אבי חסון, לשעבר המדען הראשי, מונה למנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל

חסון ינהל את הארגון, שמסייע בקידום החדשנות הישראלית, בתקופה שבה ההיי-טק הישראלי משגשג ● לדבריו, "לא יכול להיות מועד טוב יותר להצטרף לסטארט-אפ ניישן סנטרל מאשר עכשיו"

אבי חסון, המנכ"ל הנכנס של סטארט-אפ ניישן סנטרל. צילום: ורד פרקש

אבי חסון, מי שהיה המדען הראשי והיו"ר המייסד של הגוף שהחליף אותו – רשות החדשנות, מונה למנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל – כך מסר הארגון היום (ד'). במסגרת זו הוא ינהל את הארגון, שמקשר בין חברות בינלאומיות, תאגידים, משקיעים וממשלות ברחבי העולם לסטארט-אפים ישראליים. חסון ייכנס לתפקיד ב-1 בספטמבר. הוא מחליף בתפקיד את פרופ' יוג'ין קנדל, לשעבר ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, שפרש ממנו באפריל האחרון. פרופ' קנדל מכהן כיו"ר מכון המחקר של סטארט-אפ ניישן סנטרל.

לחסון יש ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בכירים במגזרים העסקי, הציבורי והשלישי – כולם באוריינטציה טכנולוגית. הוא היה המדען הראשי במשרד הכלכלה ובהמשך היו"ר המייסד של רשות החדשנות, הגורם הממשלתי המופקד על תכנון וביצוע מדיניות החדשנות בישראל. לפני שהצטרף לשירות הממשלתי היה חסון שותף בקרן ג'מיני ישראל – מקרנות הון-הסיכון הגדולות במדינה. לאחר עזיבתו את רשות החדשנות, ב-2017, הוא הצטרף לאימרג' – קרן הון-סיכון לשלבי גיוס מוקדמים, והיה שותף בה. כמו כן, חסון הוא חבר מועצת המנהלים של טאואר סמיקונדקטור, שמייצרת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה בתחום השבבים.

במקביל, חסון מבצע פעילות ציבורית מגוונת: הוא חבר בוועד המנהל של המרכז הרפואי שיבא תל השומר ובוועד המנהל של עמותת SpaceIL, שהוקמה במטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח ושמקדמת חינוך מדעי וטכנולוגי. בנוסף, הוא משמש כחבר הוועד המנהל של Israel Tech Challenge – ארגון שמציע תוכניות הכשרה לטיפול במחסור בהון אנושי מיומן בתחום ההיי-טק והחדשנות הטכנולוגית בישראל.

חסון הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ולימודי המזרח התיכון ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

האתגרים שמונחים בפני חסון בתפקיד החדש

בסטארט-אפ ניישן סנטרל אומרים שבזכות ניסיונו יוכל חסון לקדם את המשימה העיקרית של הארגון: חיזוק מעמדה של ישראל והמשך מיצובה כמובילה עולמית בחדשנות טכנולוגית. ישראל הייתה בין המובילות בעולם בשיעור הצמיחה בחברות טכנולוגיות במחצית הראשונה של 2021, עם זינוק של 152% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מאז תחילת השנה נרשמו בישראל 38 מגה סבבי גיוס (כאלה הגבוהים מ-100 מיליון דולר) – כמעט פי שניים יותר לעומת מספר המגה סבבי גיוס שנרשם ב-2020 כולה, שעמד על 21. זאת ועוד, מתחילת השנה הנוכחית הונפקו 43 חברות ישראליות (לרבות ארבע במסגרת הליך SPAC) – יותר מכפול מ-21 ההנפקות שבוצעו בשנה שעברה והרבה מעל ל-12 ההנפקות שאירעו ב-2019.

אחד האתגרים הגדולים המוטלים לפתחו של סטארט-אפ ניישן סנטרל עם כניסתו של חסון לתפקיד הוא סיוע בצמצום המחסור הגדול בהון אנושי מיומן בתחומי הטכנולוגיה. אתגר נוסף הוא סיוע במימוש ההזדמנויות שיש לתעשיית החדשנות הישראלית בהסכמי אברהם, שנחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ולבחריין.

טרי קאסל, יו"ר דירקטוריון סטארט-אפ ניישן סנטרל, אמר כי "חסון העביר קרוב לשלושה עשורים מחייו בתפקידי ניהול בתחומי החדשנות והטכנולוגיה בארץ. יש לו כישורים שיאפשרו לו להוביל את עבודת הארגון ולהרחיב את השפעתה של החדשנות הישראלית למדינות נוספות באזורנו, וגם לעולם כולו".

לדברי חסון, "לא יכול להיות מועד טוב יותר להצטרף לסטארט-אפ ניישן סנטרל מאשר עכשיו. לאקו-סיסטם הטכנולוגי בישראל יש פוטנציאל חסר תקדים. הארגון עושה עבודה חשובה בקידום החדשנות הישראלית ובייצוא שלה לעולם. אני מצפה לעבוד עם צוות הארגון בכדי למנף את יכולותיו, את ניסיונו ואת הפלטפורמה המקצועית שיצר, ולהביא להישגים בתחום החדשנות הישראלית בארץ ובחו"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים