פודקאסט אנשים ומחשבים: מה המגמות בשוק העבודה בתקופת הפוסט קורונה?

ראיון עם עם עינב בומפלד, מנהלת מחקר ותוכן בחברת אולג'ובס. לדבריה, שוק העבודה התכווץ וכ-30% ממקבלי החל"ת לא יוכלו לחזור לשוק העבודה

עינב בומפלד, מנהלת מחקר ותוכן, אולג'ובס. צילום: שמרית אסף

ענף ההיי- טק שמר על יציבות במשבר הקורונה, עם רמת פגיעה נמוכה יחסית, אבל תמונת המצב במגזר זה אינה משקפת את יתר מגזרי השוק. לפי הערכות חברת אול ג'ובס, בחודשים הקרובים, עם סיום תקופת החל"ת, כ-30% מכלל העובדים שיצאו לחל"ת או פוטרו לא יחזרו לעבודה. כך אומרת עינב בומפלד, מנהלת מחקר ותוכן באולג'ובס, בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שעסק בנושא "כיצד ייראה שוק העבודה לאחר משבר הקורונה?"

בומפלד אומרת בראיון, כי "אחת הסיבות לתחזית קודרת זו היא הנתון הידוע, שבעקבות הקורונה נסגרו 70 אלף עסקים, מה שמצמצם עוד יותר את היצע שוק התעסוקה, וגם חברות שחזרו התייעלו ולא יחזירו את העובדים".

בומפלד ממליצה לאותם עובדים שעדיין דבקים בחל"ת להתחיל לחפש מסגרות הכשרה חלופיות, כדי שיוכלו להשתלב בענפים, ששם יש מחסור חמור בכוח אדם, כמו, למשל, ענף ההיי-טק.

הצורך בשינוי קריירה, לדעת בומפלד, הוא מגמה שהחלה עוד לפני הקורונה, שנובעת מהכנסת הדיגיטציה לרוב הארגונים שבעקבותיה מקצועות מסוימים מתייתרים, אבל לעומת זאת נוצרים מקצועות חדשים. "הקורונה נתנה בעיטת זירוז למגמה זו וגרמה לכל מיני דברים לקרות מהר יותר", היא אומרת. למשל, בחברות מסוימות הכניסו בוטים לשירות מוקד הלקוחות. "אז אולי זה גרם לצמצום של מוקדן אחד או שניים, אך מצד שני נוצרו תפקידים חדשים, כי המערכות האלו דורשות תכנות וניהול, ויש עוד מקצועות כאלו", אומרת בומפלד.

להערכתה, כחלק מהשפעות הקורונה, מעסיקים יאמצו את מודל העבודה ההיברידי. "עדיין יש חשיבות להגעה פיסית למשרד, יש פוליטיקה ארגונית חיונית, מפגשים ליד הקפה שאין להם תחליף בעבודה מרחוק", היא אומרת.

לגבי ענף ההיי-טק, גם בענף זה יש ביקוש משתנה למקצועות שונים. לדבריה, מקצוע התכנות עדיין המבוקש ביותר מבין כל משרות הדרושים שמתפרסמות. מתכנת בכיר יכול להגיע לשכר של 30 אלף שקל לחודש, וגם רמות השכר של מתחילים גבוהות מהממוצע בשוק.

לדבריה, זו דוגמה למה שעובדים שנפלטו ממקום עבודה יכולים ללכת ללמוד ולהשתלב בענף ההיי-טק. הממשלה וחברות בשוק משקיעות הרבה משאבים כדי להכשיר אנשים לתחום. צריך להדגיש, היא אומרת בראיון, כי מי שמסיים הכשרה כזו חייב להפנים שהוא מתחיל כסוג של ג'וניור, אבל ללא ספק יש לו אופק היכן להתקדם ולהיות חלק מענף ההיי-טק.

עינב בומפלד מפרסמת מדי שבוע מדור מקצועי על תעסוקה ושכר, על פי נתונים שנאספים מהגולשים עצמם, המשקפים את רמות השכר האמיתיות בשטח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים