אינטל יוצאת לקרב: טוענת שמעבדיה עוברים את ה-M1 של אפל ב-"מבחני מציאות"

מעבדי ה-Core שלה מהדור ה-11 ניצחו את מעבד ה-M1 של המתחרה בכל "מבחני המציאות" שאינטל העבירה אותם בהם

המעבד של אפל, ה-M1. צילום מסך (ארכיון): נחמה אלמוג

מאז ההשקה של מעבדי ה-Core מהדור ה-11 של אינטל, שהחברה כינתה אותם בשם הקוד Tiger Lake, היא משקיעה מאמצים רבים להראות שהם טובים יותר מהמעבד החדש של אפל, ה-M1. חברת התפוח השיקה את המעבד החדש שלה בנובמבר האחרון, ומאז הוא שובץ בשלושה ממחשביה: ה-MacBook Air, ה-MacBook Pro עם מסך 13 אינץ' וה-Mac Mini.

כפי שצוין באתרים רבים, ובמיוחד באתרים טכנולוגיים מובילים, אינטל תוקפת את ה-M1 בכל החזיתות האפשרויות, תוך ניסיון לקעקע את הסקירות, שטענו שזמן העבודה והביצועים של המעבד החדש מבית אפל טובים יותר מאלה שהיא מציעה. אינטל עושה את זה תוך שימוש במבחנים רבים שאותם היא מציגה כמציאותיים. כך, למשל, היא הציגה שקופית שמראה שמול הטענה של אפל שה-MacBook Air מגיע עם המעבד החדש ל-18 שעות של עבודה, בפועל הוא מגיע למעט יותר מ-10 שעות – כמו מחשב PC שמבוסס על Core i7-1165G7 בפלטפורמת ה-Evo של אינטל.

כן טוענת ענקית השבבים שהתגובתיות של מחשבים שעומדים בתקן ה-Evo שהיא הגדירה טובה יותר מזו של מה שמציעים מחשבי אפל, כולל בכ-25% מתרחישים מציאותיים שונים – שאותם, כמובן, הגדירה אינטל – כמו התחלת שיחה בזום.

"זה אודות החיים האמיתיים"; האמנם?

אינטל מקפידה לכל אורך המתקפה החזיתית שלה על אפל להזכיר את המשפט "זה יותר ממבחנים, זה אודות החיים האמיתיים". כך, למשל, היא טוענת תוך שימוש בו שבדפדפן כרום, המעבדים שלה מאפשרים לבצע פעולת שיפור תמונה עד פי שלושה מהר יותר לעומת ה-M1, פעולת יצוא של מסמך לקובץ PDF במהירות גבוהה יותר פי 2.3 והרצת גרסאות טבעיות של Premiere Pro עד פי 1.7 מהר יותר מהמתחרה.

באופן לא מפתיע, אינטל מציינת רשימה ארוכה של משחקים שמעבדיה החדשים בדור ה-11 מריצים ברמה גבוהה יותר, תוך שימוש בשבבים הגרפיים Iris Xe שלה. בין היתר, היא מציינת משחקים שבכלל לא יכולים לרוץ במחשביה של אפל.

עוד ציינה אינטל את היכולת של מחשבים המבוססים על מעבדיה לתמוך בחיבור לכמה מסכים חיצוניים בו זמנית מול מסך אחד בלבד במקרה של M1, והדגישה שרק מחשבים שלה תומכים בתצורת 2-ב-1 עם מסך מגע – אבל זה לא חדש.

בסך הכול שלחה אינטל לאתרים כמה עשרות שקופיות שמרכיבות מצגת אחת ארוכה של אמירות ומספרים. גם אם בחלק מהמקרים היא הוכיחה נקודה לזכותה מול מחשבי ה-M1 של אפל, היא הוכיחה בכך יותר מכל שהיא רואה נתיב שמוביל להתנגשות ישירה במכירות בין שתי החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים