התאבד כי האמין שהוא בחובות – הוריו תובעים את רובין הוד

ההורים של אלכס קירנס בן ה-20 מקליפורניה הגישו תביעה בטענה שאפליקציית המסחר במניות מהווה מלכודת למשקיעים חסרי ניסיון ● בנם התאבד בקיץ, אחרי שהיה משוכנע בטעות כי הפסיד כסף גדול בהשקעותיו, ולא זכה למענה ותמיכה מהחברה

והירוק שלה ירוק מאוד. רובין הוד. צילום אילוסטרציה: BigStock

אפליקציית רובין הוד (Robinhood) והחברה שמאחוריה ספגו אתמול (ב') תביעה מטעם משפחתו של אלכס קירנס בן ב-20 מקליפורניה. קירנס התאבד בקיץ האחרון, אחרי שראה יתרה שלילית אדירה בחשבונו והיה משוכנע כי מדובר בהפסדי ענק שלו.

משפחתו תבעה את יישום התיווך למסחר בניירות ערך בגין מותו, משום שלדבריה רובין הוד היא יישום ש"טורף סוחרים חסרי ניסיון" וכיון ש"התקשורת המטעה" של החברה גרמה לאלכס להיבהל לשווא, מה שהוביל בסופו של דבר למותו הנורא.

"המקרה הזה מתמקד בטקטיקות ובאסטרטגיה האגרסיביות של רובין הוד לפתות משקיעים לא מנוסים ולא מתוחכמים, כולל אלכס, לקחת סיכונים גדולים עם הבטחה לרווחים מרתקים", נאמר בלשון התביעה. "התחבולות האגרסיביות של רובין הוד למשוך לקוחות צעירים, בשילוב עם ההתעלמות הבוטה מחובת הזהירות שלה כלפי לקוחותיה, יוצרים פצצת זמן שנועדה להוביל לסוג הטרגדיה שקרתה לאלכס", המשיכו התובעים בתלונתם.

בסך הכל יתרה שלילית זמנית

התאבדותו של קירנס ביוני שעבר אירעה לאחר שהמשקיע הצעיר קיבל הודעה מהיישום כי הסחר באופציות מצידו הביא להפסד של 730,000 דולר, וכי עליו להפקיד מיידית כ-178,000 דולר בכדי לסגור את משיכת היתר שלו. לפי הדיווחים, משום שלאלכס לא הייתה כל דרך לשלם סכום כזה, והוא פחד שמשפחתו תיאלץ לשלם את הכסף במקומו, הוא פשוט רכב על אופניו מול רכבת דוהרת וכך סיים את חייו.

הטרגדיה של משפחת קירנס התעצמה כשלאחר מותו נודע שההפסד לכאורה שהביא אותו לשים קץ לחייו היה בסך הכל יתרה שלילית זמנית, עקב פעילות סחר בלתי מסודרת.

בתביעה נאמר כי קירנס עשה שלושה ניסיונות ליצור קשר עם שירות הלקוחות של רובין הוד בנוגע למאזן השלילי שלו, אולם לא זכה למענה שירגיע אותו. לדברי המשפחה, רובין הוד לא סיפקה לאלכס ולמשקיעים האחרים דרכה מספר טלפון של תמיכת לקוחות, והודעות האימייל של קירנס לחברה קיבלו רק תשובות אוטומטיות. יממה לאחר מותו שלחה לו האפליקציה הודעת דוא"ל אוטומטית לפיה החשבון אוזן והוא לא חייב דבר.

במכתב ההתאבדות שלו האשים קירנס את רובין הוד בכך שהיא אפשרה לו להשקיע בסיכון רב מדי. התביעה מאשימה את רובין הוד ב"התנהלות פזיזה" שגרמה למותו של קירנס, בטענה שהחברה מזמנת פעילות קלה לסוחרים מתחילים שברשותם מעט כסף ומעט ידע בהשקעות, ומאפשרת להם לבצע עסקאות ענק, בתוך שהיא מספקת תמיכה לקויה בלקוחות.

הבטחות להשתפר שלא התממשו בפרשת הרצת המניות

בקיץ, בתגובה למקרה הטרגי לאחר שהתרחש, ציינה רובין הוד בהודעה לעיתונות כי מעתה תשקול קריטריונים נוספים, כמו למשל את השכלת הלקוחות המבקשים הרשאה להשקעות בסיכון גבוהה דרכה.

"היינו הרוסים ממותו של אלכס קירנס," אמר רובין הוד בהצהרה באחרונה והבטיחה: "מאז יוני ביצענו שיפורים בהיצע האופציות שלנו".

ואולם, למרות ההבטחות להשתנות, באחרונה האפליקציה – הפופולרית בקרב סוחרים צעירים במיוחד, שמגיעים אליה גם עקב פעילות בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות – מככבת בכותרות עקב פרשת הרצת מניות של חברות כושלות דרכה, כסוג של מאבק בקברניטי שוק ההון המסורתיים.

גם עקב פרשה זו ספגה רובין הוד ביקורת ואף פעולות מחאה, על כך שהיא הופכת את הסחר במניות למשחק ומעודדת התנהגות מסוכנת, וזאת לאחר ששוב היו מעורבים בפעילות בה סוחרים טירונים שחלקם הרוויח דרכה כסף עצום באחרונה, אבל שחלק אחר מהם גם הפסיד את כספו עקב כך.

מאידך, החברה עומדת גם בפני תביעות חדשות בשל המהלכים האחרונים שלה להגבלת המסחר במספר מניות שורט, כמו אלו של חברת גיימסטופ (GameStop), שזינקו בערכן בעקבות מסחר פרוע של המשקיעים מרדיט (Reddit) וטיק-טוק (TikTok), שחלקם צעירים מאלכס קירנס המנוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים