גוגל מעבירה אחת ממערכותיה מאורקל לסאפ

ענקית החיפוש והחברה האם, אלפבית, עוברות למערכת הניהול הפיננסי של ענקית התוכנה הגרמנית ● אין כל אינדיקציה לכך שהחברה מעבירה עוד מערכות מאלה של אורקל

קיפחה עובדים זמניים? גוגל. צילום: BigStock

אי שם לפני 20 שנה התנהלו מאבקים בין סאפ לאורקל על השליטה בעולם ה-ERP, כאשר ענקית התוכנה הגרמנית הובילה את השוק משך שנים רבות, ביחס של 3:1. בתחרות אחרת, בעולם בסיסי הנתונים, אורקל מובילה זה שנים רבות. בחלוף השנים, העולם עבר לענן, אבל התחרויות בענף לא נפסקו. השבוע גוגל הודיעה כי בכוונתה להעביר את אחת ממערכות ה-IT שלה מאורקל לסאפ. מדובר במערכת הניהול הפיננסי של החברה.

אלפבית, החברה האם של גוגל, מסרה באחרונה הודעה על כך לעובדים. על פי ההודעה, המערכות של אלפבית וגוגל יעברו למערכת הניהול הפיננסי החדשה כבר בחודש הבא – מאי. לפי דיווחים, המעבר מתבצע בעקבות העצמת התחרות בין גוגל ואורקל בעולם מחשוב הענן – שדה שאותו השתיים לא מובילות.

המעבר של גוגל למערכת של סאפ מהדהד למהלך דומה אותו ערכה אמזון, שבמהלך השנים האחרונות צמצמה מאוד את השימוש שלה בתוכנות של אורקל, לטובת מודולים ותוכנות מקבילות משירותי הענן שלה היא – AWS.

מעבר אחד בלבד

למרות הדרמטיות היחסית בהודעה, הרי שבשלב זה אין כל אינדיקציה לכך שגוגל תרחיב את המהלך ושהיא תעביר מערכות אחרות שלה מאורקל. אורקל מתחרה עם גוגל במכירת משאבי ענן ציבוריים לאירוח אפליקציות. במשך שנים אורקל סירבה לאשר את השימוש בבסיס הנתונים הוותיק שלה בענן של גוגל. מצב זה הביא לכך שהלקוחות של החברות לא היו בטוחים אם הם יכולים להפעיל את בסיסי הנתונים של אורקל בענן של גוגל מבלי להפר את מדיניות הרישוי שלה. חוסר ההסמכה הפך לבעיה עבור עסקי הענן של גוגל, ששאפה להרחיב את עסקיה עם חברות גדולות, שרבות מהן משתמשות בבסיס הנתונים של אורקל. בשל כך, גוגל החלה להתמקד יותר בפריסת בסיסי הנתונים של סאפ בענן.

בשנה החולפת גוגל הציגה פתרון טכנולוגי לבעיה, עם דרך להרצה של בסיס הנתונים של אורקל בענן שלה, באמצעות שרת Bare metal, שלא כולל טכנולוגיות של וירטואליזציה.

בשיחה עם אנליסטים ב-2018 אמר לארי אליסון, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל, כי "אנחנו לא עורכים עם גוגל שיתופי פעולה, כי אנחנו מנסים להתחרות בהם".

נראה שהמהלך לא קשור לתביעה ארוכת השנים בין שתי החברות, שנושאו השימוש שגוגל עושה בקוד של ג'אווה. אורקל היא הבעלים של ג'אווה, לאחר שרכשה לפני שנים את סאן בעסקת ענק. גוגל שילבה שורות קוד של ג'אווה במסגרת מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד. בית המשפט העליון של ארצות הברית פסק מוקדם יותר השבוע לטובתה.

לא מהלך פשוט

מגוגל נמסר כי היא "מאפשרת ללקוחות אורקל להריץ את עומסי העבודה שלהם בבסיס הנתונים של אורקל על גוגל קלאוד, באמצעות פתרוןBare Metal . עניין זה נפרד לחלוטין מההחלטה שלנו, כלקוח ארגוני של מערכות ניהול פיננסי, להעביר את המערכות הפיננסיות שלנו מאורקל לסאפ".

מסאפ נמסר כי "אנחנו שמחים לאשר שאלפבית עובדת עם SAP S/4HANA על גוגל קלאוד כדי לתמוך בצוותי הכספים שלה, ונמשיך ונרחיב את עבודתנו איתם".

אורקל לא הגיבה לדיווחים.

מומחי תוכנה ציינו כי אף שמדובר לכאורה בהגירה פשוטה יחסית, היא לא הייתה כזו כלל ועיקר: "המאמץ להגר מהתוכנה הפיננסית של אורקל דרש חודשים של עבודה ומשאבים הנדסיים נרחבים", אמר ל-CNBC אדם המעורב במהלך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים