חזרה לשגרה על גב המצוינות וההצטיינות ב-IT

טקס מצטייני המיחשוב המסורתי - שיהיה הטקס הפיזי הראשון אחרי קיפאון הקורונה - ממחיש את תפישת המצוינות אשר לא פסקה בזמן המגיפה, ומלמדת שהצטיינות אינה חד-פעמית והיא חזקה גם מאירועים בלתי צפויים כזה שפקד אותנו בשנה האחרונה

חזרה לשגרה בזכותן. המצוינות והצטיינות ב-IT. צילום אילוסטרציה: BigStock

אתמול (ב') פרסמנו ידיעה משמחת על תחילת החזרה לקיום כנסים פיזיים, בעקבות פתיחה חלקית של עולם התרבות והכנסים. 

הכנס הראשון שיהיה במתכונת זו, הוא אירוע הכתרת מצטייני המיחשוב והמנמ"רים המצטיינים לשנת 2020. זהו האירוע המסורתי המרכזי של ענף ה-IT, המתקיים כמעט כבר שני עשורים. בשנה שעברה עוד הספקנו לערוך כנס פיזי רגיל בהשתתפות מאות אנשים, עם כל סממני האווירה החגיגית שנלווים לטקסים אלו. עד לפני כמה ימים, נערכנו לקיים גם את הכנס הזה, כמו את עשרות הכנסים בשנה האחרונה, באופן וירטואלי בזום. אבל החלטת הממשלה להתחיל לפתוח את המשק לענפים מסוימים, אפשרה לנו לקיים את הטקס השנה באופן פיזי, אם כי בצורה חלקית.

ב-9 במרץ, על פי מה שידוע עד כה, ניתן יהיה לקיים אירוע עדיין בקפסולות, וללא קהל באולם. ולכן הפתרון היצירתי שאנו נאמץ, כפי שקראתם בידיעה שפרסמנו אתמול, הוא שהזוכים מטעם הארגונים בקטגוריות השונות, יוזמנו לאולם איסט בת"א, ויקבלו את התעודות בשידור חי, שיצולם וישודר בזום לכל הקהל ולכל מי שיירשם. תהיה זו אחת ההפקת היותר יפות ומאתגרות שלקחנו על עצמנו, אשר מתכתבת עם הנושא של האירוע הפיזי: מצוינות וחדשנות.

השנה הוגשו לתחרות מספר שיא של פרויקטים שבוצעו בארגונים בכל המגזרים במשק, בכל הקטגוריות. העובדה הזו הוכיחה את מה שאנו טוענים תמיד בהקשר של התחרות והצטיינות: מצוינות אינה חד-פעמית, היא דרך חיים, היא חלק מהדי. אן. איי של כל ארגון חפץ חיים, והיא חזקה מכל אירוע בלתי צפוי, כמו הקורונה.

חוזרים לכנסים הפיזיים, פנים מול פנים. IT Awards 2020

חוזרים לכנסים הפיזיים, פנים מול פנים. IT Awards 2020

קטגוריה מיוחדת שנוספה השנה: פרויקטי קורונה

כמעט כל הפרויקטים בוצעו בשיא תקופת הקורונה, בשנה שעברה, בימי הסגרים והתחלואה הקשה. המשותף לכל הפרויקטים האלו משקף את המצוינות האישית והארגונית של כל מחלקות ה-IT בכל החברות, בממשלה וברשות. תוך ימים אחדים המנמ"רים בארגונים העבירו את העובדים של הארגון לעבודה מרחוק. בחלק מהארגונים מדובר במאות ואלפי עובדים, כאשר המשמעות היא גם לוגיסטית – אספקת מחשבים וכלים שיאפשרו לעובדים לעבוד מהבית – וגם ברמה הניהולית, שתאפשר המשכיות תפקודית, הן בעסקים הן במכירות והן בשירותים לאזרח. הפרויקטים האלו הוגשו לקטגוריה מיוחדת שהוספנו השנה, והיא פרויקטי קורונה.

אין ספק שהפנדמיה האיצה את המעבר לשירותים דיגיטליים בכל הערוצים בכל חלקי החברה הישראלית. אפשר לומר במבט לאחור כי בזכות העובדה שחלק גדול מהארגונים כבר ביצעו תהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית בטרם מועד הם נכנסו בצורה חלקה יותר לקורונה, מאשר ארגונים שהיו להם תכניות לבצע מהלכים דיגיטליים, אבל לא תעדפו אותם.

הפרויקטים שהוגשו לתחרות כללו מאפיין נוסף של שנת הקורונה: מחלקות ה-IT לא עצרו פרויקטים. לאחר שהתיישרו עם ההיערכות לשגרת העבודה החדשה, שהפכה ל"נורמל" כפי שמכנים זאת, מרבית המנמ"רים דחפו לכך שתכניות העבודה שנעשו בתחילת 2020, זמן קצר לפני פרוץ הקורונה, יתקדמו לפי הלו"ז שנקבע. בחלק מהמקרים מדובר בפרויקטי תשתית ארוכי טווח, חלקם פרויקטים שכבר היו בשלב התחלתי ולא ניתן היה לעצור אותם. במידה מסוימת שגרת הקורנה, ששלחה הרבה עובדים לעבוד מהבית, אפשרה לבצע פרויקטי שדרוג תשתיות פיזיות במשרדים עצמם, דבר שלא מתאפשר בשגרה כאשר כולם עובדים במשרד. הפרויקטים האלו שולבו בקטגוריות המסורתיות של התחרות, כגון טרנספורמציה דיגיטלית, בידול תחרותי, מפעלים חכמים, BI, מעבר לענן, שו"ב ועוד.

בשלב השיפוט הפרונטלי של עשרות הפרויקטים שהגיעו לגמר נכללו גם פרויקטים שהתרומה שלהם חרגה מעבר לתרומה הישירה לארגון. ביניהם נזכיר שניים בולטים, שריגשו את השופטים: העלאת מאגר סרטים של הסינמטק לפלטפורמות דיגיטליות, כדי להחזיר ולו באופן חלקי את חוויית הצפייה בסרט באכסניה המיוחדת הזו. ופרויקט אחר, לכאורה לוגיסטי, שהעלה זרקור על משהו אנושי – מדובר באחד הפרויקטים של חברת יו פי אס ישראל, שפיתחה מערך קליטה, שיגור ואספקה אישית של הקנאביס הרפואי לאלו שזכאים לקבל אותו על פי החלטת משרד הבריאות. זהו מבצע מורכב ורגיש, שמחלקת הדיגיטל ומערכות המיחשוב של יו פי אס פיתחה במיוחד. החברה זכתה במכרז של הממשלה, והיא מבצעת אותו בימים אלו.

כמובן שאי אפשר היה שלא להתרגש מפרויקטים שהוצגו על ידי ארגוני הבריאות, להם נצדיע במיוחד בטקס עצמו, בחודש מרץ.

שלל הפרויקטים גם מחזק את ההערכה כי הקורונה העלתה בכמה דרגות את הערך של ה-IT בארגונים. הנהלות הפנימו את הקריטיות של תפקיד המנמ"ר והארגון שלו, והביקוש הער לפרויקטים דיגיטליים מצד ארגונים, שלא היו מוכנים לעידן הדיגיטלי קודם לכן, יימשך ככל הנראה גם בשנת 2021, וכנראה יהווה את האפקט של אחרי הקורונה. ארגונים הודיעו כי אין בכוונתם לצמצם את תקציבי ה-IT שגדלו בשנה שעברה, כי הם מבינים שמדובר במערכים קריטיים, שיכינו אותם טוב יותר לכל מקרה של אירועים בלתי צפויים כמו הקורונה, שחלילה אם יחזרו שוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים