נוקיה תפטר עשירית מכוח האדם שלה עד 2023

 נוקיה הודיעה אתמול על תוכניות לפטר עד 10,000 משרות בתוך שנתיים כדי לקצץ בהוצאות, ועל תוכניתה להשקיע במחקר לטובת שדרוג מעמדה מול המתחרות אריקסון השוודית ו-וואווי הסינית ● המנכ"ל: "התוכניות האלה הן גלובליות, וקרוב לוודאי שישפיעו על רוב המדינות"

מפטרת 10,000 עובדים. נוקיה

ענקית התקשורת הפינית נוקיה הודיעה אתמול על תוכניות לפטר עד 10,000 משרות בתוך שנתיים במסגרת תוכנית רחבה יותר של רה-ארגון, המיועדת לאזן את בסיס ההוצאות שלה לצורך הגדלת ההשקעות במו"פ, כשהיעד העיקרי שלה, לפי המנכ"ל, פקה לונדמרק, הוא להוביל מבחינה טכנולוגיות ולהשיג יכולות שיאפשרו לה להתמודד טוב יותר מול המתחרות אריקסון השוודית ו-וואווי הסינית.

לונדמרק, שנכנס לתפקיד באוגוסט 2020, החל לערוך בה שינויים כדי לשקם אותה מההתנהלות העסקית השגויה תחת ההנהלה הקודמת, שפגעה בתוכניותיה לדור 5 וגרמה גם לירידת מניותיה ולכך שאיבדה חמישית מערך השוק שלה. תחת ההנהלה הקודמת הורידה נוקיה את הצפי שלה לרווח ועצרה את תשלום הדיווידנדים לבעלי מניותיה.

באוקטובר האחרון הוא הודיע על אסטרטגיה חדשה, שמתמקדת בארבע קבוצות עסקיות, ואמר, כי "נעשה כל מה שצריך" כדי להוביל בדור 5, תוך שהוא לוקח בחשבון את האפשרות לכבוש נתחי שוק ש"יתפנו" בשל החרם האמריקני על וואווי, שגרם לה לאבד נתחי שוב בארה"ב ובמדינות רבות נוספות ששיתפו פעולה עם הקמפיין של ממשל טרמאפ להדרתה מהשתתפות בפריסת תשתיות דור 5.

"החלטות שיש להן השפעה על העובדים שלנו לא נעשות בקלות", אמר המנכ"ל בהצהרה. "העדיפות הראשונה שלי היא להבטיח שכל אחד שיושפע יקבל תמיכה".

החברה הפינית מעסיקה כרגע 90 אלף עובדים, זאת לאחר שקיצצה אלפי משרות לאחר שרכשה את אלקטל-לוסנט ב-2016. הקיצוצים החדשים אמורים, לפי הערכתה, לחסוך לה הוצאות של כ-600-700 מיליון אירו עד 2023, מחצית מהן כבר ב-2021 כשחלק מן ההוצאות שייחסכו ישמשו להגדלת ההשקעות במו"פ וליכולות עתידיות.

"התוכניות האלה הן גלובליות", ציין המנכ"ל, "וקרוב לוודאי שישפיעו על רוב המדינות. באירופה הודענו כבר לנציגויות העובדים, ואנו ממתינים לביצוע תהליכי ההתייעצות ולהתחיל בקרוב במקומות שזה אפשרי".

במקביל, כאמור, נוקיה מתכננת להגדיל את השקעותיה במחקר ופיתוח ויכולות עתידיות בתחומי דור 5, ענן ותשתיות דיגיטליות. "החברה מעבירה את המיקוד שלה למחקר ופיתוח, שצפוי להוביל לצמיחה ולשולי רווח טובים יותר בעתיד", אמר המנכ"ל.

נוקיה פועלת בישראל תחת הנהלתו של אריק טל. החברה לא דיווחה על השינויים הצפויים בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים