מהן הטכנולוגיות שכדאי להסתכל עליהן בחצי השני של 2021?

אחרי המגיפה העולמית, כשחלקים מהמדינות עדיין מלקקות את פצעיהן ממנה, אנחנו כבר לקראת חציה השני של השנה הנוכחית ● גרטנר מתנבאת על הטכנולוגיות, שחלקן עלו כפרחו בזכות מגבלות הקורונה, ושימשיכו לצמוח וללבב השנה - מהן?

מה צפוי במחצית השנייה של השנה? המגמות הטכנולוגיות שלפנינו. צילום אילוסטרציה: BigStock

שנת 21' מתקדמת במהירות, אנחנו על סף סיום החציון הראשון, ודומה שהעולם עדיין בשלבי יציאה ממשבר הקורונה, שבאה לידי ביטוי במיפוי השוק, זיהוי המגמות החדשות, והאימוץ שלהן בכל מדינה.

אנליסטים של גרטנר ערכו מחקר שוק מקיף בנושא, ומיפו מספר של טכנולוגיות, שחלקן הן בעלות פוטנציאל של חדשנות משבשת שוק, שמאיימת על חברות גדולות ששולטות באותו שוק. חלק מהטכנולוגיות הן כבר מעבר לפינה, כמו למשל כל מני עזרים וירטואליים, ואילו במקרים אחרים, יותר בתחום התשתיות, מדובר על מגמות מתמשכות, והן יותר לטווח הרחוק.

AI לטובת פעילות עסקית ו-IoT לטובת שיפור חווית לקוח

התחזיות מחולקות לכמה קטגוריות: בקטגוריה של עזרים וירטואליים, לטובת הפעילות העסקית, נכללות טכנולוגיות מבוססות AI, הקיימים ביישומי כגון ממשק משתמש ובוטים שונים, טכנולוגיות NLP, מודלים לחיזוי, תמיכה פרסונלית בהחלטות והתאמות אישיות.

לטכנולוגיות אלו, כמו לכל טכנולוגיה, יש השפעה על בעלי תפקידים, שיצטרכו להתאים את הכישורים שלהם למציאות, ואלו יוכלו להיעזר במערכות גיוס אוטומטיות מבוססות AI. כבר כיום חלק גדול מפעילויות ההשמה מונעות על ידי תהליכים אוטומטיים, שמבצעים חלק גדול מתהליכי המיון, האיתור ושיבוץ העובדים.

היבט אחר של הדור הבא של עזרים וירטואלים הוא שהם יגבירו את תהליכי האינטראקציה בין האדם לבין מכונה – כאשר המכונה לצורך העניין זה טרנד ה-IoT, שמסייע גם לשיפור חוויית הלקוח. גרטנר צופה שטכנולוגיות אלו ייכנסו בצורה מלאה בשנים הקרובות, ויהיו זמינות תוך שלוש עד שש שנים.

נגיף הקורונה. השאיר אחריו מגמות טכנולוגיות חדשות. אילוסטרציה: BigStock

נגיף הקורונה. השאיר אחריו מגמות טכנולוגיות חדשות. אילוסטרציה: BigStock

התחום השני הוא כל נושא הכלים והטכנולוגיות שפועלות בשוק הארגוני, בעידן שבו כל עסק צריך כלים ותשתיות לחיבורים, כדי להעצים את חוויית השירות והמשתמש שלהם, או במילים אחרות, להגדיל את רווחיהם. כאן, גרטנר מפנה את הזרקור אל הספקים, שצריכים לספק לארגונים את הפתרונות, בצורה הכי מופשטת, שכוללת בין היתר שילוב באריזה אחת של תוכנה וחומרה.

גרטנר לא מסתירה את העובדה המוכרת, שלא מעט ספקים עדיין לא ערוכים לספק את הפתרונות האלו, והם מגיעים ללא מעט עסקים מספקים קטנים, אותם אלו שמאמצים את החדשנות המשבשת או הממריצה, תלוי – כל אחד לפי זווית ראייתו. מומחי גרטנר מציינים כי האריזות שכוללות חומרה ותוכנה אינן ממציאות שום דבר חדש, הן פשוט מפשטות תהליכים קיימים.

ענן מאחד ואינטרנט של התנהגויות

בתחום הענן – שכמובן אינו חדש, אלא טרנד מתמשך – מזהים מומחי גרטנר ענן שמאפשר איחוד של עולמות פיזיים ודיגיטליים, על ידי אספקת תוכן דיגיטלי מתמשך, שמשלב מידע על כל תחום ממקורות ענניים שונים, ללא הבדל בסוג של פלטפורמה.

ויש עוד כל מיני טרנדים שהאנליסטים זיהו, למשל התחום של אינטרנט של התנהגויות, שמבוסס על נתונים שמנבאים סוגי התנהגויות. זוהי טכנלוגיה שהייתה בשימוש בתקופת הקורונה, והגיעה מהעולם הפיזי והדיגיטלי.

מגמה נוספת שהעולם יקח מתקופת הקורנה היא שארגונים יכולים לסגל לעצמם ביצוע כל פעילות מכל מבנה ארגוני. למשל בנקים נידיים, שהגיעו אל הלקוחות בגלל הקורונה, הוסבו בצורה כזו שיהיו מסוגלים לתת את כל סוגי השירותים בדיוק כמו סניף רגיל, וזה על בסיס דיגיטציה מלאה, בעדיפות עליונה.

ואיך אפשר בלי סייבר. למי שעוד היה לו ספק, אתגרי הסייבר לא ישתנו גם אחרי הקורונה. ארגונים עדיין עובדים בשיטה ההיברידית, והנכסים הדיגיטליים שלהם נמצאים מחוץ לרשת הארגונית. גם בשנים הבאות ישקיעו ארגונים ברשת אבטחה סייבר ויתמודדו עם איומים והתקפות.

מרבית הטרנדים האלו ישימים, כמובן, גם בשוק הישראלי, עם דגשים מקומיים על סייבר, פיננסים ושיפור חווית שירות, שהיא חלק מהכלים להתמודד בתחרות במגזרים מסוימים. אבל מאחר שאנו בשלהי תקופה ששינתה מהקצה אל הקצה את כל יכולות החיזוי שלנו, הרי שההמלצה הכי טובה שאפשר לקחת מתחזיות אלו היא שהן נכונות להיום, וכולן כוללות אלמנטים של גמישות ויכולת שינוי והתאמה למציאות, שכפי שלמדנו – אף אחד לא יכול לשער מה תהיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים