מד סוכר שמתחבר לנייד – כדי לנהל טוב יותר את המעקב

סכרת היא מחלה נפוצה שבגללה רבים מנהלים מעקב צמוד אחר ערכי הגלוקוז בדמם דרך דקירת האצבע ומדידה עצמית של הערכים, לפעמים מספר פעמים ביום ● לנוחותם מציע Instant Accu-Chek של חברת רוש חיבור נוח לסמארטפון ומספר תכונות מתקדמות

מד סוכר חדש של רוש. צילום: יח"צ חו"ל

כשחושבים חכם, או על מודרניות דיגיטלית מתקדמת, מגיעים ברמה הצרכנית בדרך כלל לגבולות האוזניות האלחוטיות נטולות החוטים, ואולי לשעון או רצועת ספורט. כל מה שמעבר כבר נחשב לרציני מדי, או לפחות שימושי, מכדי להתייחס אליו באופן מהותי.

אבל האמת היא שכשבודקים מקרוב יש הרבה מאוד דברים שהמודרניזציה הדיגיטלית לא פסחה עליהם, ולא תמיד מדברים אודותיהם בגלל מיעוט יחסי של משתמשים, או אנשים שהנקודה המסוימת מתייחסת אליהם. אבל חולי סוכרת יש הרבה, לרוע המזל. לא אכנס כאן כמובן לסיבות, אבל בגדול הרבה מאוד חולי סוכרת – שיחד עם השמנה נחשבת לסוג של מגיפה בפני עצמם – מכירים את התהליך היומיומי בו מנקבים את האצבע כדי לחלץ ממנה טיפת דם ראויה, על מנת לבדוק מה רמת הגלוקוז, ובהתאם לכך לדעת מה הטיפול שהם זקוקים לו.

מדידת הגלוקוז בדם. פעולה יומיומית בסכרת. צילום אילוסטרציה: BigStock

מדידת הגלוקוז בדם. פעולה יומיומית בסכרת. צילום אילוסטרציה: BigStock

לכאורה המרחק רב בין המעשה הזה, שנעשה באמצעות מד סוכר, לבין דיגיטליות לשמה. אבל Instant Accu-Chek של חברת רוש (Roche) מוכיח שאם יש מעט יצירתיות, אז אפשר בהחלט לגשר על הפער. ובמקרה הנדון, מדובר בהוספת רכיב בלוטות' למד הסוכר – ואם יש בלוטות', אז אפשר לקשר אותו לטלפון כדי להעביר נתונים, ואני בטוח שהדמיון המודרך שלכם כבר יכול להשלים כרגע את הפרטים.

אפשר להשתמש ב-Instant Accu-Chek בתפקידו כמד סוכר, וזה אומר לחבר אליו את הטסטר המתאים, ולהרוות אותו בטיפת דם כדי לראות מה המצב. לפי החברה, הטסטרים התאימים למד הזה מציעים ספיחה טובה ורחבה יותר, והתוצאה מתקבלת במהירות רבה יותר – תוך פחות מארבע שניות, כשהמד יודע לשמור ממוצע של שבוע, 30 יום ו-90 יום, ובסך הכל לאחסן בזיכרון למעלה מ-700 בדיקות אותן ניתן להעביר לטלפון או למחשב – באמצעות חיבור microUB מיושן, שנמצא בצד המכשיר, ומאפשר להעביר את הנתונים לכל יישום תומך.

חבל שהמד מבוסס על סוללות מתכלות, ואי אפשר באותה עת גם להטעין אותו, וזו אולי מחשבה לקראת הדור הבא שלו.

אבל, כאמור, בעולם דיגיטלי אמיתי, בו הטלפון שולט, מה שעניין אותי זה החיבור בין המד לטלפון. לרוש עצמה יש אפליקציה תומכת בשם ACCU-CHEK Connect App, אך היא ממש לא עובדת כל כך טלפון. למעשה, אם החיבור הזה כדי לקרוא את נתוני הבדיקות בטלפון חשוב לכם, בידקו האם הטלפון שלכם נתמך לפני הרכישה.

אבל כשזה עובד, זה בהחלט עובד היטב, וזה הופך לחפיץ מודרני לכל דבר ושימושי מאוד – במיוחד, כאמור, למי שבאמת זקוק למעקב כמה פעמים ביום. הצימוד קל והוא כולל הכנסת מספר פין ייעודי, שנצא בצד האחורי של מד הסוכר. הצימוד הזה גם מכוון את השעה ואת התאריך במד הסוכר עצמו, וזה חלק מהנתונים שנשמרים בכל בדיקה.

במד עצמו, ברגע שמדליקים אותו, חיבור הבלוטות' נכנס לפעולה, וברגע שמבצעים מדידה והיא נרשמת במד עצמו, היא נרשמת גם באפליקציה, וזה באופן בסיסי על מה שצריך לעשות.

לא אכנס כאן לפירוט לגבי האפליקציה, אבל על כל מדידה אפשר לבצע עוד כמה רישומי נתונים, וכמובן שיש גרף שמאפשר לבצע מעקב ויזואלי אחרי המצב.

Instant Accu-Chek כבר נמכר במכבי תמורת 30 שקלים, כשכל קופסה של 50 טסטים עולה 10 שקלים. בכללית המחירים הם 60 ו-11 שקלים בהתאמה. באתר של היבואנית, דין דיאגנוסטיקה, 60 שקלים עד סוף החודש ולאחר מכן 99 שקלים, וחבילת טסטים ב-100 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים