44 תובעים כלליים בארה"ב לפייסבוק: אל תפתחי שירות אינסטגרם לילדים

במכתב ששלחו למארק צוקרברג, טענים התובעים כי למדיה חברתית יש השפעה שלילית על רווחתם של ילדים והיא עלולה להזיק לבריאותם הנפשית

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

תובעים כלליים מ-44 מדינות וטריטוריות דורשים מפייסבוק (Facebook) החברה האם של אינסטגרם (Instagram) לנטוש את תוכניותיה ליצור שירות אינסטגרם לילדים מתחת לגיל 13 בשל ההשפעות השליליות שעשויה לגרום רשת חברתית לילדים צעירים על בריאותם הנפשית וכישלונה של להגן על ילדים ברשת בעבר.

המכתב שנשלח למארק צוקרברג מגיע בעקבות חששות שהביעו מחוקקים פדרליים בנוגע להשפעות של מדיה חברתית על ילדים, שהיו גם אחד הנושאים העיקריים שנדון בשימוע בקונגרס בחודש מרץ השנה הם צוקרבר, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל וג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר.

במכתבם מצטטים התובעים דיווחים ומחקרים שונים, שעולה מהם כי למדיה חברתית, ובייחוד אינסטגרם, יש השפעה שלילית על רווחתם של ילדים, כמו למשל הערכה עצמית נמוכה ומחשבות אובדניות. ילדים צעירים, לדבריהם, "אינם מיומנים ביכולת להתמודד בטווח האתגרים הכרוכים בבעלות על חשבון אינסטגרם". האתגרים האלה כוללים, למשל, שמירה על פרטיות ברשת, ויכולת הבחירה במה לצפות ובמה לא. הם ציינו גם, כי פייסבוק ואינסטגרם דיווחו על 20 מיליון תמונות של התעללות מינית בילדים בשנת 2020.

"בקיצור", הם כתבו, "פלטפורמת אינסטגרם לילדים צעירים היא מזיקה מסיבות רבות. התובעים הכלליים דורשים מפייסבוק לנטוש את תוכניותיה להשיק את הפלטפורמה החדשה הזאת".

פייסבוק הגיבה בהצהרה שעולה ממנה כי היא בעצם ממשיכה בתוכניותיה, אך התחייבה שלא להציג מודעות "באיזשהו ניסוי אינסטגרם שנפתח עבור אנשים מתחת לגיל 13" וגם לשים בעדיפות ראשונה את בטיחותם ופרטיותם של הילדים.

בתגובה נוספת, ציינה החברה כי מאחר שהילדים כבר משתמשים באינטרנט, "אנו רוצים לשפר את המצב באמצעות חוויות שמעניקות להורים נראות ופיקוח על מה שילדיהם עושים. "אנו מפתחים את החוויות האלה בהתייעצות עם מומחים בהתפתחות הילד, בביטחון ובבריאות נפשית של ילדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים