הישראלית, שמאפשרת למיליוני משתמשים לבנות עצי משפחה ולמצוא קרובים, רכשה 91% מפילאה הצרפתית תמורת כ-120 מיליון שקלים

גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל מיי הריטג'. צילום: מתוך ויקיפדיה

מיי הריטג' הישראלית, שעוסקת בחקר ההיסטוריה המשפחתית והקמת עצי משפחה במרחב הווירטואלי, מסרה היום (ב') כי היא רוכשת רוב מכריע מהמניות של חברה צרפתית שתחום עיסוקה דומה – פילאה (Filae). במסגרת ההסכם תרכוש מיי הריטג' 90.91% ממניות החברה ו-89.11% מזכויות ההצבעה בה. שווי העסקה הוא 31 מיליון יורו, שהם כ-120 מיליון שקלים.

מדובר ברכישה ה-12 במספר שמבצעת מיי הריטג'. הטכנולוגיות של הרוכשת ישמשו לפיתוח פעילותה של פילאה לשימור רשומות היסטוריות בצרפת וצפויה לחזק את פעילותה של מיי הריטג' באירופה.

פילאה נוסדה ב-1994, ונקראה בעבר בשמות NotreFamille.com ו-Genealogie.com. שם החברה שונה ל-Filae.com ב-2016. בנרכשת פועלים כדי להפוך את המחקר הגנאלוגי לקל ונגיש יותר באמצעות טכנולוגיות חדשניות ואוספים בלעדיים של רשומות היסטוריות דיגיטליות ותעתיקים היסטוריים מצרפת. שתי החברות מנהלות קשרים מזה זמן, ובשתיהן מכנים את הרכישה כ-"שלב הבא במערכת היחסים" ביניהן.

מיי הריטג' היא חברה צעירה יותר – היא הוקמה ב-2003, ומאז הפכה את תחום גילוי השורשים המשפחתיים לקל ונגיש יותר למיליוני משתמשים ברחבי העולם. הפלטפורמה שמפעילה מיי הריטג' משמשת כיום 90 מיליון משתמשים וזמינה ב-42 שפות. מיליוני המשתמשים בפלטפורמה יצרו מעל 80 מיליון עצי משפחה, והיא כבר הובילה לאיחודים נרגשים בין בני משפחה שלא ראו זה את זה במשך שנים.

פילאה תמשיך לפעול כחברה עצמאית

לאחר השלמת הרכישה, האוספים והרשומות ההיסטוריות שנמצאים בידי פילאה יהיו זמינים למשתמשי מיי הריטג', ויעניקו הזדמנויות חדשות לגילוי קרובי משפחה למשתמשים שיש להם שורשים או קרובי משפחה אפשריים בצרפת. המשאבים והטכנולוגיות של מיי הריטג' יאפשרו לפילאה להאיץ את הדיגיטציה של אוספי רשומות היסטוריות נוספים ולהנגיש אותם בשתי הפלטפורמות. פילאה תישאר חברה צרפתית שבסיסה בפריז ותמשיך לפעול באופן עצמאי. מייסד החברה, טוסאנט רוזה, ימשיך לנהל אותה.

"כפי שעשינו כשרכשנו את Geni.com לפני שמונה שנים, התוכנית שלנו היא לשמור על עצמאותם של פילאה ושל הצוות הקיים ולחזק אותו", אמר גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל מיי הריטג'. "לגנאולוגים הצרפתים יש הרבה מה להרוויח משילוב זה, המחבר בין משאבי מיי הריטג' לארכיונים ההיסטוריים הנרחבים של פילאה ולמומחיות שלה בגנאלוגיה הצרפתית".

רוזה אמר כי "חיפשנו להאיץ את הצמיחה שלנו וזיהינו את ההזדמנות שעומדת לפנינו יחד עם מיי הריטג', שיש לה ניסיון, מומחיות טכנולוגית ומוניטין. אנחנו בטוחים שעל ידי שילוב נקודות החוזק שלנו, פילאה תחווה צמיחה חזקה, שתעשיר את משאבי ההיסטוריה המשפחתית לכל אדם ממוצא צרפתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים