ימים ספורים לפני שיירד מן הבמה, על הכוונת של טראמפ – שיאומי

כמה ימים לפני תום כהונתו, ממשל טראמפ ממשיך את מלחמתו בחברות הסיניות, והפעם על הכוונת שיאומי, שצורפה ל"רשימה השחורה" של משרד ההגנה של "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות" ● שיאומי: "החברה פועלת לפי החוקים והרגולציה בכל תחומי השיפוט שבהם היא מנהלת את עסקיה... החברה אינה נמצאת בבעלות, או מפוקחת או קשורה לצבא הסיני"

האם תצליח לשמור על המקום בפסגה גם בחודשים הבאים? שיאומי

כמה ימים לפני תום כהונתו, ממשל טראמפ ממשיך את מלחמתו בחברות הסיניות, והפעם על הכוונת: שיאומי (Xiaomi). לאחר החרם הגדול על וואווי (Huawei), פרסם משרד ההגנה האמריקני הודעה על צירוף של חברות נוספות ל"רשימה השחורה" של "חברות סיניות קומוניסטיות צבאיות" ובהן שיאומי, שהיא גם יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם. המשמעות של הגדרתה ככזו היא, שנאסר על גופי השקעה לסחור ולהשקיע בהן. בנוסף, חברות שכבר מושקעות בה – צריכות להיפטר מאחזקותיהן בשיאומי עד נובמבר 2021.

הצו המינהלי מציין, כי "משרד המשפטים נחוש להדגיש את אסטרטגיית הפיתוח האזרחי-צבאי של הרפובליקה העממית של סין, התומכת ביעדי המודרניזציה של צבא שחרור העם באמצעות הבטחת גישתו לטכנולוגיות מתקדמות המפותחות על ידי אותן חברות סיניות, אוניברסיטאות ותוכניות פיתוח, שמוצגות כישויות אזרחיות".

יש לציין, כי ההחרגה של שיאומי שונה מזו של וואווי, שהיא מסובכת ורחבה הרבה יותר, ואוסרת על חברות אמריקניות, או אפילו חברות המשתמשות בטכנולוגיות אמריקניות,  לסחור עם וואווי, אלא באישור מיוחד של משרד המסחר.

בתגובה, שיאומי פרסמה הצהרה שבה היא שוללת לחלוטין את היותה "חברה צבאית סינית קומוניסית".

"החברה מצייתת לחוק ופועלת לפי החוקים והרגולציה בכל תחומי השיפוט שבהם היא מנהלת את עסקיה", נאמר בהודעתה. "החברה חוזרת ואומרת, כי היא מספקת מוצרים ושירותים לצרכים אזרחיים ומסחריים. החברה מאשרת כי אינה נמצאת בבעלות, או מפוקחת, או קשורה לצבא הסיני, והיא אינה 'חברה סינית קומוניסטית צבאית' כפי שמוגדר בצו. החברה תנקוט שורה של צעדים כדי להגן אל האינטרסים שלה ושל בעלי מניותיה. החברה בוחנת את ההשלכות האפשרויות של המצב כדי להבין לעומק את ההשפעה על הקבוצה. החברה תפרסם הודעות נוספות בהתאם לנסיבות".

ראוי לציין, כי על רקע החלפת הממשל בימים הקרובים, מעניין יהיה לראות כיצד יפעל הממשל של הנשיא החדש, ג'ו ביידן, בהקשר לחרמות על חברות סיניות שהפעיל ממשל טראמפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים