סנאפ רכשה יצרנית משקפי מציאות רבודה ב-500 מיליון דולר

החברה האם של סנאפצ'ט מתכננת ככל הנראה לתת דחיפה נוספת לתחום השני שבו היא עוסקת מלבד הרשת החברתית - משקפיים חכמים ● חברות רבות מהמרות על התחום כפריצת הדרך הטכנולוגית הבאה, אבל הצרכנים בינתיים לא משתכנעים

ממשיכה להתקדם אל מוצרי מציאות רבודה. סנאפ

סנאפ (Snap) – החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט – הכריזה ביום ה' האחרון על רכישת יצרנית המשקפיים החכמים ווייב-אופטיקס (WaveOptics) בעבור סכום נכבד של 500 מיליון דולר. העסקה תבוצע במזומן ובמניות. מחצית מהמחיר תשולם בניירות ערך מראש, ואילו השאר ישולם במזומן בשנתיים הקרובות.

המשקפיים של הנרכשת, שנמצאים עדיין בפיתוח, מגיעים עם תצוגות מציאות רבודה מובנות, ועדיין לא מוצעים למכירה לצרכנים.

לא הרעיש עולמות. הדגם הראשון של ה-Spectacles של סנאפ. צילום: אתר החברה

לא הרעיש עולמות. הדגם הראשון של ה-Spectacles של סנאפ. צילום: אתר החברה

הולכת חזק על משקפיים

סנאפ בחרה להתמקד בתחום המשקפיים המתוחכמים/חכמים כבר לפני כמה שנים, למרות שמדובר במוצרים שלא הוכיחו את עצמם כרווחיים במיוחד עד כה.

בספטמבר 2016, כשהודיעה על שמה החדש, בישרה החברה גם על השקת Spectacles – משקפי שמש בעלי צורה פאנקית ומלהיבה, שכללו מצלמת וידיאו אלחוטית מובנית. הם לא הצליחו במיוחד, ובאוגוסט 2019 בכל זאת הגיעה החברה כבר ל-Spectacles 3, משקפיים שהציעו עיצוב ותפקודים חדשים, עם שילוב של שתי מצלמות באיכות גבוהה בשני קצוותיהם. המטרה של החברה הייתה לאפשר למשתמשים לכידת תמונות וסרטונים קצרים בתלת-מימד, כולל הוספת אפקטים תלת-ממדיים. גם המוצר הזה לא עורר הדים ולא חולל ככל הנראה את האימפקט המקווה.

כל זה לא מונע מסנאפ להשיק דגם Spectacles חדש כעת, וכן לרכוש את ווייב-אופטיקס, שמתמחה כאמור בתצוגות AR, שאמורות להוסיף למוצר עוד ערך, פונקציות ויכולות רבות.

לא למשחק בלבד. משקפי או קסדות מציאות רבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא למשחק בלבד. משקפי או קסדות מציאות רבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

משקפיים חכמים ומציאות רבודה – הדבר הבא או לא?

הרכישה הזו היא אינדיקציה לכך ש-סנאפ נכנסת כעת יותר לתחום המשקפיים החכמים, הכוללים מציאות רבודה, ופחות למשקפיים מתוחכמים, מבוססי יכולות צילום ומסוגננים מאוד.

יצוין כי למרות היעדר היענות מספקת לתחום, ענקיות טק רבות, כולל פייסבוק (Facebook) עם אוקולוס (Oculus), מיקרוסופט (Microsoft) עם הולולנס (HoloLens), וגם אפל (Apple) פיתחו או מתאמצות לפתח ולשווק מכשירי מציאות רבודה, חלקם כקסדות מלאות ואחרים כמשקפיים. החברות הללו מאמינות, ללא ספק, כי מוצרים אלה הם הפריצה הטכנולוגית הבאה אחרי הסמארטפון.

משקפי וקסדות AR נתפשים בציבור כמיועדים בעיקר למשחק, אולם עכשיו כבר ברור שהם יכולים גם לאפשר למשתמשים, למשל, לנווט במסלולים באופן מושכל בהרבה מכיום, ובעיקר שמכשירי מציאות רבודה שאנשים מרכיבים יכולים להראות תמונות שנוצרו על ידי מחשב, שפשוט "מונחות" על גבי המציאות בעולם האמיתי – עניין הפותח כר חדש ונרחב של אפשרויות.

ואכן, כיום משמשים ה-הולולנס של מיקרוסופט את צבא ארה"ב לצורך פעילותו, ובאחרונה אף זיכו את החברה בפרויקט ענק של 21 מיליארד ד' מול הצבא. החוזה הוא לאספקת קסדות מציאות רבודה – שהן חלק ממערכת משולבת של העשרה ויזואלית המכונה IVAS – ומיועדות לסייע ללוחמים למפות את זירת הקרב, לבחור מטרות ולהיות מודעים לאיומים אפשריים, באמצעות הוספת שכבה של מידע חכם ישירות לשדה הראייה שלהם.

לפיכך, ייתכן בהחלט שהסברה של סנאפ בפרט וענקיות הטכנולוגיה בכלל שכדאי להמשיך להשקיע, לפתח ולשכלל את מוצרי ה-AR ולהמר עליהם – צודקת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים