יוזמה לסיוע למתכנתים מתחילים יוצאי אתיופיה למצוא עבודה בהיי-טק

צעירים בוגרי "טק קריירה", מתמודדים עם אתגר מציאת העבודה המקצועית הראשונה שלהם, כג'וניורים ללא ניסיון מעשי ● יוזמה פרטית ומרגשת של ארגון משתמשי אורקל בישראל הכשירה אותם במהירות לאחד המקצועות הנדרשים כיום בהיי-טק

בוגרי טק קריירה בפעולה. צילום: עזרא לוי

משבר הקורונה לא פסח על שוק ההיי-טק, ובזמן שרמת הביקוש לעובדים עם ניסיון נשמרה ואף עלתה, הביקוש לעובדים צעירים (ג'וניורים) ירד משמעותית, לאור העובדה שהם חסרי ניסיון. מגמה זו השפיעה גם על גם בוגרי טק קריירה, צעירים יוצאי אתיופיה שעברו קורס תכנות אינטנסיבי בן שמונה חודשים, לאחר סינון קפדני של מועמדים מוכשרים. לעומת שנים קודמות, בהן שיעור ההשמה של הבוגרים הוא מעל 90%, בוגרים שסיימו בשנת 2020 נתקלו בקשיים להשתלב בשוק העבודה, חלקם לא מועסקים כבר שנה.

בארגון משתמשי אורקל בישראל (ilOUG) שמעו על המצב, והתגייסו להכשיר את המפתחים בהתנדבות לתפקיד מבוקש במיוחד כיום בתחום הענן.

הדר פייס, יו"ר ארגון משתמשי אורקל בישראל, ויונתן טולדנו, מוביל תחום APEX בארגון, העבירו את הבוגרים הכשרה קצרה בת שלושה שבועות להתמחות המבוקשת – פיתוח APEX (מעוט-קוד) בענן, וגם מנסים לעזור בהשמה לתפקידי APEX באמצעות פנייה לארגונים בתחום ההייטק.

כפרויקט גמר מעשי בהכשרה, המתכנתים הקימו בענן אורקל אתר עבור קהילת ilOUG  בישראל, תוך שימוש בכלים החדשים שרכשו, low code. מתחם העבודה וסביבת ההיי-טק נתרם על ידי מתחם Brain Embassy של קבוצת אדגר בת"א, על מנת שהבוגרים יוכלו לעבוד בסביבה של חברת היי-טק לכל דבר,  בהנחיה מקצועית של המנטורים והמרצים המתנדבים.

פיתוח מעוט-קוד למערכות חדשות ומתחדשות בענן ובאתר הלקוח

APEX, פיתוח מעוט-קוד למערכות חדשות ומתחדשות בענן ובאתר הלקוח, הוא מקצוע שהולך וצובר תאוצה פיתוח מעוט-קוד בענן, ובנוסף עונה על צורך של סטארט-אפים ועסקים קטנים בכלי פיתוח קל ומהיר, בעל יכולות ויזואליות רבות, במסגרת הדיגיטציה המואצת שהם עוברים מאז פרוץ הקורונה. APEX הוא כלי פיתוח מודרני וחינמי באורקל, ומאפשר להקים אפליקציות חדשות או לבצע טרנספורמציה דיגיטלית למערכות קיימות על-ידי הוספת ממשק מודרני ורספונסיבי בקלות.

הבחירה בתחום הכשרה זה, APEX, נובעת מזיהוי ההזדמנות למתכנתים צעירים להשתלב בתחום בו קיים מחסור בשוק הישראלי של כוח אדם מיומן, במקביל לשירות חדש שמציעה אורקל ללקוחות מכל סוג וגודל, ומאפשר להקים מערכת מידע ארגונית בעלויות נמוכות במיוחד (400 דולר לחודש) ובהשקעה מינימלית של מאמץ פיתוחי בזכות יכולות ה-Low Code של הכלי, והאינטגרציה המצוינת שלו לתוך בסיס הנתונים של אורקל. כדי שהשוק הישראלי יוכל ליהנות מן ההצעה האטרקטיבית של אורקל היה צורך בכוח אדם מקצועי שיכיר את הפלטפורמה וידע לפתח בה.

"גילינו צעירים מוכשרים ומלאי מוטיבציה"

לדברי הדר פייס, יו"ר ארגון משתמשי אורקל בישראל (ilOUG): "השנה האחרונה גרמה לנו, כמו לרבים אחרים, להבין שערבות הדדית היא לא רק סיסמה. כאנשי היי-טק ותיקים, היה אך טבעי שתרומתנו המשמעותית ביותר תהיה בסיוע למתכנתים צעירים ומוכשרים שאיתרע מזלם להיכנס לשוק דווקא בימים לא פשוטים. שיתוף הפעולה עם טק קריירה הוא חיבור נפלא מבחינתנו, גילינו צעירים מוכשרים ומלאי מוטיבציה, ואנחנו מקווים שגם המעסיקים יגלו זאת בהקדם האפשרי". פייס הוסיף: "אני מקווה שעוד ארגונים וסטארט-אפים ינצלו את ההזדמנות ויקפצו שלב טכנולוגי קדימה, באופן שבו הם מקימים מערכות חדשות או משדרגים את היכולות של מערכות קיימות, על-ידי שימוש ב-APEX".

לדברי מורית דרורי, סמנכ"לית טק קריירה: "הבוגרים שלנו בדרך כלל נחטפים מהר בשוק, בשיעור של כ-90% ומעלה. השנה בשל הנסיבות הדברים קצת שונים. אנחנו מודים לארגון משתמשי אורקל בישראל, ומקווים שההכשרה שהעניקו לבוגרים תהווה מקפצה להיי-טק עבורם. אין לנו ספק שעם הידע שצברו והמוטיבציה האדירה הם יביאו תועלת לכל ארגון שיעסיק אותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים