אל סלבדור צפויה להיות המדינה הראשונה שתכיר בביטקוין כמטבע חוקי

הנשיא, נאיב בוקלה, יגיש בשבוע הבא הצעת חוק לפרלמנט, במטרה לאפשר שימוש במטבע הווירטואלי במדינה שבה "ל-70% אין חשבון בנק" והם עובדים בשחור, לדבריו

איך תיושם החלטתה בנוגע לביטקוין? אל סלבדור. עיבוד מחשב: BigStock

עוד צעד להכרה עולמית בביטקוין: בעוד שמדינות רבות מהססות ואף מסרבות לעשות זאת, אל סלבדור נמצאת בדרך להפוך את המטבע הווירטואלי המוביל לחוקי – לצד הדולר האמריקני, שמשמש כמטבע המקומי. נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה, הכריז בסוף השבוע כי הוא מתכוון להעלות בקונגרס של המדינה הצעת חוק בנושא כבר בשבוע הבא.

נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה. צילום: AndreX, מתוך ויקיפדיה

נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה. צילום: AndreX, מתוך ויקיפדיה

בוקלה אמר בשיחת וידיאו, ששודרה כחלק מכנס הביטקוין העולמי במיאמי, כי ההכרה בו "תאפשר להכיל אלפי אנשים, שפועלים כעת מחוץ לכלכלה החוקית". לדבריו, קבלת הביטקוין כמטבע חוקי תיצור אלפי מקומות עבודה, במדינה שבה "ל-70% מהאוכלוסייה אין חשבון בנק והם עובדים בצורה 'לא פורמלית' (כלומר, בשחור – י"ה)". לא נמסרו פרטים נוספים על הצעת החוק.

יצוין שממשלת אל סלבדור משתפת פעולה עם סטרייק – חברה שמפתחת ארנק דיגיטלי – כדי לבנות את התשתית הפיננסית המודרנית של המדינה, שתתבסס על הביטקוין והבלוקצ'יין. בחברה חוזים כי המגמה עומדת להתפשט בעולם כאש בשדה קוצים, ומדינות רבות ילכו בעקבות המדינה מאמריקה הלטינית.

לעומת אל סלבדור, הביטקוין עדיין לא מוכר ברוב מדינות העולם, ויש אף ממשלות שהכריזו עליו לא חוקי, כמו אלה של רוסיה וסין. מדינות רבות במערב עוקבות אחרי ההתפתחויות בשוק המטבעות הווירטואליים בזהירות ומאמצות אותם באופן חלקי בלבד – ושמרני. בישראל, הביטקוין ודומיו הם אמנם לא הלך חוקי כמו השקל, אבל בנק ישראל הודיע מוקדם יותר החודש שהוא בוחן בחיוב הנפקה של שקל דיגיטלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים