אמזון הודיעה על ארבעה רובוטים חדשים שייכנסו לפעולה במחסניה

הכנסת הרובוטים - ארני, ברט, סקוטר וקרמיט - נועדה לשיפור בטיחות העובדים ● הרובוטים, גם אם אינם בעלי המראה שמדמיינים לנוכח המילה רובוט - הם אוטונומיים ומופעלים על ידי AI, ועתידים להקל על עומס העבודה במרכזי ההגשמה

יגובו ברובוטים. מרכזי ההגשמה של אמזון. צילום: BigStock

לעובדים במחסני אמזון (Amazon) יהיו בקרוב קולגות חדשים: ארני, ברט, סקוטר וקרמיט. מדובר ברובוטים אוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית של אמזון, שלדבריה יסייעו בקלה על עומסי העבודה ובשיפור בטיחותם של העובדים האנושיים במחסנים, המכונים בפי ענקית הקמעונאות 'מרכזי הגשמה'.

במאי האחרון התחייבה החברה לצמצם את תאונות העבודה ב-50% עד לשנת 2025. בדיוק בגלל זה אמזון השיקה את ארבעת הרובוטים החדשים הללו, כחלק מהניסיון להשיג את המטרה. הענקית מסיאטל דיווחה כי היא משקיעה יותר מ-300 מיליון דולר במוצרי אבטחה מדי שנה, והרובוטים הם חלק מהשקעה זו, לדבריה.

בפוסט שעלה בבלוג החברה אתמול (א') הציגה אמזון לעולם את ארבעת הרובוטים שהיא בודקת. "אנו ידועים בתשוקה לחדשנות עבור לקוחות, אך היכולת לחדש עם רובוטיקה עבור עובדינו היא דבר שמעניק לי בעיטה נוספת של מוטיבציה בכל יום", צוטט קווין קק, מנהל עולמי של טכנולוגיה מתקדמת באמזון, בפוסט.

ארבעה רובוטים ולכל אחד ייעוד שונה

לרובוט ארני יש משימה עיקרית – לצמצם פגיעה בעובדים. הוא יודע לאסוף ולהעביר חבילות וקופסאות לבני האדם העובדים במחסן. באופן זה, האדם צריך להתכופף פחות ולמתוח את הגוף פחות, מה שמקל מאוד על מאמצי העובדים.

לרובוטים של אמזון אין את מראה הרובוט הקלאסי עליו כולם חושבים – ארני הוא סוג של זרוע רובוטית, ששואבת את הקופסאות בכדי לתפוס אותן, ומניעה אותן על מעין סרט נע מכאני בכדי להזיזן.

ברט הוא בעצם אחד הרובוטים האוטונומיים הראשונים שנוצרו. המטרה שלו היא לנסוע בנתיבי המחסנים, ואפשר גם בחנויות כלבו, ולהוביל קופסאות ופריטים אחרים ממקום אחד למשנהו – כל זאת ללא צורך באדם שיפקח עליו. בכך ברט עתיד לפנות חלק גדול מעומסי העבודה, במיוחד משום הפחתה משמעותית בזמן. לפי אמזון, ברט אמור להתפתח ובהמשך הדרך גם להזיז משאות גדולים וכבדים יותר.

סקוטר (שפירוש שמו המילולי הוא קטנוע), הרבה יותר מזכיר רכבת קטנה מאשר כלי רכב דו-גלגלי, והוא רובוט שלפי אמזון משמש גם כן להובלת מטענים באופן אוטונומי.

ממש כמו קטר קטן, סקוטר יודע להעמיס משא או נגררים עם חבילות ולקחת אותם למחוז חפצה של החברה ברחבי המחסן. הוא נע באופן אוטונומי ולוקח את החבילות מנקודה מסוימת לאחרת.

קרמיט הוא רובוט אוטונומי נוסף המיועד להובלת מטענים, אלא שבמקרה שלו הוא מתמחה בנשיאת קופסאות ריקות. קרמיט הוא אוטונומי, אך אין לו את אותה מידת עצמאות כשל ברט, הוא זקוק לקלטות מגנטיות שנמצאות על הקרקע, ושנועדו להנחות אותו.

אמזון מציינת כי חלק מהרובוטים שלה נמצאים כבר בשלב פיתוח מתקדם ויחלו לפעול במהלך השנה בחלק ממחסניה.

יצוין כי מחד, מדובר בסיוע משמעותי לבני האנוש שהם עובדי מחסני אמזון, שמלינים רבות על עומסי העבודה המטורפים שהם כפופים להם, ועל הסכנות השונות שגלומות בעבודתם, כשמחקרים מצדדים בתלונותיהם. הרובוטים פשוט יהפכו את חיי העובדים לבטוחים, נוחים וקלים בהרבה. מאידך, האוטומציה המתקדמת של העבודות באמזון לכשתגיע – והיא תגיע  בוודאות, מאחר שבחברה משקיעים מיליארדים בפיתוחה ובהסבת עובדיהם לתפקידים טכניים נוספים –  עלולה להביא לכך שחלק מהחברי הצוותים האנושיים של אמזון פשוט יאבדו את משרתם.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים