AWS מאשרת שתפתח דטה סנטר בישראל ב-2023

אמזון ווב סרביסז זכתה באחרונה – יחד עם גוגל - בנימבוס, מכרז ענן המחשוב הממשלתי ● מיקרוסופט ואורקל, שהפסידו במכרז – יפתחו מוקדם יותר את העננים המקומיים שלהן בארץ, כבר בחודשים הקרובים

AWS

עוד שלב בדרך להפיכת ארץ הקודש לסביבת ענן ציבורי-מקומי. אמזון ווב סרוויסז, AWS, תפתח חוות שרתים בישראל, כך הודיעה ענקית הענן הציבורי ביום ו'.

על פי החברה, התשתיות החדשות לאזור יגיעו במחצית הראשונה של 2023 ו"תאפשרנה ללקוחות להריץ עומסי עבודה ולאחסן נתונים בישראל, תוך שהן מספקות שירות למשתמשי הקצה בזמני תגובה נמוכים יותר".

יצוין כי משרד האוצר הודיע על הזכייה של AWS ושל גוגל במכרז נימבוס ב-21 באפריל. מדובר במכרז ענק, למשך שבע שנים, שהיקפו מוערך ב-4 מיליארד שקלים.

לפי AWS, הענן המקומי "יאפשר ליותר מפתחים, סטארט-אפים וארגוני אנטרפרייז, כמו גם לממשלה, למוסדות חינוך ולעמותות –  להפעיל ולהריץ את היישומים שלהם ולשרת את משתמשי הקצה מחוות שרתים הממוקמים בישראל".

"הענן המקומי החדש בישראל יעצים יותר מוסדות ציבוריים ופרטיים, חברות סטארט-אפ חדשניות וחברות בינלאומיות, ויאפשר לספק יישומים שפותחו ייעודית לענן, אשר יסייעו להמריץ פיתוח כלכלי ברחבי המדינה", אמר פיטר דסנטיס, סגן נשיא בכיר לתשתיות עולמיות ב-AWS, "האזור מצטרף לרשימה ארוכה של אזורים באירופה ובמזרח התיכון שבהם ביימות תשתיות מקומיות, בהם בחריין, אירלנד, איטליה, צרפת, גרמניה, שוודיה ואנגליה, וכן תשתיות הנמצאות בפיתוח בספרד, בשווייץ ובאיחוד האמירויות הערביות. האזור החדש יתמוך בחברות אנטרפרייז מכל הסוגים ובחברות סטארט- אפ, יאפשר פיתוח מיומנויות טכניות וייצר אוריינות ענן. טכנולוגיית ענן נמצאת בלב תוכנית הטרנספורמציה הדיגיטלית של ממשלת ישראל, על מנת להמציא מחדש את השירותים לאזרח."

ל-AWS יש 81 "אזורי זמינות" ב-25 אזורים גיאוגרפיים. היא מתכננת להשיק 21 אזורי זמינות ושבעה אזורים נוספים: אוסטרליה, הודו, אינדונזיה, ישראל, ספרד, שוויץ ואיחוד האמירויות הערביות. לכל אזור זמינות יש מקורות חשמל, מערכות קירור ומערכות אבטחה פיזית עצמאיים, והוא מחובר באמצעות רשתות יתירות בעלות זמני השהיה נמוכים במיוחד. ארגונים החפצים בזמינות גבוהה יכולים לתכנן את היישומים שלהם כך שיפעלו באזורי זמינות מרובים ואף באזורים מרובים.

עם לקוחות AWS בישראל נמנים סייברארק (CyberArk), אמדוקס (Amdocs), חברות הביטוח מגדל, איילון והראל, נטפים, נייס, תנובה, וויקס (Wix), יד2, סנטינל וואן (Sentinel One), מאנדיי (Monday), בנק לאומי ורמי לוי. עם לקוחותיה במגזר הציבורי בישראל נמנים מטח, הטכניון, משרד הבריאות, אוניברסיטת תל אביב, המרכז הרפואי סורסקי (איכילוב), ומכון וויצמן. בין השותפים של ענקית הענן בישראל: טרה סקיי (TeraSky), אולקלאוד (AllCloud), אפספלאייר (AppsFlyer), קלאודבאז (CloudBuzz), קלאודזון (CloudZone), רדוור, סאפיינס, Comm-IT, קלטורה ומטריקס.

לאחר שהפסידו במכרז, מיקרוסופט ואורקל הגישו לבית המשפט עתירות מינהליות כדי שתוכלנה לערער בעתיד על תוצאות המכרז.

אורקל, שנתח השוק העולמי שלה בענן קטן, כבר נערכת לפתיחת הדטה סנטר שלה לענן המקומי בחודשים הקרובים, במתקן של בינת בהר חוצבים – שעל הקמתו דווח בפרסום ראשון באנשים ומחשבים. מיקרוסופט הודיעה באפריל השנה על דחייה של הקמת הדטה סנטר שלה בענן המקומי, מהשנה – למחצית הראשונה של 2022. גוגל לא מסרה את תאריך ההפעלה הצפוי של הענן המקומי שלה.

במשרד האוצר רואים בפרויקט נימבוס פרויקט דגל רב שנתי וראשון מסוגו בממשלה. בממשלה אומרים, כי הפרויקט נועד לתת מענה מקיף ומעמיק לאספקת שירותי ענן לממשלה, למערכת הביטחון ולגופים נוספים במשק. הוא ידרוש השקעות נרחבות בתשתיות ויסייע לקידום האקו-סיסטם של מדינת ישראל בתחומי טכנולוגיות הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים