פייסבוק: שינויים בתוכנה של ה-iPhone פוגעים בעסקי הפרסום שלנו

החברה הודיעה לקהילת המפתחים שלה, כי השינויים שאפל ערכה בגירסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה, iOS 14, גורמים לכך שמפרסמים לא יוכלו לטרגט משתמשים ולפרסם מודעות מותאמות

מחזירה שיחות וידיאו ואודיו לשירות הליבה. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה לקהילת המפתחים שלה, כי השינויים במערכת ההפעלה iOS 14 הצפויה של אפל (Apple) יקשו עליה בפרסום של מודעות מותאמות בגלל המגבלות הנוספות שאפל הוסיפה לגירסה החדשה של מערכת ההפעלה, הנוגעות לנתוני משתמשים.

השינויים ב-iOS 14 ישפיעו בעיקר על שירות Audience Network של החברה, שמאפשר למפרסמים לטרגט משתמשים גם כשהם משתמשים באפליקציות שהן לא פייסבוק.

פייסבוק לא פירטה את היקף ההשפעה על עסקיה, אבל ציינה כי בדיקות שערכה מראות, שהסרת ההתאמה האישית הובילה לצניחה של יותר מ-50% בהכנסות משירות Audience Network.

החברה הודיעה כי תפסיק לאסוף נתונים מזהים עבור המפרסמים בהתקנים שעושים שימוש ב-iOS 14 ותגביל את הנתונים שאפליקציות יכולות לאסוף תוך שימוש בשירותיה, מה שיקשה על מפרסמים לעקוב אחר משתמשי אפל.

"אין זה שינוי שרצינו לעשות, אך לרוע המזל העדכונים של אפל ל-iOS 14 אילצו אותנו להחליט כך", ציינה פייסבוק, והוסיפה, כי העדכון "עשוי להפוך את שירות Audience Network ללא יעיל במערכת  iOS 14 עד כדי כך שיהיה לא הגיוני להציע אותו ב-iOS 14 בעתיד".

בסתיו הקרוב תושק פומבית הגירסה החדשה של מערכת ההפעלה של אפל, מערכת ההפעלה הסלולרית השנייה בהיקפה בעולם אחרי אנדרואיד של גוגל.

פייסבוק ציינה, כי היא עובדת עם יותר מ-19 אלף מפתחים ומפרסמים בעולם, וכי הוציאה מיליארדי דולרים בשנה האחרונה כחלק משותפויות הפרסום שלה. עוד ציינה, כי היא ממתינה להנחיות נוספות מאפל הנוגעים לשינויים. "אנו תומכים בקהילת המפתחים שלנו", הודיעה פייסבוק, "וברגע שנדע יותר על המדיניות של אפל נשתף בעדכונים ובאילו פעולות יכולים לנקוט המפרסמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים