טים קוק למארק צוקרברג ב-2019: מחקו את כל הנתונים שנאספו על ידי פייסבוק

קצת רכילות עסקית על האיבה בין שני מנכ"לי ענקיות הטק, שהחלה עם עצה של קוק לצוקרברג למחוק את כל הנתונים שנאספו על ידי פייסבוק, תוך רמיזה לא מחמיאה על המודל העסקי של הרשת החברתית

יחסי איבה. טים קוק, מנכ"ל אפל, ומארק צוקרברג, מייסד פייסבוק

האיבה בין מנכ"לי ענקיות הטק אפל (Apple) ופייסבוק (Facebook) – טים קוק ומארק צוקרברג, בהתאמה, קיבלה ביטוי כמה פעמים בחודשים האחרונים, כשהשניים החליפו ביניהם עקיצות בנושא פרטיות המשתמשים והגנת המידע.

בלב ה"עימות" לכאורה עומדת מערכת ההפעלה האחרונה iOS 14.5, שאפל שחררה לפני יומיים, הכוללת עדכון הדורש מאפליקציות ופלטפורמות דיגיטליות לקבל ממשתמשי iPhone אישור לעקוב אחר נתוני השימוש שלהם ומאפשר למשתמשים לסרב או להסכים.

מסתבר, לפחות לפי פרסום בניו יורק טיימס, שאי ההסכמה בין צוקרברג לקוק לא התחילה דווקא בשל העדכון הזה, אלא עוד ב-2019, כשהשניים נפגשו בסאן ואלי שבאיידהו, באירוע שבו דיברו על פרשת קיימברידג' אנליטיקה – שבה נחשפו נתונים אישיים של 50 מיליון משתמשי פייסבוק.

באותו אירוע ביקש צוקרברג מקוק לומר מה דעתו על המקרה וגם עצה כיצד לטפל בנושאי פרטיות. לפי הפרסום, קיבל צוקרברג תשובה שהדהימה אותו: טים קוק השיב בצורה נוקבת, שפייסבוק צריכה למחוק את כל המידע שאספה על משתמשים מאפליקציות צד שלישי שהן לא עסקי הליבה שלה.

צוקרברג, לפי הפרסום, היה מוכה הלם, שכן חלק נכבד מהכנסותיה של פייסבוק תלוי באותם נתונים על משתמשים שהיא אוספת לצורך פרסום ממוקד. בכך שדחק בפייסבוק למחוק ולהפסיק לאסוף את הנתונים, בעצם רמז קוק לצוקרברג, שהמודל העסקי של הרשת החברתית הוא "רופף".

כידוע, העצה לא ממש התקבלה, ומסתבר שצוקרברג גם נעלב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים