ניצחון לשיאומי בבית משפט: ביטול זמני של איסור השקעות אמריקניות בחברה

שופט פדרלי בבית המשפט בוושינגטון פסק בסוף השבוע על ביטול זמני של ההגבלות שהטיל משרד ההגנה על השקעות ביצרנית הסמארטפונים הסינית. השופט ציין, כי ארה"ב כשלה להציג בצורה משכנעת קשרים של החברה עם הצבא

האם תצליח לשמור על המקום בפסגה גם בחודשים הבאים? שיאומי

ניצחון לשיאומי (Xiaomi) בבית המשפט: שופט פדרלי בבית המשפט בוושינגטון פסק בסוף השבוע על ביטול זמני של ההגבלות שהטיל משרד ההגנה על השקעות ביצרנית הסמארטפונים הסינית. השופט ציין, כי ארה"ב כשלה להציג בצורה משכנעת קשרים של החברה עם הצבא.

"שיאומי היא חברה שנסחרת ציבורית, המייצרת מוצרים מסחריים לשימוש אזרחי, מפוקחת על ידי מועצת מנהלים בלתי תלויה ובעלי מניות, והיא לא קשורה או מפוקחת בצורה מעשית עם גורמים שבבעלות או בפיקוח הרפובליקה העממית של סין או שירותי הביטחון שלה", כתב השופט.

בימיו האחרונים של ממשל טראמפ, פרסם משרד ההגנה האמריקני הודעה על צירוף של חברות נוספות ל"רשימה השחורה" של "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות" ובהן שיאומי, שהיא גם יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם. המשמעות של הגדרתה ככזו היא, שנאסר על גופי השקעה אמריקניים לסחור ולהשקיע בהן. בנוסף, גורמים שכבר מושקעים בה – צריכים להיפטר מאחזקותיהם בשיאומי עד נובמבר 2021.

לאחר ההודעה של משרד ההגנה, הוסרו מניות החברה מבורסות ארצות הברית ואף נמחקו מהמדדים הגלובליים.

בתגובה, הגישה שיאומי תביעה נגד שר ההגנה, לויד אוסטין, ושרת האוצר, ג'נט ילן, בטענה כי חסימת השקעות אמריקניות בנכסיה "תגרום לנזק מיידי שאינו בר-תיקון" ותפגע גם במונטין העולמיים שלה. לדברי החברה, ממשלת ארצות הברית לא סיפקה כל עדות התומכת בטענותיה, שהיא מה שמשרד ההגנה מתייחס כאל "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות", וציינה גם, כי החרם "שולל משיאומי את זכויות החירות והרכוש ללא הליך משפטי נאות".

שיאומי ציינה לאחר ההחלטה, כי היא שבעת רצון מפסיקת בית המשפט, וציינה גם כי היא תבקש להסירה באופן קבוע מרשימת החברות האסורות להשקעה, ותדרוש גם מבית המשפט לבטל את תיוגה כ"חברה סינית קומוניסטית צבאית" באופן קבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים