מחקר: רוב הישראלים לא יודעים שהניידים שלהם עוקבים אחריהם

60% אינם בטוחים או לא יודעים כלל איזה מידע האפליקציות אוספות עליהם, וכי מדובר במידע כמו תמונות, מיקום, הרגלי גלישה, קריאה, קנייה, ואפילו הוצאות כספיות - כך עולה מנתונים של ESET ● עם זאת, ל-80% מגולשי האינטרנט חשוב שהמידע שלהם לא יעבור לחברות מסחריות

לא מודעים למעקב בנייד. צילום אילוסטרציה: BigStock
ESET

ESET

בשבועות האחרונים התעורר שיח באשר לפיצ'ר האבטחה של אפל (Apple) המכונה App Tracking Transparency (או בתרגום חופשי כלי "שקיפות המעקב של האפליקציות"). אם בעבר היה ניתן לעקוב באופן אוטומטי אחרי הגולשים ברשת, כעת האפליקציות יאלצו לבקש הרשאה לעקוב אחר הפעילות של הגולש באופן מקוון.

חברות מסחריות דוגמת פייסבוק (Facebook) מודאגות מהשינוי הזה, עקב כך שהפעילות הכלכלית שלהן נשענת על איסוף מידע והצגת תכנים ומודעות המותאמים אישית לגולש.

אבל מה לגבי המשתמשים – האם גולשי אינטרנט בישראל מודעים למעקב האפליקציות אחריהם?

מדגם מייצג שערכה חברת אבטחת המידע ESET בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה כי לכ-80% מהציבור בישראל חשוב שהמידע אודות הפעילות שלו באינטרנט לא יועבר לחברות מסחריות.

הציבור לא מודע אליו. איסוף דטה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הציבור לא מודע אליו. איסוף דטה. צילום אילוסטרציה: BigStock

האם אנחנו יודעים כיצד עוקבים אחרינו?

61% מהציבור מודעים לעובדה שחברות מסחריות אכן עוקבות אחריהם באינטרנט, אך לא יודעים לציין באיזה אופן הדבר נעשה.

החברה סיפרה כי "כששאלנו לגבי סוג המידע שנאסף, מתברר כי כ-60% לא היו בטוחים או שלא ידעו, שדטה שהאפליקציות במכשירים שלהם אוספות הוא מידע כמו תמונות, מיקום, הרגלי גלישה, קריאה, קנייה ואפילו הוצאות כספיות".

אחת השאלות שבה עוסקים רבים באחרונה, מאז הכריזו על פיצ'ר ההגנה החדש של אפל, היא כיצד פייסבוק תתגבר על כך שלא תוכל לעקוב אחר משתמשים. אחד הרעיונות שעלו ומדברים עליו בתקשורת הוא שאולי בעתיד תהיה לפייסבוק גרסה בתשלום, או – אם נעדיף את הגרסה החינמית – נוכל להשתמש בה, אך נצטרך לאשר מעקב אחרינו ואחר המידע שלנו.

הסבר מפורט על פיצ'ר האבטחה החדש של אפל, כולל כיצד מנגנון המעקב עובד, תוכלו לקרוא בכתבת הבלוג של ESET בנדון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים