פייסבוק ואינסטגרם החלו לבקש אישור מעקב במכשירי אפל

על רקע העדכון במערכות ההפעלה של אפל, שבמסגרתו מפתחי אפליקציות חייבים לבקש ממשתמשים אישור למעקב אחר פעילותם במכשיר ולאפשר להם לסרב לו, גם פייסבוק ואינסטגרם החלו לבקש אישור, אבל יחד איתו, הן מקפיצות למסך הודעה שמנסה לשכנע את המשתמש מדוע כן לאשר את המעקב

עדכונים בתכונת הווידיאו באינסטגרם. צילום: BigStock

בקרוב יתחילו משתמשי iPhone לראות על המסך הודעה מפייסבוק (Facebook) ומאינסטגם (Instagram) שתבקש מהם אישור לעקוב אחר פעילותם. המשתמשים יכולים להשיב "הרשה", או, "בקש מהאפליקציה לא לעקוב".

השינוי מגיע על רקע העדכון החדש של מערכות ההפעלה של אפל (Apple) לגירסת iOS 14.5 ו-iPadOS 14.5, שבמסגרתו החילה אפל את השינויים בפרטיות ומאלצת את מפתחי האפליקציות לאפשר למשתמשים שימוש באפליקציה "נקייה" מכל מעקב שהיה נהוג בעשור האחרון, שאפשר לאפליקציות לאסוף מידע אישי על המשתמש כדי לטרגט אותו ו"לשלוח" למכשיר שלו מודעות מותאמות, ואפילו למכור את המידע הזה לצד שלישי. מפרסמים וסוחרי נתונים לא יוכלו מעתה לקבל גישה למידע מזוהה, אלא אם המשתמש הסכים לכך בפירוש.

כמה אפליקציות כבר מפעילות את השינוי ומבקשות אישור, וכעת גם פייסבוק ואינסטגרם החלו לבקש אישור, ולדברי החברה היא תרחיב בשבועות הקרובים את העדכון של מסך בקשת האישור, לצד הסבר מדוע כדאי להסכים למעקב, בניסיון להשפיע על המשתמש לאפשר את המעקב.

השינוי שאפל ביצעה במערכת ההפעלה שלה עורר סערה בפייסבוק ובקרב מפתחי אפליקציות רבים, שחלק נכבד מהכנסותיהם נובע מאיסוף הנתונים האישיים לצורך טרגוט של מודעות. פייסבוק טענה, כי השינוי שאפל מבצעת פוגע בעסקים קטנים וביוצרי אפליקציות חינמיות, שהכנסותיהם מבוססות על פרסום מטורגט. בנוסף, כדי לדעת מה מעניין את המשתמש, המעקב מסייע למפרסמים לדעת עד כמה יעילות המודעות המטורגטות.

בניסיון לשכנע את המשתמשים להתיר את המעקב, פייסבוק ואינסטגרם "מקפיצות" למסך הודעה, שבה הן מסבירות מדוע יש להתיר אותו. לשון ההודעה:

"גירסה זו של iOS דורשת מאיתנו לבקש אישור לעקוב אחר כמה נתונים ממכשיר זה כדי לשפר את המודעות המופיעות בו. למד כיצד אנחנו מגבילים את השימוש במידע זה אם אינך מפעיל את האפשרות במכשיר.

אנו משתמשים במידע הנוגע לפעילותך שמתקבל מאפליקציות ומאתרים אחרים, כדי: להציג לך מודעות אישיות יותר, לסייע בהמשך השימוש בפייסבוק ללא תשלום, לתמוך בעסקים שמסתמכים על מודעות כדי להגיע ללקוחותיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים