הכול אנשים – ונשים; ניסיון אישי

פנינה אלדי, סמנכ"לית המוצרים והשיווק של אמת מיחשוב, משתפת אותנו מניסיונה בן שני העשורים בתעשייה, ומזכירה לנו עד כמה חשוב ומועיל לשלב יותר נשים בחברות ההיי-טק - ובכלל

08/03/2021 16:10
פנינה אלדי, סמנכ"לית חטיבת מוצרים ושיווק באמת מיחשוב. צילום: ניב קנטור

אני עובדת בתעשיית המחשוב מזה שני עשורים. בתקופה הזאת, ראיתי את התפתחות מעמד האישה בעולם ההיי-טק ואת החשיבות שחברות רבות הולכות ומבינות בשילוב נשים בתפקידים שונים, בהם בכירים.

בשבע השנים האחרונות אני עובדת באמת מיחשוב, מחברות ה-IT הוותיקות והבולטות בישראל. כיום אני משמשת כסמנכ"לית חטיבת המוצרים והשיווק של החברה. במאמר זה, אני מעוניינת לשתף אתכם בניסיוני ובדברים שלמדתי – בפן של המחשבים ובעיקר בפן של האנשים, והנשים.

אני מובילה צוות מקצועי של מנהלי מוצר ושיווק בתפקיד דינמי, שהתפתח עם הזמן. לב התפקיד הוא הקשרים בין אנשים. לצד זאת, הוא מתאפיין ברבדים עסקיים שונים, הכוללים עבודה מאתגרת עם היצרנים ועם החטיבות השונות באמת מיחשוב, יצירת קשרים ושיתופי פעולה עם חברות גדולות בארץ ובחו"ל וכמובן, הגדלת ההכנסות והרווחים של החברה. התפקיד הזה צמח מהאני מאמין שלי, שהוא פיתוח המצוינות המקצועית והבינאישית ב-א.מ.ת, תרתי משמע.

יצירת הקשרים העסקיים והאישיים במסגרת זו מסייעת לנו, כארגון, "להרגיש את השוק" טוב יותר ולפתח יכולות "ניבוי" של טרנדים עתידיים. זה מלווה בהרבה מאוד חשיבה מחוץ לקופסה.

לאורך כל הקריירה שלי זכיתי לעבוד בארגונים מדהימים ולצד קולגות ומנהלים, שנתנו בי אמון ואפשרו לי לגדול ולהתפתח. את הגישה הזו, "מורשת הקרב" שלמדתי מהם – ובעצמי, אני מיישמת כיום, עם הצוות שלי. הגישה הזאת נתמכת על ידי מחקרים רבים בתחום משאבי האנוש, שמעידים על כך שהיכולת של מנהלים ומנהלות לתת אמון בעובדים ובעובדות שלהם.ן, לעודד אותם.ן להתפתח בממדים האישי והמקצועי, ולתת להם.ן את הכלים להגדיל ראש, להעז, לחשוב ביקורתי ולרוץ קדימה – מיטיבים מאד עם האושר של עובד.ת ממקום העבודה שלו.ה, אבל לא רק. גם הארגון נהנה מכך, וגישה זו תורמת להצלחתו פי כמה וכמה מההשקעה, כך שזה מצב של Win-Win.

קצת על נשים בהיי-טק

היום (ב') חל יום האישה הבינלאומי ובהקשר לכך, אין ספק שנוכחות של יותר נשים בתעשייה, מכל המגזרים ובאופן מגוון, משפיעה משמעותית על הארגון וצמיחתו. מחקרים מראים זאת. מחויבות למקום העבודה, יחסים בינאישיים מעולים, פתרון בעיות ומשברים, חשיבה "עם רגליים על הקרקע", יוזמה, תכנון מקיף, תיאום וקישור בין מספר גורמים, מולטי טאסקינג ונחישות הם רק חלק מסט הכישורים של נשים ככלל ושל אימהות עובדות בפרט. השקעה רבה יותר בחינוך ובהסללה של נשים למקצועות ההיי-טק וה-IT לתפקידים מקצועיים, ניהוליים ועסקיים תסייע להמשך צמיחתו של התחום ותשפיע לטובה על הכלכלה של ישראל.

אני גאה לקחת חלק בפעילות אמת מיחשוב – לא רק ביום האישה הבינלאומי, אלא בכל השנה. לא רק כי מדובר באחד מארגוני ה-IT המובילים בישראל, ששותף בפרויקטים מתקדמים ומורכבים טכנולוגית, שמשפיעים על תשתיות הליבה של המדינה, אלא גם כחברה שמיישמת מדי יום את ערכי הגיוון וההכלה, וככזו שמעצימה, מטפחת ותומכת בעובדים ובעובדות שלה.

רוצים.ות גם אתם.ן לפעול בנושא? אני מזמינה אתכם.ן אתכן ליצור איתי קשר, לחלוק ולשתף – איך אתם.ן מצעידים.ות את החברה שלכם.ן קדימה ומשלבים יותר נשים בפעילות הארגון. כשמדובר בעשייה בסביבה חדשנית, דינמית ותחרותית, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפספס אותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים