משקיעים באמזון לחברה: הפסיקי להתערב בהצבעה לאיגוד העובדים

קבוצה של יותר מ-70 משקיעים - המחזיקה באופן קולקטיבי במניות החברה בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר - שלחה מכתב אל הענקית מסיאטל ● המשקיעים דורשים שהחברה תחדל מהמהלכים שהיא מבצעת כדי לסכל את התאגדות עובדים שעל הפרק באלבמה

נקנסה באירופה. אמזון. צילום: BigStock

קבוצה של יותר מ-70 משקיעים של אמזון (Amazon) דורשת מענקית הקמעונאות אונליין להפסיק להתערב ולהפריע להצבעה על התאגדות עובדים של מועסקי מחסניה באלבמה, כך על פי דיווח של הפייננשל טיימס.

כזכור, 6,000 עובדי מרכז ההגשמה של החברה ב-בסמר שבאלבמה החליטו לשקול להתאגד ב-2020, אלא שדרכם אל ההצבעה אשר תקבע האם הדבר יקרה הייתה רצופה בהפרעות מטעם מעסיקתם.

המהלך העיקרי של הענקית מסיאטל היה פנייה למועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב, ה-NLRB – אשר תמכה בעובדים מראשית כוונתם להתאגד – בבקשה לעצור את ההצבעה על השאלה האם התאגדות עם איגוד הקמעונאות, הסיטונאות וחנויות הכלבו, ה-RWDSU, רצויה למרבית העובדים. אמזון התקוממה נגד ההליך בתוך הישענות על סוגיית ההצבעה בדואר (בשל הקורונה) ולא ההצבעה הפיזית, ובטענה כי זו לא קבילה לצורך המהלך התקין. אלא שה-NLRB דחתה בשבוע שעבר את הניסיון לסכל את התאגדות העובדים, והתירה את ההצבעה, שהחלה השבוע (ב') ותימשך עד ה-29 במרץ. עובדי המחסן החלו בהצבעה בדואר – הראשונה לאיגוד במתקן אמזון בארה"ב מאז 2014 – ואם יבחרו להתאגד, זה יהיה האיגוד המקומי הראשון לעובדי הענקית מסיאטל.

אמזון מצידה דווקא ניסתה לצייר את התנגדותה להצבעה ב-בסמר ככזו הנובעת מדאגה כנה להליך, ומרצונה שייצלח. "המטרה שלנו היא שכמה שיותר עובדים שלנו יצביעו, ואנחנו מאוכזבים מההחלטה של ה-NLRB לא לספק את הפורמט ההוגן והיעיל ביותר להשגת השתתפות עובדים מקסימלית", אמרה דוברת אמזון, מריה בושטי, בהצהרה שפרסמה החברה ביום ו'. "אנו נמשיך להתעקש על צעדים לבחירה הוגנת, המאפשרים לשמוע את רוב קולות העובדים שלנו".

העובדים שוקלים להתאגד. מחסן של אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

העובדים שוקלים להתאגד. מחסן של אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

לחץ נגדי ממשקיעים – להתאגד זו זכות אדם בסיסית

קבוצת המשקיעים של אמזון, אשר פנתה אליה במכתב ובו דרישה להפסיק לחבל במאמצי האיחוד, מחזיקה באופן קולקטיבי במניות החברה בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר. הקבוצה כוללת מבקרים פיננסיים (comptrollers) ממדינת ניו יורק וכן מהעיר ניו יורק, וכן את BMO Global Asset Management, את מועצת הפנסיות של הכנסיה האנגלית ואת Folksam and Ohman Fonder משבדיה.

לפי הטיימס, במכתבם המשקיעים הצביעו על "עקרונות זכויות האדם" המוצהרים של אמזון, הכוללים הכרזה על כיבוד זכויות העובדים להצטרף או לא להצטרף לאיגוד עובדים "ללא חשש מנקמה, הפחדה או הטרדה".

אמזון ידועה במאמציה לסכל איגוד של עובדים, ואף הרחיקה לכת והעסיקה, לפי דיווחים שונים, בלשים כדי לפקח ולבלום מאמצים לאיגוד שאירעו בעבר. החברה הואשמה גם בפיטורים בלתי חוקיים של אנשים שתמכו בהתאגדות דומה.

בכל הכרוך בהתאגדות הצפויה ב-בסמר, אמזון הפעילה על העובדים באלבמה לחץ עז להצביע נגד האיחוד, כשלמשל תלתה מודעות נגד המהלך בשירותים ברחבי המתקן, כך על פי התקשורת העולמית.

אלא שכעת החברה סופגת לחץ בעצמה ממשקיעים, באקט שיכול לשנות את התנהלותה.

"המשקיעים של אמזון צופים בזמן שהעובדים הללו מבקשים להתארגן למען בריאות, בטיחות והגנה", אמר הבקר הפיננסי מהעיר ניו יורק, סקוט סטרינגר. "יש כוח באחדות שלהם וכוח בעבודה, ויש להם את תמיכתי המלאה בזמן שהם נלחמים למען מקום עבודה בטוח והוגן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים