בזק השיקה סיב אופטי עד לחדר; פרסה סיבים ל-680 אלף משקי בית

החברה השיקה נתבים שמציעים אינטרנט במהירות של עד 2.5 גיגה-ביט למכשיר הראשי ועד 1 גיגה-ביט לשאר חדרי הבית ● בזק ממשיכה לפרוס סיבים אופטיים בקצב מהיר, וייתכן שתעבור את היעד שהציבה לעצמה – מיליון משקי בית עד סוף השנה

נתבי ה-Be Fiber וה-Mesh Fiber של בזק. מקור: יח"צ

בזק השיקה היום (ב') שורה של שירותים שפועלים על גבי הסיבים האופטיים שלה, ומסרה על התקדמות בפרויקט פריסת הסיבים האופטיים ברחבי הארץ.

במסיבת עיתונאים שערכה החברה הבוקר היא השיקה את FTTR – סיב אופטי שמגיע לכל אחד מהחדרים בבית, כולל לממ"דים ולמרתפים, באמצעות נתב בשם Be Fiber. אלא שבעוד שלמכשיר המרכזי החברה מציעה חיבור במהירות של עד 2.5 גיגה-ביט, בחדרים מגיע קצב הגלישה לעד 1 גיגה-ביט (ב-Wi-Fi), ובהדגמה שהיא ערכה באירוע התוצאות היו נמוכות אף יותר.

החברה השיקה את השירות של ה-2.5 גיגה-ביט במחיר של 149 שקלים לחודש ושל ה-1 גיגה-ביט – במחיר של 119 שקלים לחודש. לרגל ההשקה היא פתחה במבצע של 50% הנחה, כאשר השירותים יעלו בכל אחד משלושת החודשים הראשונים 74.5 שקלים ו-59.5 שקלים, בהתאמה. אמנם, לא מדובר במחירים הזולים ביותר בשוק, אבל בבזק אומרים כי הם מציעים את הערך הרב ביותר למחיר.

בנוסף לנתב החדש בזק השיקה היום גם את Mesh Fiber, שמאפשר גלישה רציפה ובעלת טווח רחב בכל הבית בתקן Wi-Fi 6. בחברה טוענים כי הוא בעל יכולת נדידה חלקה בין החדרים. ה-Mesh Fiber יהיה זמין ללקוחות מהחודש הבא ומחירו יעמוד על 19.90 שקלים לחודש. ניתן להתחבר לשירות גם באמצעות חבילה הכוללת את נתב ה-Be החדש, בעלות של 34.90 שקלים לחודש.

איפה בזק לא תפרוס סיבים אופטיים?

החברה דיווחה כי היא פרסה בתוך פחות מחצי שנה סיבים אופטיים ל-680 אלף משקי בית ב-90 ישובים, ונראה שהיא תעבור את ההצהרה שנתנה בחודש מרץ, שלפיה היא תפרוס את הסיבים למיליון בתי אב עד לסוף השנה. מדובר בקצב פריסה מהיר – הרבה יותר מהממוצע באירופה. בסופו של דבר, חברה מתכוונת להציע את הסיבים האופטיים שלה ל-80% ממשקי הבית במדינה, כולל בהתנחלויות.

בזק זכתה במכרז של משרד התקשורת לפריסת הסיבים האופטיים, שחילק את הארץ ל-3,000 אזורים. היא בחרה ב-2,000 מתוכם, בעיקר משיקולים כלכליים: בין האזורים האלה לא נכללים קיבוצים, שיש להם רשת משלהם, ישובים מסוימים בצפון, בעיקר דרוזיים וערביים, שבהם יש רשת סיבים אופטיים פיראטית, וחלק מאזורי התעשיה. למרות זאת, בחברה אומרים שהם פורסים את רשת הסיבים האופטיים גם באזורים שאינם כדאיים לה מבחינה כלכלית, מתוך תקווה שזה ישתלם לה בהמשך.

יש לציין כי משרד התקשורת יטיל מס על חברות התקשורת בגין אזורים שבהם הן לא יפרסו את הסיבים האופטיים, כאשר הסכומים ילכו לקרן שעתידה לסבסד את פריסתם באזורים אלה. בגלל היותה חברת התקשורת הגדולה ביותר, עיקר נטל המס הזה צפוי להיות מוטל על בזק.

בזק "עשתה זאת שוב": קמפיין עם גידי גוב ועומר אדם

גיל שרון, יו"ר בזק, אמר כי "הסיב האופטי הוא שמגיע אל הבית, אבל החוויה הכי חשובה היא בתוך הבית. בשנה וחצי האחרונה הבנו עד כמה חוויית גלישה מהירה ועוצמתית היא קריטית לכולנו. אנחנו מציעים נוחות ואבטחת מידע".

לדברי דודו מזרחי, מנכ"ל החברה, "כבר כיום, רשת הסיבים של בזק היא הגדולה והנרחבת בישראל. מדובר בקצב פריסה חסר תקדים. היום אנחנו משיקים את הדור הבא של רשת האינטרנט הביתית, כדי להציע ללקוחות שלנו את הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר בשוק".

מחר בערב תעלה בזק קמפיין פרסום לנתב החדש ולשירותים החדשים, שכמו בשני קמפיינים קודמים שלה, מככבים בו גידי גוב (הטאלנט הקבוע של החברה) ועומר אדם. הפרסומת כוללת שיר עם מילים שנכתבו ללחן של הלהיט של בריטני ספירס Ooops I did it again.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יגאל מיישוב שלומי

    אתה יכול להתחבר ל 60/600..אני בכל אופן חושב שיותר מיותר לשלם על חיבור נחושת מחיר כמעט זהה, ותאמין לי ש149 זה לא הרבה לעומת החיבו כרגע שעולה עם ספק 539 לחודש עם סיב אופטי ביאופיס 100/5. ( וזה לא נחושת 100/5 כפי שיחשבו כאן שלא יודע להבין בהבדל, זה גם לא ביזנט נחושת 100/5, אלא עם PRI מיותר , בשביל שזה יהי על סיב אופטי..כמובן שזה לא כמו חיבור מטרו..אבל בטוח עדיף על נחושת או DOC מחורבן בטכנולוגיה שיתופית)

  2. טדי

    אני ממליץ לא להתחבר לסיבים של בזק זאת חברה שמתנשאת מעל לצרכנים ומבקשת מחירים מופרזים בידיעה שאותם הצרכנים (פריירים) ישלמו כול מחיר. תשימו לב...קודם יבקשו כמה עשרות שקלים בלבד לשלושה חודשים ולאחר מכן לאחר שאתם כבר חתמתם על חוזה התקשרות זה יעלה למאות שקלים. (תגזרו ותשמרו)

אירועים קרובים