סיילספורס הודיעה: חלק ממועסקיה יכולים לעבוד מהבית באופן מלא

בנוסף להחלטה זו, ענקית הטכנולוגיה הצהירה בפוסט שפרסמה כי "יום העבודה מתשע עד חמש מת", והוסיפה: "זה כבר לא הגיוני לצפות מהעובדים לעבוד במשמרת של שמונה שעות… העובדים זקוקים לגמישות כדי להצליח"

סיילספורס.

חברת סיילספורס (Salesforce) הפכה לענקית הטכנולוגיה האמריקנית האחרונה שנוקטת בשינוי רדיקלי בכל הקשור במקום שממנו הצוותים שלה יכולים לפעול, והודיעה כי חלק מהעובדים יוכלו לעבור לעבוד מהבית במשרה מלאה וללא הגבלת זמן.

חברת התוכנה לניהול קשרי לקוחות (CRM) בישרה על החלטתה זו בפוסט שהעלתה לבלוג שלה אתמול (ג'). קדמו לה בהודעה דומה הענקיות מיקרוסופט (Microsoft) ופייסבוק (Facebook), כשהענקית גוגל (Google) בישרה לעובדיה שהם יוכלו להמשיך לעבוד מרחוק עד ספטמבר 2021 לכל הפחות.

בפוסט של סיילספורס, שכותרתו "עתיד העבודה: יצירת מקום עבודה טוב ביותר מכל מקום, לכולם", נכתב כי "יום העבודה מתשע עד חמש מת". כן הובהר בו שלפי התובנות האחרונות של החברה, נדרשת גמישות בלוחות הזמנים של העבודה, עקב רוח התקופה ומגיפת הקורונה. לפיכך החברה אמרה שתעניק לעובדים יותר אוטונומיה בקביעת סדר יומם.

ברנט היידר, הממונה על תחום כוח האדם בסיילספורס, כתב בפוסט: "בעולם שלנו, שתמיד מחובר ותמיד זמין, כבר לא הגיוני לצפות מעובדים לעבוד במשמרת של שמונה שעות ולעשות את עבודתם בהצלחה". היידר הוסיף כי "בין אם יש לך צוות עולמי שעליו להתנהל בין אזורי זמן, תפקיד מבוסס פרויקט שהוא עמוס יותר או איטי יותר בהתאם לעונה, או פשוט צורך לאזן בין חובות אישיות ומקצועיות לאורך כל היום, העובדים זקוקים לגמישות כדי להצליח".

עבודה מרחוק בימי קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

"העובדים שלנו הם האדריכלים של האסטרטגיה הזו"

היידר הגדיר שלוש קטגוריות שונות לעבודה: גמישה (היברידית), מרוחקת לחלוטין, ומשרדית. 

בנוגע לעבודה מרחוק באופן מלא כתב היידר ש-"עבור עובדים שאינם גרים בסמוך למשרד או בעלי תפקידים שאינם דורשים משרד – הם יעבדו מרחוק במשרה מלאה".

במצב הגמיש שהגדיר, עובדים יוכלו להגיע למשרד יום עד שלושה ימים בשבוע, ובדרך כלל רק לצורך "שיתוף פעולה בצוות, פגישות עם לקוחות ומצגות".

המצב ההיברידי יהיה ככל הנראה המאפיין העיקרי של עבודת מרבית מועסקי סיילספורס, ואולם תהיה גם עבודה מהמשרדים שתבוצע על ידי "האוכלוסייה הקטנה ביותר בכוח העבודה שלנו", כך לפי היידר שהסביר כי אלו יהיו מי שתפקידם מחייב הימצאות במשרדים בין ארבעה ל-חמישה ימים בשבוע.

"העובדים שלנו הם האדריכלים של האסטרטגיה הזו, והגמישות תהיה המפתח בהמשך," הבהיר היידר. "באחריותנו כמעסיקים להעצים את אנשינו לבצע את העבודה במהלך לוח הזמנים המתאים ביותר להם ולצוותיהם, ולספק אפשרויות גמישות שיעזרו להם להפוך לעוד יותר פרודוקטיביים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים