עד טיפת הענן האחרונה: אורקל מבטיחה שהדטה סנטר בישראל ייחנך בקיץ

אורקל אמנם הפסידה במכרז הענן הממשלתי נימבוס, אבל ממשיכה בהקמת מרכז הנתונים שלה בחווה של בינת בירושלים ● ריצ'רד פטלי, שמנהל מטעם החברה את האוזר שכולל בין השאר את ישראל, מבטיח שהפתיחה תהיה ממש בקרוב

אזור הענן החדש של אורקל בישראל צפוי להתחיל לפעול בקיץ. צילום אילוסטרציה: BigStock

פחות מיממה לאחר שמשרד האוצר הודיע על זכייתן של AWS וגוגל בחלק הראשון של פרויקט הענן הממשלתי נימבוס – ובמשתמע על הפסדן של אורקל ומיקרוסופט, שהגישו אף הן הצעות למכרז – אורקל לא מוותרת. החברה, שבפברואר האחרון פורסם בפרסום ראשון באנשים ומחשבים שהיא מקימה דטה סנטר לענן בישראל, מסרה היום (ה') כי היא מתכוונת להתחיל את הפעלתו כבר בקיץ הקרוב.

כה כתב ריצ'רד פטלי, סגן נשיא ומנהל אזורי לבריטניה, אירלנד וישראל באורקל, בלינקדאין: "אני שמח להודיע כי אנחנו ממשיכים בדרכנו לבנות את הדטה סנטר האזורי לענן המקומי של אורקל בישראל. עשינו התקדמות מצוינת מאז החלה הבנייה שלו, בתחילת 2021. אנחנו בדרך לקראת עלייתו לאוויר מאוחר יותר השנה, כבר בקיץ הקרוב. נעניק ללקוחות הארגוניים גישה לתשתיות וליישומי הענן הציבורי המאובטח שלנו".

ריצ'רד פטלי, סגן נשיא ומנהל אזורי לבריטניה, אירלנד וישראל באורקל. צילום: יח"צ

ריצ'רד פטלי, סגן נשיא ומנהל אזורי לבריטניה, אירלנד וישראל באורקל. צילום: יח"צ

אורקל הודיעה לפני כחודשיים כי היא מקימה את הדטה סנטר הישראלי שלה, ועקפה בכך את AWS ואת מיקרוסופט – שהוציאה הודעה דומה השבוע. מרכז הנתונים המקומי של אורקל נבנה בימים אלה בחוות השרתים של בינת בהר חוצבים בירושלים.

הקמת האזור הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל להקים 38 אזורי ענן ברחבי העולם עד סוף השנה – מה שיהפוך את החברה לספקית הענן הציבורי עם קצב הגידול המהיר ביותר בעולם. המתקן שישמש את הענן הישראלי משתרע על פני אלפי מ"ר. הוא מתוכנן בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה ויהיה בין המאובטחים ביותר במזרח התיכון. המתקן יעניק שירותי ענן מתקדמים לחברות במשק הישראלי ממגוון מגזרים: התעשייה הביטחונית, גופי ממשל, בנקים, חברות ביטוח, תשתיות, טכנולוגיה, קמעונאות ועוד.

עכשיו מעונן – גם בבית המשפט

פרויקט נימבוס כולל ארבעה חלקים: רכישה והקמה של תשתיות הענן, גיבוש המדיניות הממשלתית להגירה אליו, מענה לאינטגרציה ולהגירה, וביצוע בקרה ואופטימיזציה על הפעילות בענן. במשרד האוצר רואים בו פרויקט דגל רב שנתי וראשון מסוגו בממשלה. בממשלה אומרים כי הפרויקט נועד לתת מענה מקיף ומעמיק לאספקת שירותי ענן לממשלה, מערכת הביטחון וגופים נוספים במשק. הוא ידרוש השקעות נרחבות בתשתיות ויסייע לקידום האקו-סיסטם של מדינת ישראל בתחומי טכנולוגיות הענן.

הפרויקט מבוצע בהובלת מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר, בשיתוף הלשכה המשפטית ואגף התקציבים במשרד, רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי, מערך הסייבר הלאומי, משרד הביטחון וצה"ל.

אורקל ומיקרוסופט, שהגישו אף הן הצעות למכרז, נפסלו על רקע טכני. כל אחת מהן עתרה בנפרד לבית המשפט בעתירה מינהלית, במטרה לבטל את ההחלטה שלא לתת לה הארכת מועד להגשת עתירה לביטול פסילותיהן מהפרויקט. אורקל עתרה לאחר שביקשה מסמכים לצורך הגשת העתירה וכן הארכת מועד של 45 ימים, אולם במשרד האוצר החליטו לתת לה אמנם את המסמכים, אך להאריך את המועד ב-21 ימים בלבד. גם בעתירה של מיקרוסופט מבוקשת הארכת מועד – של 21 ימים. שתי החברות ציינו בפניותיהן לבית המשפט כי צוות המכרז מודע לעתירותיהן המינהליות ותומך בקבלתן. אלא שכאמור, אתמול פרסם משרד האוצר את זהות הזוכות, או לפחות הזוכות המסתמנות, במכרז.

גוגל החלה באחרונה, עוד בטרם הפרסום על זכייתה, לגייס עשרות מומחי ענן ברשתות החברתיות, ובראשן בלינקדאין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים