אפל שכרה בכיר הידוע כמיזוגן – ובלחץ עובדים הוא פוטר מיד

עובדי החברה לא קיבלו את המינוי החדש, והפיצו עצומה לחקירת הסיבות להעסקת אנטוניו גרסיה מרטינס - לשעבר מנהל מוצר בפייסבוק ● "אנו דורשים חקירה כיצד החמיצו, או התעלמו, מהשקפותיו שפורסמו על נשים ואנשים צבעוניים", כתבו העובדים לענקית הטק

נשכר לשורות אפל ומיד פוטר. אנטוניו גרסיה מרטינס וכריכת סיפרו. צילומים: אתר הספר Chaos Monkey

הזמנים משתנים מבחינה תודעתית, והתוצאה היא הבשורה האחרונה מטעם אפל (Apple). החברה הודיעה השבוע (ב') ששכרה את אנטוניו גרסיה מרטינס, מי שכיהן כמנהל מוצר המודעות של פייסבוק (Facebook) בין השנים 2011-2013, אבל כעבור ימים ספורים חזרה בה מהמהלך.

הבכיר נבחר על ידי הענקית מקופרטינו למלא תפקיד בצוות שיווק שירותי Apple News שלה. אלא שמהר מאוד הפך המינוי לחדשות בפני עצמן, אחרי שזכה להתקוממות נרחבת מטעם מועסקי החברה, מה שהביא לביטולו.

האירועים החלו זמן קצר לאחר ההכרזה על הבחירה בגרסיה מרטינס לתפקיד, כשעצומה הושקה מטעם עובדי אפל, ובה תהייה ודרישה לחקירת השיקולים שהובילו למינוי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגרסיה מרטינס נודע בדעותיו המיזוגניות, כמו גם בשנאת הזרים שלו, כך לטענת העובדים.

את כל עמדותיו אלו שטח גרסיה מרטינס בעבר בספרו Chaos Monkey, ושעסק בעמק הסיליקון, ושאף הפך לרב מכר. הספר הוא אוטוביוגרפיה המפרטת את חוויות הקריירה של הכותב בהשקת סטארט-אפ טכנולוגי, מכירתו לטוויטר (Twitter) והעבודה בפייסבוק, ובו הוא מתאר נשים במגזר הטכנולוגי כ"חסרות תועלת". בספרו כתב מרטינס כי נשות עמק הסיליקון הן "רכות וחלשות, מפונקות ונאיביות – למרות טענותיהן שהן נשות העולם הגדול – ובדרך כלל מלאות ב-שיט".

מה הבחירה בגרסיה מרטינס אומרת על מדיניות ההכלה שלה? אפל. צילום: BigStock

מה הבחירה בגרסיה מרטינס אומרת על מדיניות ההכלה שלה? אפל. צילום: BigStock

פוטר שלושה ימים לאחר שכירתו

הדיעות של מרטינס על נשים היו ידועות לרבים, ולא רק לקוראי הספר, כיוון שהקטע המסוים צוטט ברשתות החברתיות כאשר גרסיה מרטינס החל לכתוב למגזין Wired.

"אנו מודאגים עמוקות מהמשמעות של שכירת עובד זה למחויבותה של אפל למטרות ההכלה שלה, כמו גם להשפעה האמיתית והמיידית שלה על העובדים ליד מר גרסיה מרטינס", כתבה קבוצת עובדי אפל במזכר שפרסמה. "זה מטיל בספק בחלקים ממערכת ההכלה שלנו באפל, כולל צוותי ההשמה, בדיקות רקע והתהליך שלנו כדי להבטיח שתרבות ההכלה שלנו הקיימת מספיק חזקה כדי לעמוד בפני אנשים שאינם חולקים את הערכים המכילים שלנו".

כאמור, העצומה שהחלה להיות מופצת בין העובדים רק אתמול (ד'), ושקראה לאפל להסביר את הנימוקים להעסקת גרסיה מרטינס, הביאה מיידית לפיטוריו.

יצוין כי עצומות ומעורבות עובדים במחאות נגד מעסיקותיהן אינן דבר נדיר כשמדובר בגוגל (Google), באמזון (Amazon) ובחברות אחרות, אך זה נדיר מאוד שעובדי אפל מתארגנים בפומבי כדי להתקומם על כל נושא שהוא, שלא לדבר על שכירת עובד.

בעקבות העצומה, והלחץ מטעם העובדים שלה, החליטה אפל לפטר את גרסיה מרטינס מיד, בסך הכל שלושה ימים אחרי שבישרה על בחירתו לתפקיד. החברה הגיבה על המצב באומרה: "באפל תמיד חתרנו ליצור מקום עבודה מכיל ומסביר פנים, בו כולם מכובדים ומקובלים. להתנהגות שמשפילה או מפלה אנשים בשל מי שהם אין מקום כאן".

לא ידוע מדוע גישה זו לא השפיעה מבעוד מועד על תהליך הגיוס, והבחירה בגרסיה מרטינס, אבל עושה רושם שבמקרה הנוכחי טוב מאוחר מדי מאשר לעולם לא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים