גם עוף מתורבת: מיט-טק הישראלית רכשה את פיס אוף מיט הבלגית

תעשיית הבשר המתורבת בארץ מתרחבת ומתחזקת עוד יותר, עם המיזוג שכרוך ברכישת כלל הון המניות (100%) של הנרכשת - המתמחה בתחום מוצרי העוף המתורבת - תמורת 15 מיליון יורו במזומן ובמניות הרוכשת

מיזוג עם יצרנית עוף מתורבת בלגית. מיט טק

מיט-טק (MeatTech), חברה לייצור מוצרי בשר מתורבת למאכל, המפתחת את הדור הבא של מוצרי מזון מבוססי טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית תלת-ממדית, מדווחת על השלמת רכישת כלל הון המניות (100%) של חברת פיס אוף מיט (Peace Of Meat) הבלגית, חלוצת ייצור בתחום מוצרי עוף מתורבת, תמורת 15 מיליון יורו במזומן ובמניות של מיט-טק.

בהתאם להסכם הרכישה, שילמה מיט-טק מחצית מהתמורה בתשלום מיידי והיתרה תשולם בכפוף לעמידת    של החברה הנרכשת באבני דרך טכנולוגיות שנקבעו על פני תקופה של כשנתיים. עוד סוכם, כי שדרת הניהול של פיס אוף מיט תמשיך לכהן בתפקידה, כדי להוביל את תהליך הפיתוח.

לאחרונה הצליחה פיס אוף מיט לגדל תאי עוף בביו-ריאקטור, שלב קריטי בפיתוח טכנולוגיית ייצור של מוצרים מתורבתים בהיקפים מסחריים, וצעד נוסף בהתקדמות קבוצת מיט-טק לפיתוח יכולת גידול תעשייתית של שומן עוף מתורבת.

ההצלחה בניסוי של החברה הבת מצטרפת לדיווח של מיט-טק על הדפסת תרכובת שומן בקר מתורבת, אשר גודל ופותח מתאי גזע במעבדות החברה. היא פיתחה טכנולוגיה ייחודית לייצור שומנים מן החי מעוף וברווז, באמצעות ריבוי בביו-ריאקטורים, המבוססת על תאי גזע, וזאת ללא פגיעה בבעלי חיים.

יתרום להפחתת והפסקת סבל החיות בתעשייה. בשר מתורבת. צילום אילוסטרציה: BigStock

יתרום להפחתת והפסקת סבל החיות בתעשייה. בשר מתורבת. צילום אילוסטרציה: BigStock

מוצרי מזון היברידיים – שילוב חלבון מהצומח עם שומן מתורבת מהחי

יישום הטכנולוגיה הראשון צפוי במוצרי מזון היברידיים, המשלבים חלבון מן הצומח עם שומן מתורבת מן החי, במטרה לספק לתחליפי בשר תכונות של "בשרניות" (טעם ומרקם) הקרובה יותר למוצרי בשר מסורתיים. כבר בוצעו מספר בדיקות טעימה, להדגמת הפוטנציאל של השומן המתורבת של פיס אוף מיט לשדרוג טעמם של מוצרים מבוססי חלבון מן הצומח.

מיט-טק מעריכה כי ייתכן שהמוצרים ההיברידיים הראשונים המבוססים על הטכנולוגיית פיס אוף מיט יתחילו להיכנס לשוק כבר בשנת 2022.

מעבר למוצרים היברידיים, השומן המתורבת צפוי להוות רכיב במוצרים נוספים (לא בהכרח אכילים) המכילים שומן, ורכיב משולב בטכנולוגיית ההדפסה של מיט-טק, בכדי לייצר רקמה מודפסת.

מיט-טק מסרה כי היא פועלת ליצירת סינרגיה וערך מוסף לשוק המזון, בייצור מתקדם של בשר מתורבת, תוך שיפור רווחת בעלי החיים ועמידה בביקוש העולמי הגובר לבשר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים