עובדי אמזון דוחקים בג'ף בזוס ובהנהלה לסייע למלחמה במשבר האקלים

יותר מ-6,000 עובדים ובכירים בענקית הקמעונאות אונליין, כולל סגן נשיא ודירקטורים של החברה, חתמו ופרסמו מכתב פתוח שבו הם מבקשים מקברניטיה לנקוט במהרה ב"תכנית חברתית רחבה התואמת את קנה המידה ואת הדחיפות של משבר האקלים"

בשר אלטרנטיבי לטובת המאבק במשבר האקלים. אילוסטרציה: BigStock

מעל 6,000 עובדי אמזון חברו יחד בכדי למחות על מה שהם מתייחסים אליו כאל הרווחים המתמשכים של החברה העצומה מהרס האקלים.

ביום ד' שעבר פרסמו משיקי היוזמה מכתב פתוח המופנה אל הבעלים והמנכ"ל, ג'ף בזוס, ולמועצת המנהלים של אמזון, ומבקש מהם לשקוד על תכנית פעולה כלל-ארגונית לטיפול בשינויי האקלים ולסיום הסתמכותה של החברה על משאבי אנרגיה מזהמים.

הקואליציה המסוימת של עובדי אמזון הולכת ותופחת מאז פרסום המכתב. מניין החותמים הראשוני עמד על 3,500 וכעת, עם כתיבת שורות אלו, הוא עומד כבר על 6,034 חותמים. מדובר באחת מתנועות העובדים הגדולות ביותר למלחמה בשינויי האקלים בתעשיית הטכנולוגיה.

אחד השמות האחרונים להצטרף לעצומה הוא טים בריי, סגן נשיא ומהנדס בכיר ב-AWS, ויש גם דירקטורים שחתמו על המכתב. משמעות הדבר היא שהתנועה מקבלת תמיכה רשמית ברמות הגבוהות ביותר בשורות החברה.

גוף העובדים הנאבק, שמכונה "עובדי אמזון למען צדק אקלימי" (Amazon Employees For Climate Justice), צייץ בטוויטר וכתב: "משבר האקלים הוא האיום הגדול ביותר שעומד מול כוכב הלכת שלנו, אך למרבה הצער, מנהיגות אמזון לא שמה אותו בראש סדר העדיפויות. זוהי האחריות שלנו להבטיח שהמודלים העסקיים שלנו לא תורמים להרס של הפלנטה שלנו".

"המנהיגות של אמזון נדרשת בדחיפות"

במכתב הפתוח נאמר כי "שינוי האקלים הוא איום קיומי. המנהיגות של אמזון נדרשת בדחיפות. אנחנו חברה שמבינה את החשיבות של חשיבה בגדול, שלוקחת בעלות על בעיות קשות ומרוויחה אמון. תכונות אלה הפכו את אמזון לחדשנית עולמית מובילה, אך חסרה גישה של החברה לשינויי האקלים. אנחנו מאמינים שזו הזדמנות היסטורית בעבור אמזון לעמוד לצד העובדים ולאותת לעולם שאנחנו מוכנים להפוך למנהיגת אקלים".

כדי להיות יותר ספציפיים, החותמים על המכתב דורשים מבזוס ומצוות ההנהגה לעשות מספר מהלכים:
לקבוע מטרות ציבוריות וצירי זמן בכדי להפחית את הפליטות המזהמות, כפי שנדרש בדו"ח משנת 2018 של הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים, ה-IPCC; לעבור באופן מלא לשימוש באנרגיה מתחדשת, במקום בדלקים מאובנים, ולא להסתמך עוד על אנרגיה המופקת מפחם, נפט וגז טבעי; לתת עדיפות להשפעות האקלים בהחלטות עסקיות, כולל סיום שותפויות עם חברות שגורמות לזיהום הסביבה; להפחית את הנזק שנגרם על ידי פעולות אמזון לקהילות; להביע תמיכה במדיניות מקומית, פדרלית ובינלאומית להפחתת פליטות פחמן, ולהסיר תמיכה מקובעי מדיניות המעכבים פעולה לשיקום התדרדרות מצב האקלים; להביע יחס הוגן לכל העובדים במהלך אירועי מזג אוויר קיצוניים הקשורים לשינוי האקלים.

קבוצת עובדי אמזון למען צדק אקלימי צמחה מתוך החלטה של בעלי המניות בשיתוף עם 28 עובדים עכשוויים ועובדי עבר שהושמעה לראשונה בחודש דצמבר האחרון. כפי שדיווח הניו יורק טיימס, העובדים השתמשו במענקי המניות שהם מקבלים בכדי להתחיל בפעילות האקוטית לטענתם למען המאבק בשינוי האקלים.

על פי ההודעה הרשמית לעיתונות, עובדי אמזון קיימו פגישות רבות עם המנהיגות של החברה, ובמסגרתן ביקשו מקברניטיה לרקום תכנית אקלים שתכלול את כל החברה, ושמועצת המנהלים תתמוך בה. העובדים לא קיבלו תשובה רשמית בתגובה, אבל התגלה להם כי מועצת המנהלים עתידה להוציא הודעת התנגדות למהלך במנשר לבעלי המניות שיפורסם בימים הקרובים. המוחים לא קיבלו את הבשורה והתגובה הזו, וכך, מה שהתחיל כקבוצה מצומצמת של 28 עובדים הפך, בזכות המכתב ותפוצו הנרחבת, למהלך שסוחף אחריו עוד ועוד חותמים ותומכים ושעשוי להוות לחץ חזק על בזוס ויתר המנהיגים של אמזון לשנות, באופן מיידי, את התנהלותם, וזאת ככל הנראה בניגוד לרצונם ולשיקוליהם הכלכליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים