יורו 2020: תשמעו סיפור מהאגדות

והפעם יסופר איך JFrog-דנמרק קיפצה לה לשלב הבא נגד כל הסיכויים, אחרי ההתחלה המקרטעת של הטורניר - ועם הרבה ידע על ג'אווה, ממש כמו הברווזון המכוער שהפך לברבור יפהפה באגדה של הנס כריסטיאן אנדרסן - הדני

22/06/2021 14:57
כדורגל וג'אווה מהאגדות. צילום אילוסטרציה: BigStock

משחקי כדורגל, ובוודאי טורנירים כמו היורו והמונדיאל, כוללים סיפורים שנשמרים לדורות – על גולים (למשל שער יד האלוהים של מרדונה המנוח), החמצות, הצלחות, כישלונות, פנדלים וכמובן, רכילויות על שחקנים. הפעם אני רוצה להביא בפניכם סיפור מהאגדות על נבחרת דנמרק-JFrog, שקיפצה לה לשלב הבא ביורו 2020. סיפור ממש כמו האגדות של הנס כריסטיאן אנדרסן, שהיה דני.

מעשה שיה כך היה: בסוף שנות ה-90-תחילת שנות האלפיים, כששפת הג'אווה פרצה לתודעה והחלה להתפשט ולצוץ בכל מיני מקומות כמו פטריות אחרי הגשם, הוקמו כמה חברות ייעוץ ישראליות בתחום. די לציין כאן את אלפא-CSP, שהובלה על ידי שלומי בן חיים, פרדי סימון, גל מרדר ויואב לנדמן, ריסוטק של רונן לויט ואלונה של לירן זילכה ודורון בן חיים. כל אחת מהחברות האלה נמכרה בהמשך – למלם תים, לאלעד מערכות ולמטריקס. בן חיים הקים לאחר מכן, בעזרת שותפים, את JFrog. בזמן ההקמה ישבתי אתו לקפה והוא הסביר לי שיש בעיה רצינית של ניהול הספריות בסביבת הקוד הפתוח, ושלהם יש את הפתרון. זה נשמע לי פתרון נחמד, אבל להקים חברה מסביב לצורך הזה פחות נראה לי.

ובכן, מסתבר שטעיתי: 13 שנים אחרי הקמתה, JFrog מוכרת את הפתרונות שלה בכסף רב ובהיקפים לא נתפסים. החברה צומחת בטירוף, הונפקה בבורסה והיא שווה מיליארדים. מרדר ולויט עובדים כעת ב-JFrog. זילכה, לעומת זאת, הקים סטארט-אפ פינטק שגייס עשרות מיליונים ומצליח בארצות הברית, ובן חיים עובד בסיסקו.

רוסיה-סיסקו .Vs דנמרק-JFrog

כמו ההצלחה המטאורית של JFrog, כך נבחרת דנמרק נוחלת הצלחה ביורו הנוכחי: אחרי שהיא נראתה בדרך הבטוחה החוצה מהאליפות, הברווזון המכוער של שני המחזורים הראשונים היה לברבור יפהפה, לאחר שהעלילה של נבחרת דנמרק-JFrog רשמה שינוי מהאגדות. ה-"צפרדעים" הדנים ידעו לנהל את הגרסאות שלהם בצורה הטובה ביותר, למצוא את הכוכבים החליפיים לכריסטיאן אריקסן, שהתמוטט במשחק הראשון, ולכבוש ארבעה שערים לשערה של רוסיה-סיסקו, שקרסה ברגע האמת.

רוסיה-סיסקו איבדה במשחק אמש (ב') את כל הקרדיט שהיא קיבלה אחרי ההתמודדות נגד פינלנד-נט-אפ. זה הזכיר לי שסיסקו, שמתמחה ברכישות מוצלחות, לפעמים "קורסת" ונופלת, כפי שקרה ברכישה הגדולה של NDS הירושלמית, שאותה היא קנתה בחמישה מיליארד דולר ומכרה לקרן פרמירה תמורת כמיליארד דולר.

בלגיה-מאנדיי .Vs פינלנד-נט-אפ

אז רוסיה-סיסקו לא תעבור לשלב הבא ודנמרק-JFrog כן – לא רק בגלל הניצחון על היריבים מהדוב הענק, אלא גם בזכות הניצחון של בלגיה-מאנדיי על פינלנד-נט-אפ. תיקו היה מספיק לבלגים לעלות מהמקום ביום שני (מאנדיי, משחק מילים שכזה) מהמקום הראשון, אבל היא לחצה על הגז במחצית השנייה, ובדקה ה-74 כבשה והעלתה גם את הנבחרת הסקנדינבית לשלב הבא.

בלגיה-מאנדיי הוכיחה שהיא מנהלת נכון את המשימות והעומסים על השחקנים שלה, בדומה ליכולת של חד הקרן הישראלי לנהל את תכולת המשימות של כל עובד ולהציג את העומס שלו בדשבורד למנהל. על פניו נראה שאף אחד לא יוכל לעצור אותה בדרך לשלבים העליונים.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

הניצחונות של בלגיה-מנאדיי ושל דנמרק-JFrog התקבלו בשמחה גדולה גם אצל שווייץ-רד-האט, כאשר בסיום הערב הסתבר שכל מי שיסיים עם ארבע נקודות במקום השלישי יעלה לשלב הבא. כך תרמה JFrog גם כאן לקידום הקוד הפתוח.

חשוב לומר שלמרות ההפסד של פינלנד-נט-אפ, עדיין יש לה סיכוי – קלוש אמנם – לעלות לשלב הבא מהמקום השלישי. נחכה ונראה האם אמנם כך יהיה.

הולנד-מיקרוסופט .Vs צפון מקדוניה-סניק

הולנד-מיקרוסופט המשיכה במשחק ההתקפי הפורה שלה, עם כיבוש של שלושה שערים לרשת של צפון מקדוניה-סניק, שלמרות כל מנגנוני ההגנה והיכולות המתקדמות של המוצר שלה, לא הצליחה לעצור את החדירות של החברה-נבחרת הענקית לרחבה וכיבוש השערים. הולנד-מיקרוסופט היא הנבחרת המלהיבה והפורייה ביותר, עם שמונה שערים שכבשה ורק שניים שנכבשו לרשת שלה.

אוסטריה-אטלסיאן .Vs אוקראינה-דל

במשחק השני בבית חזרה אוסטריה-אטלסיאן לעצמה לאחר ההפסד להולנד-מיקרוסופט במחזור הקודם, וניצחה 1:0 קטן אך גדול את אוקראינה-דל. למרות החזקה יפה בכדור, אוקראינה-דל לא באמת אתגרה את אוסטריה-אטלסיאן, שעוברת לשלב הבא. המפסידה תחכה לתוצאות של שאר הבתים, כאשר כרגע יש לה עדיפות על פינלנד-נט-אפ במרוץ הנבחרות לעלייה לשלב הבא מהמקום השלישי.

הכותב הינו מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים